Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrisen er kun lige startet!

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Jeg er glad for at i ikke kan mærke noget til det, og lad os håbe det fortsætter sådan. Som sagt er der så 150.000 nye arbejdsløse siden krisens start, plus et boligmarked holdt i live via kunstige hjælpemidler, banker holdt i live via gigalån og hele stater der er ved at kollapse rundt omkring.

Men ja lad os ikke tænke for meget over det, og nyde hverdagen så godt som vi kan :-)

Jeg ved godt at 150000 er et stort tal, men det kunne være meget værre. Tænk på USA eller fx. Tyskland. Jeg har arbejdet sammen med tyskere der kommer på job med 40 i feber, trodser 1-meters snedriver og kører 75 km for at komme på job, møder op selv når en forælder er lige død i går eller tager overarbejde hver weekend, selvom man godt må sige fra. De er hundeangste for at miste jobbet, så er der nogle der kender til krise, så er det dem. De har levet med den siden genforeningen og når genforeningsdagen 'fejres' kalder de den 'trauertag' i stedet.

Et andet eksempel er at da jeg gik ud af handelsskolen i slutningen af de mørke firsere, var der omkring 360000 ledige. Jeg var én af dem og det tog mig 1½ år at finde en praktikplads! Jeg var så også omgivet af mennesker der mente at ledige ikke GAD arbejde og hvis man VIRKELIG ville, SÅ var der også jobs...

Min 16-årige datter har lige fået fritidsjob efter et års søgen og flere af hendes venner har også fået job igen. Så jeg ved altså ikke lige, hvor DK's undergang er at finde lige pt. Jeg kan kun se opgangen og det vælger jeg at glæde mig over.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simona

Nu er der 210.000 arbejdsløse. Der er kommet 150.000 siden finanskrisen. Derfor dette tal.

Men bare læg alle tal til side, og al den snak.

Jeg har jo selv sagt det samme som i siger, tidligere i mine indlæg. Også at krisen, selvom den bliver værre, åbner døre for en masse nye iværksættere. Så vi er sådan set helt enige på det punkt. Det eneste jeg bare ville sige var, at bare fordi der er nogen der ikke kan mærke den, betyder ikke at andre ikke kan.

En af mine venners forældre tabte næsten hele deres livspension, da Roskilde Bank krakkede , men da resten af mine gamle venner er mere eller mindre fattige kunstnere, kender jeg heller ikke så mange der har brændt fingrene.

Min pointe igen: for mange mennesker er der krise nu, tallene tyder på at det bliver en del værre endnu. MEN som det altid har været : heldet står den flittige bi.

Så lad os fokusere på det, se på de nye markeder der åbner sig og være med til at bygge op igen, som IVÆRKsættere.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps:

Har nu også nogle tidligere samarbejdspartnere som har lidt stort pga krisen, men da de ikke er personlige venner, er jeg lidt " ligeglad "

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi, jeg forstår godt hvor du vil hen og jeg skal heller ikke påstå, at krisen ikke har haft sine ofre. For nogle er der sket frygtelige ting, som at miste sin livsopsparing, sit hus osv. Her kan man jo sige, at for disse mennesker vil krisen aldrig stoppe og det er forfærdeligt.

Min pointe var blot, at jeg ser mere opgang NU end nedgang - set ud fra overskriften på denne tråd. :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Åhh, du stopper aldrig ;-)

Ja jeg ser den også nu, men den er baseret på kunstige lave renter på boligmarkedet, som trådstarter også snakker om, og derfor må vi se når renten er normal igen, og folk ikke mere lever af afdragsfrie lån, hvor meget optur vi i virkeligheden taler om.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:
Åhh, du stopper aldrig ;-)

Næh Big Smile

Nu må du snart kende mig Cool

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Drinks

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke bare sige at "Renten er hold kunstigt nede".

Det er således at den danske krone støtter sig næsten 100 % op ad euroen (det vi kalder en fastkurspolitik). Den danske national bank har bl.a. swap aftaler med Trichet i ECB hvilket er et middel man kan tage i brug, skulle den danske krone komme under pres. En aftale som denne ligger nok i nærheden af 800 milliarder danske kroner.

En væsentlig grund til at den korte rente er så lav, er ligeledes netop fordi Trichet i ECB ikke bare kan hæve renten, da han ikke kun har et ansvar overfor et enkelt lands økonomi og rentespænd. Se bare som et eksempel på Italien, og endnu værre Grækenland. Deres økonomi er næsten lig en ruin... Hvis Trichet så valgte at hæve renten, ville lande som er så dårlig økonomisk stillet få et inflationspres så sindsygt højt, som Mugabe har givet Zimbabwe. Deres penge vil intet være værd.

Der er langt flere faktorer der spiller ind på den lave rente... Man kan ikke bare sige: Det er DERFOR !!!

 

/Frandsen !

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:

Min pointe var blot, at jeg ser mere opgang NU end nedgang - set ud fra overskriften på denne tråd. :-)

Noget tyder på, at du ik aner hva der startede finanskrisen, og hvorfor det hedder finanskrisen...

SUB lånene i USA krakkede, og sjovt nok ligner de de danske afdragsfrie lån til stor forveksling... Hvis man kigger på den artikel, som hele denne tråd er postet op på, så omhandler den lån med variabel rente. Stiger renten med 2% fra den ene dag til den anden, så vil mange boligejere fra den ene dag til den anden blive insolvente... Dvs de kan fra den ene dag til den anden ik betale deres lån!
En rente stigning på 2% er meget realistisk, da renten holdes kunstigt nede via statstilskud pt. Aldrig i historien har renten været lavere!
Og hvis der er fremgang på vej, så betyder det kun 1 ting. RENTESTIGNINGER!!!! For ellers eksplodere inflationen, og det er der ingen, som har en interesse i, ud over evt den Amerikanske regering, da det reelt kan gøre dem gældsfri.

Så uanset om du vælger dør venstre eller dør højre, så vil der indenfor kort tid komme en ny dansk finanskrise... Den er uundgåenlig, når boligejerne ik har lært af det, som faktisk startede finanskrisen, men mere fokusere på forbrug, forbrug, forbrug, gæld forbrug og forbrug...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så meget er jeg slet ikke inde i det Frandsen. Men det lyder rigtigt :-)

Man kan vel så sige at det " kunstige " består i, at under naturlige omstændigheder ville renten ikke have været sat så lavt

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)