Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrisen er kun lige startet!

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Frandsen:

Man kan ikke bare sige at "Renten er hold kunstigt nede".

Det er således at den danske krone støtter sig næsten 100 % op ad euroen (det vi kalder en fastkurspolitik). Den danske national bank har bl.a. swap aftaler med Trichet i ECB hvilket er et middel man kan tage i brug, skulle den danske krone komme under pres. En aftale som denne ligger nok i nærheden af 800 milliarder danske kroner.

En væsentlig grund til at den korte rente er så lav, er ligeledes netop fordi Trichet i ECB ikke bare kan hæve renten, da han ikke kun har et ansvar overfor et enkelt lands økonomi og rentespænd. Se bare som et eksempel på Italien, og endnu værre Grækenland. Deres økonomi er næsten lig en ruin... Hvis Trichet så valgte at hæve renten, ville lande som er så dårlig økonomisk stillet få et inflationspres så sindsygt højt, som Mugabe har givet Zimbabwe. Deres penge vil intet være værd.

Der er langt flere faktorer der spiller ind på den lave rente... Man kan ikke bare sige: Det er DERFOR !!!

Renten er kustig lav pga de mange tusinde milliarder, som der er givet i statsstøtte til mange banker og realkreditfirmaer...

Havde de penge ik været tryk, og sat i cirkulation, så ville du have set en helt anden rente!

Så jo den er holdt kunstig nede pga statsstøtte... At der så er flere lande, som har så lidt styr på finanserne, at det snart ender med at ruinere dem, er en helt anden sag, som ingen indflydelse har på renten!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Noget tyder på, at du ik aner hva der startede finanskrisen, og hvorfor det hedder finanskrisen...

Nej, der er nok meget jeg ikke forstår ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu har jeg læst tråden her i gennem, og jeg kan konkludere, at der er en del sortseere (berettiget eller ej) og der er da også et par stykker med en vis optimisme, hvor jeg nok også vil placere mig selv.

Denne såkaldte "finanskrise" blev skabt af de store amerikanske banker og deres meget lemfældige kreditpolitik, hvilket bragte hele den amerikanske økonomi på en katastrofekurs. Når verdens største økonomi kan væltes så hurtigt, så er det klart at alle andre økonomier vil blive ramt direkte eller indirekte.

Bankernes mål i denne forbindelse har selvklart være at få ryddet op i alle småinvestorer og småbanker, som de følgelig vidste ville bukke under, når de store med "finanskrisen" i ryggen ville kræve at få indfriet alle mulige lån og garantier.

Dette er og bliver en uundgåelig proces i et samfund, som styres af kapitalen. Resultatet for de almindelige menneskeri samfundet er følgelig en generel oprydning i virksomhederne, hvor kun de stærkeste overlever. Dette ser jeg dog som en styrkelse af de samfund, hvor denne proces har været eller er i gang, herunder også Danmark.

Min optimisme er kommet på baggrund af de seneste oplysninger fra eks. realkreditrådet om hhv. ejendommes udbudspriser kontra salgspriser, hvor der på et kvartal er sket en markant stigning i begge priser. Herudover ser det også ud til, at flere virksomheder er begyndt at ansætte personale igen (dog undtaget byggebranchen).

Hvorvidt renten på eks. fast ejendom er kunstigt holdt nede, så er denne lave rente sammen med de vedtagne skattelettelser klart med til at stimulere såvel forbruget som investeringerne i det danske samfund.

Jeg tror ikke på, at det bliver værre i den nærmeste fremtid, derimod tror jeg netop at efteråret 2010 måske netop kan give det "kick", der skal til for at kunne stå imod en rentestigning fra 2011.

Jeg sporer da dagligt mere og mere optimisme i virksomhederne, og så mange også udtrykker det, så er der blevet ryddet op i flere brancher, hvor de svage for længst har måttet "kaste håndklædet i ringen".

Sluttelig vil jeg bare sige som StormP:

Det er svært at spå, især om fremtiden".

Hilsen

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Resultatet for de almindelige menneskeri samfundet er følgelig en generel oprydning i virksomhederne, hvor kun de stærkeste overlever. Dette ser jeg dog som en styrkelse af de samfund, hvor denne proces har været eller er i gang,

Så virksomhederne rydder simpelt bare op ? Okay så er der ingen krise, det kan jeg godt se :-)

150.000 mennesker fyret. I var bare affald der skulle ryddes op. Ingen virksomheder ønsker at fyre, det er tabte hænder , der kunne tjene penge

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal ikke herske nogen tvivl om hvor og hvorledes "snebolden" startede sit fald. Sup-Prime lånene i USA...helt klart.

Men at der er pumpet offentlige milliarder i bankerne har intet med den lave rente at gøre....tvært-imod.

Alle banker som har lånt i diverse bankpakker, er også blevet stillet overfor et såkaldt "Solvens-krav" Hvilket bevirker at der er meget stramme regler for hvor stor en del de må udlåne kontra deres likviditet. Så den holder ikke at sige det er de offentlige kroner som bærer skylden for den lave rente. Dertil kan så også indregne den pris bankerne skal tilbagebetale for at låne i bank-pakkerne: http://da.wikipedia.org/wiki/Bankpakke_1

Pakke 2 var mere en slags garanti ordning til gavn for bl.a. selvstændige med sunde forretninger: http://da.wikipedia.org/wiki/Bankpakke_2 - forklarer en hel del mere... Herunder bl.a. Om et solvens-krav til bankerne på 8%

Renterne på realkredit lån er meget mere "berørte" af udbud & efterspørgelse. Det er en levende ting om du vil... Et eksempel er, at når aktierne genererer røde tal over hele linien, ser man ofte en tendens til at investorer søger over i det lidt mere sikre-Obligationer. Dette bevirker så at kurserne stiger og at renten falder... Omvendt når realkreditterne ikke har så stor efterspørgelse, så falder kurserne og renten stiger... Sådan fungere det (Selvfølgelig meget firkantet stillet op) Husk: At hver realkreditlån er fundet af en eller anden type bagved-liggende obligation, som en eller anden har "købt" for at du kan låne kontanterne til din bolig...

 

/Frandsen

 

De offentlige kroner er

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frandsen:

Men at der er pumpet offentlige milliarder i bankerne har intet med den lave rente at gøre....tvært-imod.

Alle banker som har lånt i diverse bankpakker, er også blevet stillet overfor et såkaldt "Solvens-krav" Hvilket bevirker at der er meget stramme regler for hvor stor en del de må udlåne kontra deres likviditet. Så den holder ikke at sige det er de offentlige kroner som bærer skylden for den lave rente. Dertil kan så også indregne den pris bankerne skal tilbagebetale for at låne i bank-pakkerne: http://da.wikipedia.org/wiki/Bankpakke_1

Så du mener, at hvis pengene ik var blevet givet i statsstøtte, så havde vi haft samme rente?
Tør man sige USA i 1930´erne eller Tyskland i 1940´erne... Hyper inflation pga krakket økonomi...

Self betyder de penge, som bankerne world wide har fået i statsstøtte noget... Statsstøtten har jo direkte hindret fri konkurrence og markedsvilkår...

Frandsen:

Renterne på realkredit lån er meget mere "berørte" af udbud & efterspørgelse. Det er en levende ting om du vil... Et eksempel er, at når aktierne genererer røde tal over hele linien, ser man ofte en tendens til at investorer søger over i det lidt mere sikre-Obligationer. Dette bevirker så at kurserne stiger og at renten falder... Omvendt når realkreditterne ikke har så stor efterspørgelse, så falder kurserne og renten stiger... Sådan fungere det (Selvfølgelig meget firkantet stillet op) Husk: At hver realkreditlån er fundet af en eller anden type bagved-liggende obligation, som en eller anden har "købt" for at du kan låne kontanterne til din bolig...

Hvor kommer pengene fra? You know the answer... ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Tonny Skov Pedersen:
Resultatet for de almindelige menneskeri samfundet er følgelig en generel oprydning i virksomhederne, hvor kun de stærkeste overlever. Dette ser jeg dog som en styrkelse af de samfund, hvor denne proces har været eller er i gang,

Så virksomhederne rydder simpelt bare op ? Okay så er der ingen krise, det kan jeg godt se :-)

150.000 mennesker fyret. I var bare affald der skulle ryddes op. Ingen virksomheder ønsker at fyre, det er tabte hænder , der kunne tjene penge

Det er OK at kommentere et indlæg, men at direkte omskrive det holder bare ikkeNo

Jeg skriver netop grundet krisen, at de stærkeste overlever, hvilket er en styrkelse af samfundet. Det er korrekt, at der ikke er nogen virksomheder, som ønsker at fyre medarbejdere, men i det tilfælde de bliver tvunget, så er det jo i realiteten fordi de ikke længere har råd til denne omkostning, hvad enten det skyldes renten eller manglende ordrer. Uanset hvad årsagen er, så er det vel virksomhedens pligt at forsøge at overleve på de præmisser, som omverdenen nu en gang giver.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :

lad falde hvad ikke kan stå

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu har jeg skimtet tråden her lidt. Og må sige at jeg er lidt rystet.

Det her tyder for mig, at man vil forsvare andre folks uansvarlighed, og lade vi andre(staten) betale for det.

Kan folk ikke selv styre deres økonomi eller have et overblik over det, så skulle de nok ikke låne alle de penge. Og sætte sig så dyret.

Nu har folk i almene boligere betalt en overpris for at bo i noget gammelt lort, der ikke kan blive renoveret, fordi at man skulle bruge de penge andre steder i samfundet, den såkaldte fond. Og det har bolig ejerene, med deres skattefradrag nydt godt af. Mens største delen af den danske befolkning er stavnsbundet i boligere med køkkener fra start 50'erne. Og skulle høre på at deres bolig måske skulle sættes til salg, til en pris, hvor de ikke kunne være med.

Der er en grund til at nogle mennesker, bor i almene boligere, og det er primært grundet en svag økonomi, og det som man igen, og igen hører er at de der tjener lidt over gennemsnittet, har lavet et overforbrug og overbelånt hele deres eksistens, selvfølgelig med bankens velsignelse, så skal sidde og tude over at det nu begynder at gå galt.

Som jeg ser det, så er dette ikke en begyndende krise, men mere at et marked, der kunstigt har været pustet op, der begynder at tabe luften. Og det tab man får ud af dette, vil primært ligge på markeder, der producerer til konsumer markedet, herunder fladskærme og andet i øst asien. Og ikke nærområdet DK. Da vi alligevel ikke kan konkurrerer med de fabrikker.

Der er jo også en grund til at vi i DK mere og mere kun bygger kontor domiciler, istedet for små værksteder til iværksættere, da der ikke kan betale sig at producere noget som helst efterhånden. Derfor er det også en grund til at man ser en stor arbejdsløshed blandt ufaglærte, eller håndværker.

Ligeså, så har folk jo også været så egoistiske at bebygge næsten alle huse så der næsten ikke findes et lille hus på under 100 kvm. for derfor at fra flytte det igen, når ens børn er flyttet hjemmefra, da det jo ikke kan svare sig at fyre det op, når de rum ikke bliver brugt. Og da næsten alle huse nu er udvidet, og der næsten ikke kan findes nogle marker at bebygge, uden at der kommer et ramaskrig, så vil den branche desværre, blive ramt. Og i bund og grund, er det jo ens eget ansvar at man kommer til at sidde sådan i det. Og det er så kedeligt for dem, men jeg kan ikke have medlidenhed med dem. Da de selv har tegnet lånene, og selv har valgt. Og kan man ikke tage de konsekvenser for det. Så skal man ikke gør det.

Arbejdsmarkedet har alle dage været i udvikling, hvor man alle dage kunne resikere at stå uden arbejde, derfor man har a-kasser og kontanthjælp. Men det vil folk helst ikke tænke på, og flere og flere fravælger jo også a-kasserne, og brokker sig over at der bliver stillet krav til folk på kontanthjælp. Og er efterhånden blevet så forkælet at vi går ned med depretion, når noget går os imod, for det kan ikke passe at vi skal begynde at tænke os om.

/Kenneth

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Som jeg ser det, så er dette ikke en begyndende krise, men mere at et marked, der kunstigt har været pustet op, der begynder at tabe luften.

Kenneth, du får 5 stjerner for dit indlæg - lige mine ord - som jeg ikke havde modet til i går :-)

Superfedt indlæg! Yes

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)