Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed. Af- eller nedskrivning?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg købe noget i virksomheden, straks afskrive det og så bare tage det med hjem? eller skal der gå x tid før man kan gøre det?... Kendte til en der købte ægte tæpper til sit kontor han byttede dem ud 1 gang om året og tog så de "gamle" med hjem... er det lovligt?

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Svindel: En situation hvor du solgte udstyret fra firmaet uden at bogføre intægten i firmaet (Bare lod som om det var givet væk til anden side uden betaling). Det ville vel være svinel i og med at udstyret, selvom det er afskrevet stadig tilhører firmaet.

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det her måske et søgt eksempel...

Hvis jeg f.eks er fotograf. Jeg har et job der giver 10.000kr (inkl. moms) - så ville jeg groft sagt ende med 4000kr til mig selv efter skat og moms - hvis jeg altså vælger at udbetale pengene til mig selv.

Jeg vælger i stedet, at købe et objektiv til 10.000kr - så er det 0kr til mig selv. Næste år skifter jeg det ud med en nyere model  - og forærer min kone det "gamle" objektiv. Hun vælger så at sælge det til 7500kr i den blå avis - og overfører pengene til en fælles husholdningskonto.

Så har man fået 7500 i stedet for 4000 kroner... Moralsk er det helt sikkert en anden diskussion - jeg har bare svært ved at forstå at den slags ting er "lovlige" - hvis det altså er...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)