Er der nogen der ved om man kan måle serverens reelle hastighed, uden at tage stilling til det unikke indhold.?
Det er måske en kringlet formulering, men hvis jeg nu vil måle performance på flere forskellige webhoteller, f.eks. hvor hurtigt reagere et Web10 webhotel ift. et One webhotel og et Surftown webhotel ? Er det så nødvendigt selv at have oprettet et webhotel hvert sted og så ligge ens indhold op, for at kunne lave en fair test? Eller findes der et tool hvor jeg bare kan tage en tilfældig side på hver webhotel, og så stadig kunne lave en fair performance test på selve udbyderen?
Er der nogen der ved om man kan måle serverens reelle hastighed, uden at tage stilling til det unikke indhold.?
Det er måske en kringlet formulering, men hvis jeg nu vil måle performance på flere forskellige webhoteller, f.eks. hvor hurtigt reagere et Web10 webhotel ift. et One webhotel og et Surftown webhotel ? Er det så nødvendigt selv at have oprettet et webhotel hvert sted og så ligge ens indhold op, for at kunne lave en fair test? Eller findes der et tool hvor jeg bare kan tage en tilfældig side på hver webhotel, og så stadig kunne lave en fair performance test på selve udbyderen?
Tilgengæld kan du konfigurere din analytics til at måle på tid også, hvis det er noget du er interesseret i, det er dog lidt mere langhåret end så mange andre ting i google analytics, men ikke noget der kræver programmør egenskaber eller noget.
Er det noget du kan lokkes til at løfte sløret lidt mere for? Jeg er ikke totalt hardcore GA ekspert, men synes ikke lige jeg er faldet over det du nævner. Kan også være jeg misforstår det du skriver.
Jeg mener der er en video guide eller artikel fra Avinash Kaushik et sted, som går lidt nærmere ind på det. JEg skal se om jeg kan finde den. Det er svært at sige så meget mere om, uden at blive alt for teknisk og konkret, men det er helt normalt at forsøge at måle på tid i forhold til sin bounce rate / afvisningsprocent, særligt på flash-sider (hvor man ikke har mulighed for at lægge script kald ind i flash'en fx eller hvis den ikke skifter men bare kører video) og også på hjemmesider med meget få sider eller måske kun én landingpage med en masse information uden triggers points (altså køb, knapper eller andet "call to action") som ville kunne kalde til analytics scriptet.
Så på denne type sider og også andre naturligvis, kan det være meget relevant at måle på tidsforbruget, da en person som kommer ind på en given side (fx en lang afhandling eller artikel), og bruger måske 5-10 minutter på at sidde og læse den og derefter ringer til et telefonnummer der står eller skriver til en email, naturligvis ikke bør tælle som en "bounce"-bruger.
Jeg skal lige se om jeg kan finde link til den der Avinash Kaushik video / artikel, ellers kan du prøve at søge lidt på Google, der er helt sikkert en masse andre der skriver om det ;)
Du skal naturligvis være klar over hvad du laver, hvis du roder dig ud i denne form for bounce rate måling, og i mange tilfælde afhænger det af websitet, hvad der er den korrekte måde / tid osv. at måle det på.
Er der nogen der ved om man kan måle serverens reelle hastighed, uden at tage stilling til det unikke indhold.?
Det er måske en kringlet formulering, men hvis jeg nu vil måle performance på flere forskellige webhoteller, f.eks. hvor hurtigt reagere et Web10 webhotel ift. et One webhotel og et Surftown webhotel ? Er det så nødvendigt selv at have oprettet et webhotel hvert sted og så ligge ens indhold op, for at kunne lave en fair test? Eller findes der et tool hvor jeg bare kan tage en tilfældig side på hver webhotel, og så stadig kunne lave en fair performance test på selve udbyderen?
Jeg vil prøve at kigge på det. Jeg kan dog ikke umiddelbart se hvordan deres "Response time statistics" er skruet sammen. Men du mener at indholdet er underordnet? Dvs. hvis jeg måler 3 forskellige sider som ligger på samme webhotel, så burde alle 3 tests give samme resultat?
Jeg vil prøve at kigge på det. Jeg kan dog ikke umiddelbart se hvordan deres "Response time statistics" er skruet sammen. Men du mener at indholdet er underordnet? Dvs. hvis jeg måler 3 forskellige sider som ligger på samme webhotel, så burde alle 3 tests give samme resultat?
Siderne bør som udgangspunkt være ens. Hvis det ikke er muligt, så kan du alternativt prøve at måle 3 forskellige sites hos hver udbyder, og se om der tegner sig et mønster.
Siderne bør som udgangspunkt være ens. Hvis det ikke er muligt, så kan du alternativt prøve at måle 3 forskellige sites hos hver udbyder, og se om der tegner sig et mønster.
Ok, men kan du forklare hvad der præcist bliver målt ved "Response time statistics" hos pingdom? Er det tiden det tager at forbinde til serveren?
Tiden det tager at sende et HTTPrequest fra Pingdom serveren til mydomain.com
+ Tiden det tager for serveren at generere siden /test/ (inkl. databaseopslag m.m.)
+ Tiden det tager fra siden /test/ er genereret til den er fuldt modtaget hos Pingdom.
Det vil sige at den geografiske placering af Pingdom servern ift. mydomain.com har betydning, samt at båndbredde m.m. på forbindelsen har betydning. Måden siden genereres på har også betydning for svartiden (er det Dandomain, Wordpress eller lign der bruges, og er der sat caching op m.m.)
Men det betyder jo så også at det ikke er muligt at måle performance på webhoteller, uden at have en konto hvert sted, så man kan uploade det samme indhold hvert sted. Eller kender I til andre metoder, der kan bruges til at lave en rimelig fair test?
Man kan selvfølgelig måle performance på 5 tilfældige websites ved hvert webhotel og få et rimeligt indblik, men det er jo så et noget usikkert resultat med en del tilfældigheder alt efter hvad der er hostet på hvert site.