Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfyldelse af selvangivelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, der er styr på regnskabet, men at udfylde rubrikkerne i selvangivelsen trækker tænder ud!

Mit regnskab er lavet og jeg skal til at udfylde selvangivelsen. Men hvilke rubrikker skal jeg anvende?

Jeg er selvstændig og vil (ligesom sidste år beskattes efter Virksomhedsordningen). Jeg har kun privathævet 80.000 kr. i året (som var sidste års egenkapital). Men i hvilken rubrik skal det skrives (rubrik 148)? Eller skal det trækkes fra firmaets overskud (rubrik 111)?

Personlig indkomst (Rubrik 11) skal jeg vel i øvrigt slet ikke udfylde vel?

På forhånd tak!

 

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke revisor. Vi skyde på hvis du har alm. arbejde ved siden af, skal det angives som  B-indkomst. men jeg ville da gribe knoglen eller gå en tur ned til SKAT og snakke med dem, jeg har kun erfaret at de er mere en villige til at fortælle den slags. Bare de ikke skal side og lave dit regnskab ;-) Sidst jeg havde problemer brugte en gut fra SKAT en time på mig og regnskabet, og WUPTI så var den fixet.

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har flere gange prøvet at ringe til SKAT, men efter 25+ min i ventetid hver gang prøver jeg dette forum.

Jeg har ikke andet arbejde. Jeg er selvstændig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal bruge rubrik 111 eller 112(før renter) og renter i rubrik 117 eller 118)!

Dit udtræk skal du ikke angive......men kun dit resuktat.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Peter!

Rubrik 147-152 skal vel også udfyldes?

Hvad med rubrik 320-335?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ZZS:

Tak Peter!

Rubrik 147-152 skal vel også udfyldes?

Hvad med rubrik 320-335?

Ja, hvis du er omfattet af virksomhedsordningen, så er det jo bare at tage tallene fra "Opsparet overskud" og "Kapitalafkast" ligesom de hævninger, som fremgår af hæverækkefølgen skal anføres.

Rubrikkerne 320-335 skal udfyldes f.s.v. angår revisorbistand, altid. De øvrige regnskabsoplysninger skal udfyldes, hvis din omsætning er større end kr. 300.000.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt af samme spørgsmål. Hvilke rubrikker SKAL udfyldes? Og findes der evt. en form for skabelon eller forklaring på rubrikkerne. SKAT´s forklaringer er ikke altid helt til at forstå...hvis man ikke lige har en revisorbaggrund :-)  (Er selvstændig og beskattes efter VSO):
Min situation:
Jeg har i 2009 hævet 100.000kr som var opsparet fra 2008. Men har ellers ikke rørt ved 2009 omsætningen.
Ifølge SKAT skal disse 100.000kr. + virksomhedsskat (25%?) skrives i rubrik 151?! Så det vil jeg gøre :-)
Men hvad så med rubrik 152. Hvad er den til?
Rubrik 148 og 149 forstår jeg heller ikke helt?

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)