Puha, der er styr på regnskabet, men at udfylde rubrikkerne i selvangivelsen trækker tænder ud!
Mit regnskab er lavet og jeg skal til at udfylde selvangivelsen. Men hvilke rubrikker skal jeg anvende?
Jeg er selvstændig og vil (ligesom sidste år beskattes efter Virksomhedsordningen). Jeg har kun privathævet 80.000 kr. i året (som var sidste års egenkapital). Men i hvilken rubrik skal det skrives (rubrik 148)? Eller skal det trækkes fra firmaets overskud (rubrik 111)?
Personlig indkomst (Rubrik 11) skal jeg vel i øvrigt slet ikke udfylde vel?
Nu er jeg ikke revisor. Vi skyde på hvis du har alm. arbejde ved siden af, skal det angives som B-indkomst. men jeg ville da gribe knoglen eller gå en tur ned til SKAT og snakke med dem, jeg har kun erfaret at de er mere en villige til at fortælle den slags. Bare de ikke skal side og lave dit regnskab ;-) Sidst jeg havde problemer brugte en gut fra SKAT en time på mig og regnskabet, og WUPTI så var den fixet.
Ja, hvis du er omfattet af virksomhedsordningen, så er det jo bare at tage tallene fra "Opsparet overskud" og "Kapitalafkast" ligesom de hævninger, som fremgår af hæverækkefølgen skal anføres.
Rubrikkerne 320-335 skal udfyldes f.s.v. angår revisorbistand, altid. De øvrige regnskabsoplysninger skal udfyldes, hvis din omsætning er større end kr. 300.000.
Jeg har lidt af samme spørgsmål. Hvilke rubrikker SKAL udfyldes? Og findes der evt. en form for skabelon eller forklaring på rubrikkerne. SKAT´s forklaringer er ikke altid helt til at forstå...hvis man ikke lige har en revisorbaggrund :-) (Er selvstændig og beskattes efter VSO): Min situation: Jeg har i 2009 hævet 100.000kr som var opsparet fra 2008. Men har ellers ikke rørt ved 2009 omsætningen. Ifølge SKAT skal disse 100.000kr. + virksomhedsskat (25%?) skrives i rubrik 151?! Så det vil jeg gøre :-) Men hvad så med rubrik 152. Hvad er den til? Rubrik 148 og 149 forstår jeg heller ikke helt?