Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg skyder penge i min nye enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Overvejer at starte som selvstændig vognmand hvor jeg vil købe en bil (50k inkl moms)

Det har en nystartet virksomhed jo ikke så pengen spytter jeg jo i kassen, men kan man hive penge ud igen UDEN at der skal betales skat af dem (udbetales som løn)

Lige pt. er jeg ikke i kontakt med reviser og lign. og forventer heller ikke at det skulle være nødvendigt foreløbig.

 


På forhånd tak.

Casper.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du godt.

Så længe det er enkeltmands virksomhed kan du bare indskyde de penge du vil, og hæve dem igen når de står på konto.

Du bliver kun beskattet af faktisk overskud i firmaet, samt hævninger som overskrider det du evt. har indskudt i firmaet selv.

Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay lyder lovende :)

Hvad med bilag (dokumentation er ikke inde i hvad det kaldes :(  ..  ), skal jeg kunne dokumentere hvor pengene kommer fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Ja, det kan du godt.

Så længe det er enkeltmands virksomhed kan du bare indskyde de penge du vil, og hæve dem igen når de står på konto.

Du bliver kun beskattet af faktisk overskud i firmaet, samt hævninger som overskrider det du evt. har indskudt i firmaet selv.

Korrekt, du beskattes af dit overskud i virksomheden, hverken mere eller mindre.

Hævninger og indskud har intet med den skattepligtige indkomst at gøre.

Selvfølgelig skal du kunne dokumentere, hvorfra de penge du indskyder kommer fra, i modsat fald kunne det være hvad som helst og fra hvem som helst.

Hilsen

Tonny

Fra København N
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Fra  enkelt-webdesign.dk Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du godt! Man beskattes kun af overskuddet.

Det styres via mellemregningskontoen. Køber du f.eks et varelager eller en bil - som i dit tilfælde - for private midler, kan du til enhver tid tage dem ud igen, såfremt de står på din konto i banken.

Mvh, Jan

SEO-venligt CMS.

Se vores juni tilbud her: www.enkelt-webdesign.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)