Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer er ingenting, udførelsen er alt!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

(Jeg er i spilbranchen, så indlægget er oprindeligt rettet mod den; men det gælder vist for alle virksomheder).

Jeg har ofte hørt folk sige: Ideas are cheap, execution is everything (Ideer er ingenting, udførelsen er alt!)

...og jeg tror ikke på den. 

Der er masser af ideer i spilbranchen; - vi er alle kreative mennesker. Tonsvis af ideer. 

Men er det ensbetydende med at de alle sammen er gode ideer som bør implementeres (= laves til spil). 

Hvis man antager at der er masser af ideer og ikke bruger tid på at kvalificere sin forretningsidé, ender man med at udføre en dårlig ide. Også er det vitterligt brug for bruge 9-10 gange (nok snarere x100) så meget energi på at rette ideen til, løber efter markedet, bruge netværket og eventuelt være heldig for at få succes med det. 

Så sandheden er snarere: hvis man antager ideer er ingenting, bliver udførelsen til alt. 

Hvis man istedet antog at ideer ikke er ingenting, men tværtimod er det essentielle fundament for en succesfuld forretning, er der basis for at bruge ressourcer på at kvalificere ideer (gennem grundig forretningsplanlægning, markedsundersøgelser, iterative brainstorming og vidensindsamling, tidlig brugertestning). 

Istedet for at udføre den hurtige ide - som man kommer til at bruge mange flere ressourcer på at implementere -, kan man bruger 1-2 måneder på at finde den unikke & gennemarbejdede ide, - og bruge tilsvarende færre ressourcer på at implementere den. 

"Jamen, vi har ikke tid til at vente på at den gode ide dukker op; vi har folk på månedsløn, - vi skal igang med at producere". 

I har ikke råd til at lade være. For hvis I eksekverer på en umiddelbar & middelmådig ide, kommer det til at koster jer flere ressourcer - og chancen for et vellykket produkt (= commercielt succesfuldt) er mindre. 

Kommentarer?

A.

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Kan kun give dig ret

Dem der typisk siger at ideer er billige, er enten folk der lever at udføre dem, og derfor ikke ligger den store værdi til ideen bag, ellers er det , pudsigt nok, folk der selv er gode til at få ideer.

Den første kategori vil jo gerne have opmærksomheden for sig selv, og hvis de kan få det, kan de hæve deres egen betydning, og løn, og formindske ideskaberens betydning, og løn.

Den anden kategori ( idegeneratoren selv) ser det som den nemmeste ting at skabe gode ideer, og tillægger det derfor ikke den store betydning, men knokler virkelig med markedsføringen. Jeg vil sammenligne det med altid at have haft ben at gå på, man savner dem virkelig når de IKKE er der, men når man har dem, tænker man ikke hvor geniale de er.

At være idemand, visionær eller andet i den boldgade er en livsstil, et håndværk som forfines igennem mange ord med udvidelse af ens horisont. Det er typisk åbne og frygtløse mennesker. Og hvis de spiller deres kort rigtigt, og arbejder sammen med de rette mennesker, er det også dem der tjener størst, som firstmovers.

Men det også klart at hvis man ikke får lavet noget markedsføring på sin idè, så kan det være ligemeget, hvis man gerne vil tjene penge. Og markedsføring tager lang tid og koster mange penge, så jeg kan godt forstår at folk intuitivt tænker at markedsføringen er alt. Det bare lige ind til at de mister deres evne til udvikle deres produkt.

Se blot på B&O

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og Jimi.

Jeg vil sige, at begge porstulater er korrekte; Gode idéer er svære at få, men gode implementeringer, og absolut også svære.

En god sammenligning (fra min verden) er, at det er nemt at blive enige om at vi skal vækste 10% pr. år, men det er absolut langt sværere at udføre det i virkeligheden. I forholds til implementering/realisering af enhver strategi, så er det absolut implementeringen, der er den krævende fase.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror til gengæld ikke på at man kan opsummere noget med disse smarte slogans, - det er som oftest varm luft opfundet af nogen i forbindelse med et taknemmeligt forudindtaget publikum. Der er lidt ugebladshoroskop over den slags.

Værdien af idéer, implementering, markedsføring m.v. skal tilægges de som skal udføre opgaverne, - hvad er menneskerne bag værd, når det kommer til stykket?

Som yngre stod jeg bag en legetøjsmafia, som hvert år fandt en ny sommer-dille. Sæbebobler, vandpistoler,strandtennis,badmintonspil blev langet over disken i enhver boghandel, kiosk, campingpladskiosk m.fl. og udfordringen var ikke at få ideerne, men at få samspillet mellem markedet, markedsføringen og detailleddet til at fungere. Sucessen var proportionel mellem de mennesker der sad bag projektet, og udbyttet. Legetøjet var støbt efter samme billige opskrift hvert år, men forskellen i indtjening kunne være 1-500%  alt efter hvor dygtige menneskene bag projektet var.

Jeg har 12-15 års (jeg husker ikke præcis) tal for hvordan regnskaberne så ud, og havde (på det tidspunkt jeg holdt foredrag i mit netværk), et lysbilledshow der indikerede hvorfor noget spillede, og andet ikke gjorde. Et års "fiasko" kunne efterfølges af et andet års succes, og konceptet var altså det samme hvert år 12-15 gange i træk.

Så der skal et meget mere differencieret syn på hvordan man kan/skal definere værdien af de traditionelle værktøjer, - man kan også save skævt med verdens fineste sav hvis manden der holder saven har ti tommelfingre, - for nu at slutte med et slogan der ikke siger så meget ;-)

Michael 

Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, 

jeg er sådan set enig med dig og dog....

Udførelsen er altid vigtigt; ingen udførelse = ingen omsætning = ingen virksomhed

Min anke er mere at folk undervurderer værdien af en god, gennemarbejdet, gennemresearchet ide. 

Værdien af at bruge noget tid på at undersøge om ideen faktisk er god, om man kan gøre den bedre eller om man er igang med at lave en kebab-restaurant lige ved siden af 20 andre kebab-restauranter (Nørrebrogade, Kbh.). 

A. 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Højsted:

Hej Michael, 

jeg er sådan set enig med dig og dog....

Udførelsen er altid vigtigt; ingen udførelse = ingen omsætning = ingen virksomhed. 

Min anke er mere at folk undervurderer værdien af en god, gennemarbejdet, gennemresearchet ide. 

Værdien af at bruge noget tid på at undersøge om ideen faktisk er god, om man kan gøre den bedre eller om man er igang med at lave en kebab-restaurant lige ved siden af 20 andre kebab-restauranter (Nørrebrogade, Kbh.). 

A. 

Hej

Når der henvises til denne talemåde, er det jo før idéen bliver gennemgået og afprøvet, men i realiteten kun er på tankeplanet.

Jeg er helt enig i denne talemåde, at idéer er billige, når de kun forbliver idéer.

Vi har også her på Amino haft flere tråde, hvor temaet netop har været, at der er mange idéer, men de bliver ikke ført ud i "livet" af den ene eller anden grund. Heraf er idéen billig, den har jo på dette plan ikke haft omkostninger eller lignende.

Det er udformningen af den endelige idé, der er afgørende for, hvorvidt den kan gennemføres og implementeres på en fornuftig og indtægtsgivende måde.

Hilsen

Tonny

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

vil mene at ideen er ca. 5% og 95% er det hårde arbejde der ligger bag!

ud fra den gode ide bliver hele konceptet fintunet og så starter det hårde 95% arbejde!!

verdens bedste ide og dårlige til at udføre den = fiasko

dårlig ide men rigtig gode til at markedsføre den = mindre succes

verdens bedste ide/koncept + gode til at udføre den = amino :-)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)