Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige Facebook reklamer - Tips og trix

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg bruger ca. 300 kr om ugen på at reklamere på facebook. Jeg sidder selv og fedter med det, jeg er bestemt ikke en computer haj, men det er jo rimelige simpelt. Dog tænker jeg om der er nogle gode trix til at få en lavere klik pris?

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hægter mig lige på tråden.

Er selv igang med at udforske FB. Har desværre ikke lige svaret på dit spørgsmål. Men er ved få erfaring på oprettelse af grupper og konkurrencer, deler gerne af min erfaring i den retning.

De bedste hilsener

Italien Finn

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

her er i hvert fald nogen der har en fed måde at bruge det på http://www.facebook.com/samsonsfans . og så kan børnene skrive med Samson og nogen gange, giver han is i weekenderne hvis man kommer og besøgere ham - tror i det er de weekender de ellers ville have flest eller færest besøgende ;)

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Facebook er et kraftigt værktøj til at få en stor mængde trafik igennem til ens hjemmeside. Det relativt nemt at opsætte, det nemt at segmentere, der mange der klikker løs og det har været rigtig billigt at bruge.

Men hvad med kunderne?

Man skal "glemme" alt om hvor meget og hvor billigt man har fået trafikken, det der relevant og altid i højsædet for en erhvervsdrivende er, om investeringen er givet godt ud. Har du tjent penge på at markedsfører dig? Det kan ikke siges nok gange, tracking test tracking test tracking …..

Når du opsætter dine Facebook reklamer er det vigtigt du holder øje med om det skaber omsætning i din forretning. Brug aktiv Google Analytics og hold øje med hvordan tallene udvikler sig. Du skal ikke være bange for at redigere i dine annoncer. Det gælder om at finde den rigtige kombination af ord samt billede som kan trække de rigtige mennesker ind på din hjemmeside.

Brug derfor en del tid på at få skrevet nogle gode tekster, samt få lavet et i øjenfaldende billeder der fanger og repræsentere skarpt hvad du sælger. Der skal arbejdes kraftig med de øverste overskrifter og selv valget af destinationsside er vigtigt.

Desværre er markedsføringen ikke altid nok og blikket skal også rettes mod dit produkt og hjemmeside. Er det produktet du markedsfører attraktiv nok? Er prisen den rigtige? Er tilbuddet det rigtige? Er din hjemmeside godt nok bygget op? Er troværdigheden god nok? etc.

Dem som har fundet den rigtige kombination af annoncetekst, billede, destinationsside, produkt og hjemmeside laver kassen vha. Facebook reklamer . Andre virksomheder kan ikke skabe resultater pga. de (som regel) halter på områderne indenfor: annoncetekst, billede, destinationsside, produkt og deres hjemmeside.

Få derfor lavet et budget på markedsføringen samt lavet en lille plan. Split fx pengene ud på en måned og 4 gange om måneden sætter du dig ned og skriver resultaterne ned. Rediger din annonce, noter dig hvad du laver og tjek resultatet efter en uge. Efter en måned står du med et godt beslutningsgrundlag for, om du skal fortsætte, og bedre, hvordan din kampagne skal se ud (hvis du skal fortsætte). 1 måned er ikke helt repræsentativt nok hvis der virkelig skal analyseres i bunds, men det kan hurtigt give dig en nogenlunde fornemmelse af hvad der virker.

Med tiden får du indhentet en masser erfaringer der gør, at næste gang du sætter kampagner op, har du lært fra de foregående – og dermed skabe bedre resultater allerede fra start. Det er et stort arbejde, men det kan virkelig betale sig at investere tiden i det. Få lavet en notesblok på din computer, hvor du hurtigt lige kan notere dig hvad der sket af udvikling - det behøver ikke tage lang tid hvis man lige strukturere det ordenligt.

Dette indlæg skal endelig ikke tage pusten fra jer, men jeg vil blot give jer nogle tanker til hvad der skal til for at en Facebook annonce kan betale sig. Jeg har givet jer lidt indspark til hvordan man kan håndtere processen for at finde den rigtige annonce der kan betale sig at bruge - Så det bare med at gå til stålet!

Håber i hvert fald indlægget kunne bruges Smile

Fra Odense S
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

René - Adwords mand:

Hej Mikkel

Facebook er et kraftigt værktøj til at få en stor mængde trafik igennem til ens hjemmeside. Det relativt nemt at opsætte, det nemt at segmentere, der mange der klikker løs og det har været rigtig billigt at bruge.

Men hvad med kunderne?

Man skal "glemme" alt om hvor meget og hvor billigt man har fået trafikken, det der relevant og altid i højsædet for en erhvervsdrivende er, om investeringen er givet godt ud. Har du tjent penge på at markedsfører dig? Det kan ikke siges nok gange, tracking test tracking test tracking …..

Når du opsætter dine Facebook reklamer er det vigtigt du holder øje med om det skaber omsætning i din forretning. Brug aktiv Google Analytics og hold øje med hvordan tallene udvikler sig. Du skal ikke være bange for at redigere i dine annoncer. Det gælder om at finde den rigtige kombination af ord samt billede som kan trække de rigtige mennesker ind på din hjemmeside.

Brug derfor en del tid på at få skrevet nogle gode tekster, samt få lavet et i øjenfaldende billeder der fanger og repræsentere skarpt hvad du sælger. Der skal arbejdes kraftig med de øverste overskrifter og selv valget af destinationsside er vigtigt.

Desværre er markedsføringen ikke altid nok og blikket skal også rettes mod dit produkt og hjemmeside. Er det produktet du markedsfører attraktiv nok? Er prisen den rigtige? Er tilbuddet det rigtige? Er din hjemmeside godt nok bygget op? Er troværdigheden god nok? etc.

Dem som har fundet den rigtige kombination af annoncetekst, billede, destinationsside, produkt og hjemmeside laver kassen vha. Facebook reklamer . Andre virksomheder kan ikke skabe resultater pga. de (som regel) halter på områderne indenfor: annoncetekst, billede, destinationsside, produkt og deres hjemmeside.

Få derfor lavet et budget på markedsføringen samt lavet en lille plan. Split fx pengene ud på en måned og 4 gange om måneden sætter du dig ned og skriver resultaterne ned. Rediger din annonce, noter dig hvad du laver og tjek resultatet efter en uge. Efter en måned står du med et godt beslutningsgrundlag for, om du skal fortsætte, og bedre, hvordan din kampagne skal se ud (hvis du skal fortsætte). 1 måned er ikke helt repræsentativt nok hvis der virkelig skal analyseres i bunds, men det kan hurtigt give dig en nogenlunde fornemmelse af hvad der virker.

Med tiden får du indhentet en masser erfaringer der gør, at næste gang du sætter kampagner op, har du lært fra de foregående – og dermed skabe bedre resultater allerede fra start. Det er et stort arbejde, men det kan virkelig betale sig at investere tiden i det. Få lavet en notesblok på din computer, hvor du hurtigt lige kan notere dig hvad der sket af udvikling - det behøver ikke tage lang tid hvis man lige strukturere det ordenligt.

Dette indlæg skal endelig ikke tage pusten fra jer, men jeg vil blot give jer nogle tanker til hvad der skal til for at en Facebook annonce kan betale sig. Jeg har givet jer lidt indspark til hvordan man kan håndtere processen for at finde den rigtige annonce der kan betale sig at bruge - Så det bare med at gå til stålet!

Håber i hvert fald indlægget kunne bruges Smile

Endnu et godt indlæg fra Rene. Tak fordi du vil dele din erfaringer med os :-).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft god success med at lave dårligt konverterende reklamer ... dermed forståes at jeg med vilje lægger de forhindringer jeg ved kunden møder i reklamen. Hvis f.eks. mit produkt er dyerer end konkurrentes så skriver jeg prisen i reklamen, men også fordelen.

F.eks. "Professionel fitness træner, UDEN BINDING, 699/mdr"

Så er det kun folk der har råd / lyst til at betale 699/mdr der klikker på mine annoncer ... dvs. alle dem som klikker bare for at se prisen slipper jeg for at betale for :)

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få *GRATIS* reklame på FB, ved at integrere din hjemmeside / webshop ordentlig med facebook. Lav en fan side på facebook, link den med en fanboks på din hjemmeside, giv evt. UNIKKE rabat koder hvis du har lyst. (f.eks. 4% rabat, så man får en kode der kan bruges 1 gang når man bliver fan). På den måde kan du få flere mennesker til at blive fan af siden. Ved godt at nu er det ikke helt gratis længere, men det er bare en ekstra mulighed. Når en person bliver fan af siden vil dit navn vises på ca. 100-200 personers skærme når de logger på facebook :D. Hvis det er kan jeg hjælpe med at lave et system til at genere rabatkoder til den enkelte person der er fan af din side :)

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jers fif so far.

Jeg sætter pris på dit indlæg Rene, dog syntes jeg det er lidt teoretisk. Jeg savner nogle lidt mere faktuele fif, som f.eks den og den aldersgruppe er typisk billig, eller det søge ord er godt hvis man vil nå mange osv.

Ligeledes har jeg efterånden mødt masser ”facebook fans” som er syntes facebook er så fantastisk billig. Men hvis jeg skal ramme min målgruppe med relevante søgeord er den forslået pris mellem 7 og 10 kr per klik. Det syntes jeg ikke er billigt sammenlignet med hvad man kan få andre steder på nettet eller ved annonce i avisen.

Måske i kunne fortælle om jeres succes kampagner, hvad var jeres pris, aldersgruppe og intresse ord?

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kun kort eksperimenteret med det får et lille år siden, men der kunne det bedre betale sig at betale pr. visning end pr. klik. Det kræver selvfølgelig, at du laver en rimeligt skarp annonce, som folk gider at klikke på, og det er selvfølgelig også produktafhængigt.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Jensen:

Tak for jers fif so far.

Jeg sætter pris på dit indlæg Rene, dog syntes jeg det er lidt teoretisk. Jeg savner nogle lidt mere faktuele fif, som f.eks den og den aldersgruppe er typisk billig, eller det søge ord er godt hvis man vil nå mange osv.

Ligeledes har jeg efterånden mødt masser ”facebook fans” som er syntes facebook er så fantastisk billig. Men hvis jeg skal ramme min målgruppe med relevante søgeord er den forslået pris mellem 7 og 10 kr per klik. Det syntes jeg ikke er billigt sammenlignet med hvad man kan få andre steder på nettet eller ved annonce i avisen.

Måske i kunne fortælle om jeres succes kampagner, hvad var jeres pris, aldersgruppe og intresse ord?

Mikkel

www.usatours.com

Når Facebook foreslår en klikpris på 7 kroner - Har du så prøvet at sætte den på 4 kroner og køre den? Facebook platformen er i langt mindre grad fleksibel omkring klikprisen og hvis du byder 10 øre mindre end du bør kan du få 99 % færre visninger. Men dette betyder ikke, at man skal gå efter hvad Facebook anbefaler. 

Prøv dig derfor frem og lad for guds skyld være med at tage anbefalingerne fra Facebook for gode varer. 

Del dine annoncer op, så de henvender sig til hver deres målgruppe og sørg for at have et godt billede på. 

Til din kommentar om, at Facebook er billigt, så er det ment relativt. Du kan i nogle tilfælde få billigere klikpriser og højere ROI på Facebook end ved AdWords, men det er ikke altid. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)