Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IT-virksomhed, hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag .. Big Smile

Jeg er en ung gut på 18 med et ret stort talent for at fikse computere.
Derfor har jeg valgt at starte min egen virksomhed.

Jeg har allerede fundet et navn, og jeg ved hvordan det skal fungere, men!

* Skal jeg oprette et enkeltmands selvskab, eller et I/S, og hvad er forskellen??
* Jeg har hørt at det koster små 500,- at have et I/S firma om året, er det sandt?
* Er der andre omkostninger jeg ikke kender til?
* Er der noget jeg burde tage højde for?

Det er de ting som jeg har siddet og funderet lidt over, jeg har også ledt forummet igennem, men uden held.
Jeg håber i kan hjælpe.

mvh

Jesper M.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hvis du kun er dig selv så opret en enkeltmandsvirksomhed.

Et I/S er ca tilsvarende, men for virksomheder med flere involverede parter.

Det koster ikke noget at have en enkeltmandsvirksomhed, jeg kender ikke omkostningerne i forbindelse med I/S.

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gweb

Tusinde tak for det lyn hurtige svar.

Ved du om det er muligt  - senere, at få flere ansatte i en enkeltmandsvirksomhed, eller skal jeg så til at lave det hele om?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg ikke klar over men "at lave det hele om" når den tid kommer vil jeg umiddelbart vurdere til at være en bedre løsning end at have en stråmand som partner indtil det bliver aktuelt.

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak skal du have..

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du regner med at få en OMSÆTNING på over 50.000 kr og dermed skal blive momsregisteret, så husk at du også skal betale moms af det fulde beløb og ikke kun det som overskrider 50.000! Smile

Har du styr på bogføring?

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en konsulent virksomhed du vil lave, altså at dit primære arbejde bliver at udføre arbejde du får timebetaling for, så er det enormt vigtigt at du hanker op i nakken på dig selv og får noteret dit timeforbrug korrekt dagligt på hver kunde.

Det er en klassisk fejl, mange konsulenter gør. Det betyder at de sidst på måneden, når de skal fakturere kunden, ikke kan huske hvad der har lavet, hvor lang tid det tog og hvornår det var.

En simpel kalender som f.eks. Google's er et fint værktøj at starte med. Alternativt findes der tjenester på nettet, som klarer opgaven, og som man også kan fakturere fra, f.eks. http://tasks.dk/

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig - og en fejl der også begås af mange timelønnede freelancere er at "glemme" opgaver der "kun" tager 5 minutter.

Bestem dig for hvor lidt du vil arbejde ad gangen og oplys kunden at du for eksempel fakturerer pr påbegyndte halve time. Jeg selv gjorde den fejl i starten af opgaver der kun tog 5 minutter eller tilsvarende lavede jeg gratis som god service. Jeg opdagede dog hurtigt at mange små opgaver alligevel tager en stor del af sin arbejdstid.

 

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

SebKania:

Hvis du regner med at få en OMSÆTNING på over 50.000 kr og dermed skal blive momsregisteret, så husk at du også skal betale moms af det fulde beløb og ikke kun det som overskrider 50.000! Smile

Har du styr på bogføring?

Jeg kan ikke sige på nuværende tidspunkt hvad min omsætning kommer til at være på, men jeg går stærkt udfra at den overstiger de 50.000 (:
Jeg kan desværre ikke sige at jeg har forstand på hvordan man bliver moms-registeret.

Angående bogføring så har jeg en til at ordne det for mig :)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)