Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CloudSprout - Kan man virkeligt springe programmøren over?

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

BZR:

Kunne I ikke tage den her diskussion over PB? Smile

Jeg er godt nok træt af at høre dine negative kommentarer hele tiden - og jeg er ikke alene med den tanke..

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Simon:

BZR:

Kunne I ikke tage den her diskussion over PB? Smile

Jeg er godt nok træt af at høre dine negative kommentarer hele tiden - og jeg er ikke alene med den tanke..

 

+1

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Hej Lundsby

Jeg kom med nogle forslag for nogen tid siden, på baggrund af eksistere produkter, som i skulle se på og så lave jeres produkt bedre.

Prøv lige at stoppe op i 2 dage og analyserer lidt på de tråde hvor du har skrevet om jeres produkt.

Du sælger det på “nu kan designeren undværer programmøren“, men hvem er det som kommer med ros til jeres produkt??

Se trådene igennem, der er meget få designer blandt dem, mens flertallet er programmør. Det må jo ses som, at vi som programmør ved hvilket stort arbejde i lægger i det, mens designerne ikke rigtig kan se fidusen endnu?????

Pas nu på i ikke sluger alle roserne og glemmer at udvikle jeres produkt til den målgruppe, i har som mål, nemlig designerne.

Brug Amino nu, til at samle designerne og lad dem komme med forslag til “brugs” interface, lad dem fortælle hvilket behov de har.

Jeg vil igen sige, tag og kig på website X5, dette program er lavet til begge grupper.

Programmør som ikke kan sætte et pæn design sammen, har over 1000 template at vælge imellem og samtidig kan sætte “sin private kode ind” og designerne som ikke kan sætte kode sammen, kan derfor selv bruge sit eget grafisk design og lade programmet om at lave den nødvendige kode..

Hvis i laver jeres produkt lidt bedre end website X5, så har i et forspring, som jeg ser det lige PT. Så har i fuld fart frem, under devisen,

we've got the skill, so therefore we do it, men er alt nødvendig?

En ting er at have visioner, men hvis de ikke bliver fortalt, så kan man jo ikke forvente at andre kender til dem. Derfor vil jeg da give det råd, at “indkalde” designerne til brainstorm / erfaringsudveksling og derfor, opret en ny tråd hvor designerne kan fremkomme med deres ønsker til brugbare funktioner til softwaren.

Mvh
Juul

 

 

Se på den Adobe slice generator i have lavet, har i tænkt på, om den låser en designer fast i, sänd at der kun kan laves standard design ved brug af jeres generator? Sådan at hans / hendes kreativitet bliver væsentligt begrænset?

Kan den slice ubegrænset, hvis ja, har i så fortalt det, så designeren allerede nu kan sætte sig nogle tanker i forbindelse med fremtidige design osv.

Der er mange spørgsmål som designer skal have besvaret, førend jeres produkt kan siges at være ”fuldbyrdig udviklet”

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juul

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg faktisk ikke fik kigget på Website x5, da du fortalt om det sidst, og det var selvfølgeligt en fejl. Jeg har kigget en del på det nu, og det ser bestemt ud til vi kan lære noget omkring deres start templates, en proces vi er igang med pt.

Jeg har ligesom dig, bidt mærke i at der er relativt mange programmører der skriver i trådene, i forhold til designere, egentligt tror jeg at det meget godt stemmer overens hvor tal stærkt de to grupper er præsenteret på Amino.

Som du selv skriver er det sindsygt vigtigt, at vi holder vores målgruppe for øje! Ellers for vi næppe succes! Vi er så utroligt heldige, at bo i et kontorfællesskab med en masse kreative virksomheder, sidst vi talte var der 14 attraktive samarbejdspartnere for os. Her fra har vi udvalgt nogle som vi har en meget tæt dialog med.
Der går faktisk sjældent en dag, uden vi for feedback fra vores designere og alle ideer bliver vendt med dem! De er en kæmpe hjælp og gør at vi føler at vi har ret godt kontakt med målgruppen, det er også deres begejstring, der gør at vi er sikre på, at vi har ramt noget rigtigt!

I forhold til Website x5, vil vi i første omgang lave et produkt til designere, der vil springe programmøren over!
Jeg synes produktet, ser rigtigt godt ud, og der er bestemt en masse vi kan lære af det. Ideen om en markedsplads med templates til programmører er rigtigt god.

Umiddelbart giver Photoshop-integrationen ikke anledning, til nogle begrænsninger i forhold til design frihed.

Som det ser ud nu, for vi egentligt den feedback fra test designere som vi ønsker og indvier løbende nye. Vi har faktisk snakket om at holde mere formelle erfa møder, måske gør vi det!
Ideen med en tråd om nye funktioner er også rigtigt god, men jeg vil gerne havde åbnet beta'en før vi gør det, på den måde kan folk lettere forholde sig til det.

Rent kommunikationsmæssigt pt. vil vi gerne havde spredt det gode budskab, og vi håber da at der er nogle designere der glæder sig til at vi frigiver en beta. Der er ihvertfald en god del, der har meldt sig til beta ventelisten.

Vi har som jeg nævner tidligere i tråden, været så heldige at finde en investor, så vi kan få sat skub i udviklingen, så jeg håber snart at kunne præsentere en beta, som du synes bedre om end Website x5 :-)


 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon:

BZR:

Kunne I ikke tage den her diskussion over PB? Smile

Jeg er godt nok træt af at høre dine negative kommentarer hele tiden - og jeg er ikke alene med den tanke..

Negative kommentarer, hele tiden? Sving forbi min profil og se hvilke tråde, jeg for nylig har deltaget i. Jeg ved ikke hvad det er for en smædekampagne du er ved at sætte gang i, men den har ikke hold i virkeligheden. Jeg troede ikke nogen var interesserede i den her diskussion, men jeg tog åbenlyst fejl. Nu har fem-seks forskellige typer kommenteret på det, og mon ikke det bliver ved, hvis jeg kender disse typer ret.

Én gang for alle, på et sprog alle kan forstå: Lundsby, jeg er ked af, at jeg mente den her tråd var unødvendig. 

Lad det nu ligge, helt ærligt.

Hvis du Simon, eller andre, har flere problemer med min adfærd her på Amino, så send mig en PB, eller lad os tage snakken til næste Amino arrangement. 

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lundsby,

Jeg ved ikke hvilken version af flashplayeren jeg havde før, men den er nu opgraderet til 10'eren. Der er stadig problemer (den "hænger" ved at den overfører data fra cloudsprout.dk ..... lææææææænnnnngggee Smile
OG det er ikke fordi jeg har en langsom forbindelse....

Jeg vil også gerne lige komme med et indspark til diskussionen...som designer Big Smile

Det der er vigtigt for mig når jeg skal layoute en hjemmeside, er netop friheden til at kunne lave noget ud over standarden. Derfor er Website x5 heller ikke interessant. Desværre kan jeg jo endnu ikke komme med en kvalificeret vurdering af jeres produkt, da jeg ikke kan se hvad det har at byde på Wink

Dog vil jeg sige at for 300,-/md. tror jeg godt jeg kan finde en tilsvarende (funktionsmæssigt) og billigere løsning.

Eksempelvis:

1 - Jeg laver et layout og sender det til en "klipper"/programmør.

2 - "klipperen"/programmøren slicer Photoshopfilen og koder den efterfølgende. Det koster måske et par tusinde.

3 - Jeg implementerer open source cms - gratis!

Abonnementer er bare ikke vejen frem mere Smile Der findes alt for mange alternativer, hvor det kun er en engangsudgift, som oven i købet ofte ikke er ret stor.

Måske derfor er der ikke så mange designere der blander sig i debatten .... ??

Og lige et spørgsmål her tilsidst: De designere I har tilknyttet...bruger de Mac eller PC?

Mvh
Maj-Britt

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Creation Nation:
Abonnementer er bare ikke vejen frem mere Smile Der findes alt for mange alternativer, hvor det kun er en engangsudgift, som oven i købet ofte ikke er ret stor.

Abonnementet skal vel ses som et webhotel hvor de sørger for at alt maskineriet kører og der er backup på det hele? I så fald er 300 kr billigt for et firma at have deres hjemmeside hostet.

Creation Nation:
3 - Jeg implementerer open source cms - gratis!

Hvad koster din tid? Hvis klipperen koster et par tusinde, så er det hosting for 6 måneder der er dækket og hvis du også koster et par tusinde for at lave designet, så er hele 1. år dækket ind :)

Dem der mister penge her og så som skulle sige "¤"¤%#¤%#& er dem der lever af at klippe designs (snakker vi nu finanskrise i Indien?)

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj-Britt

Jeg prøver lige, at snakke med ham der har leveret den igen. Kunne jeg lokke dig til at slette dine Browser-data, så vi er sikre på at det ikke er den forrige version af videoafspilleren du kører den havde nemlig netop det problem.

Jeg er super glad for din tålmodighed og hjælp, med at få video afspilleren til at virke :-)

Jeg havde cirka samme take på Website x5, med af det nok ikke var rettet imod den professionelle designere. Men jeg kan godt lide deres template håndtering, så der vil nok blive lidt inspireret.

Som Niels skriver er det istedet for hosting, og det er typisk slutkunden der betaler regning til os. Så for designeren er det gratis!

Der findes mange forskellige niveauer af hosting, og vi har fra start af valgt ikke at konkurrer med discount hotellerne, vi tror at på at hvis man hyrer en professionel designer, så vil man også havde et professionelt webhotel.
Der landte vi så på en pris der hedder 150 kr. pr. måned, så besluttede vi os for i den danske udgave at inkluderer fri telefon support, og så røg prisen op på 300 kr. det var udfra en  teori om at designerne typisk ikke er interessede i at yde teknisk support og at det er en fantatisk sikkerhed for både kunde og designer, at vide at hjælpen kun er et telefon opkald væk.
Der kommer nok på et tidspunkt en version uden telefon support til omkring de 150 kr, så kan kunder selv vælge om de vil betale ekstra for sikkerheden. Det vigtige er bare at kunderne ikke fravælger telefon supporten og efterfølgende forventer den gratis fra designeren.

Jeg håber sørme ikke, at det er abonnementerme har afskrækket designerne, fra at være med i debatten, for dem skulle det helst virke gratis.

Vi er ikke helt klar til at frigive en beta endnu, men hvis du har lyst så kan du sende mig en mail på plu@cloudsprout.dk så sender jeg dig et login så snart vi er klar.

Langt størstedelen har været på Mac, men jeg har fornyligt fået en enkelt på PC.

 

 

 

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Niels: Jeg mener ikke 300,-/md. for et webhotel er billigt. Hvem handler du ved Smile

Niels:
hvis du også koster et par tusinde for at lave designet, så er hele 1. år dækket ind :)


Øhhmmmm ... selv hvis jeg bruger Cloudsprout skal jeg forhåbentlig stadig have penge for at designe/layoute siden???? Ellers er der noget jeg har misforstået....

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Creation Nation:
@ Niels: Jeg mener ikke 300,-/md. for et webhotel er billigt. Hvem handler du ved Smile

Mig selv (www.netopcom.dk) :)

En server er jo ikke bare en dum maskine der står i et hjørne... Det er vel også rart at man lige kan ringe til webhotellet og spørge om nogle ting 

 

Creation Nation:
Øhhmmmm ... selv hvis jeg bruger Cloudsprout skal jeg forhåbentlig stadig have penge for at designe/layoute siden???? Ellers er der noget jeg har misforstået...

Ja selvfølgelig (ikke at der er noget du har misforstået) men her er tanken at de 300 kun skal gå til webhotellet. Hvad er forresten 300 kr i dag? Det kan man jo knap nok tage sin partner/ven/kæreste/kone/mand med ud at spise én gang..

Jeg vil hellere betale 300 kr for et webhotel end 10 kr hvis jeg ved at jeg får mere for pengene...

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)