Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmaer kan nu fravælge revision af årsregnskabet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

En god lille nyhed fra Folketinget i dag, hvor man har vedtaget en ændring til årsregnskabsloven. En ændring der gør det muligt for små firmaer at fravælge revision af regnskabet. Forslaget er relavant for virksomheder med en omsætning på under 8 millioner kr og som i dag er underlagt revisionspligt.

http://www.oem.dk/sw28657.asp

Spørgsmålet er så om ikke bankerne fortsat vil "tvinge" revision igennem som et led i deres udlånspolitik..... Men helt sikkert et skridt i den rigtige retning....

/Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan med selskaber der drives under et holdingselskab?

Skal der stadigvæk foretages revision af "små" holdingselskaber, og dermed nok også af de underliggende selskaber?

Jeg er blot nysgerrig, har ingen planer om at vælge revisoren fra..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Skal der stadigvæk foretages revision af "små" holdingselskaber, og dermed nok også af de underliggende selskaber?

Det ser sådan ud: "Holdingvirksomheder vil som hidtil ikke kunne fravælge revision uanset
deres størrelse.
"

- http://www.oem.dk/graphics/oem/nyheder/Pressemeddelelser%202010/Faktaark%20om%20%E5rsregnskabsloven%2001-06-10.pdf

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er da politisk retorik så det vil noget Big Smile

Da han lige var blevet ØOEM talte han om omsætningsgrænse på tkr. 72000. Den endte på tkr. 6000.Wink 

For mig at se har de bare doblet 2 af grænseværdierne. Vil andre give mig ret?

Men det er da altid godt for Brian Arthur Mikkelsen. Nu har han "overholdt" et løfte hvis man kan kalde det detBig Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Spørgsmålet er så om ikke bankerne fortsat vil "tvinge" revision igennem som et led i deres udlånspolitik..... Men helt sikkert et skridt i den rigtige retning....

Det tror jeg ikke du skal være i tvivl om de vil. Et revideret regnskab udgør 55-64 % af beslutningsgrundlaget, hvor en ekstern part skal tage stilling på baggrund af det forelagte regnskab.

Og personligt mener jeg, at beløbne for hvor meget virksomheder sparer på adm. etc. mv. som er et af de store belæg for en lempelse, er skudt langt over målet. Det må aldrig handle om kontanter, men om troværdighed. Og troværdigheden overfor Brian Arthur, ligger for mit eget vedkommende på et lavt sted.  

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjah det lyder da som en god investering på vegne af det danske folk at flytte flere penge fra administrationen over i de andre brancher, som i højere grad handler med udlandet end revisionsfirmaerne - altså pengene over til dem der holder hjulene igang for øget vækst.

Men ved at fjerne regnskabspligten helt en gang for alle ville det være muligt at opnå radikalt større besparrelser til administration, - en endnu bedre investering for det danske samfund.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Men ved at fjerne regnskabspligten helt en gang for alle ville det være muligt at opnå radikalt større besparrelser til administration, - en endnu bedre investering for det danske samfund.

Hvori ligger begrundelsen for at fjerne regnskabspligten for små ApSér mv.? Udover besparelse til administration? En ting er at lempe revisionen. Men helt at fjerne regnskabspligten, ville da være at hul i hovedet. Begrundelsen for overhovedet at aflægge et regnskab, er samfundets ønske om kontrol, og denne kontrol tror jeg ikke samfundet vil give afkald på.

Du kan læse i samtlige danske erhvervsspalter idag, at iværksætter boomet stagnere i disse tider. Er det på grund af overdrevne omkostninger til administration, eller en afmatning generelt?   

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Høj:
Hvori ligger begrundelsen for at fjerne regnskabspligten for små ApSér mv.? Udover besparelse til administration? En ting er at lempe revisionen. Men helt at fjerne regnskabspligten, ville da være at hul i hovedet. Begrundelsen for overhovedet at aflægge et regnskab, er samfundets ønske om kontrol, og denne kontrol tror jeg ikke samfundet vil give afkald på.

Jeg skulle vidst have sat et smiley - bedre sent end aldrig :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Christian Høj:
Hvori ligger begrundelsen for at fjerne regnskabspligten for små ApSér mv.? Udover besparelse til administration? En ting er at lempe revisionen. Men helt at fjerne regnskabspligten, ville da være at hul i hovedet. Begrundelsen for overhovedet at aflægge et regnskab, er samfundets ønske om kontrol, og denne kontrol tror jeg ikke samfundet vil give afkald på.

Jeg skulle vidst have sat et smiley - bedre sent end aldrig :)

Jeg håbede også lidt du skrev det i morskab Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)