... Derfor er det et krav at alle e-mærket butikker nu skal rette webbutikkerne til angående fragt og gebyr
Det kan man da kun takke forbrugerombudsmanden for
Jeg hader når fragten er skjult. Hvis jeg ikke lige umiddelbart kan se fregten, så putter jeg en tilfældig vare i kurven og ser så om fragten fremkommer. Hvis ikke, så klikker jeg hurtigt på betingelser og søger på fragt. Hvis ikke jeg finder fragtprisen indenfor ganske kort tid, så forlader jeg sitet og handler hos konkurrenten istedet.
Jeg ved ikke om andre har det som mig, så det kunne have være fint med en splittest, bortset fra at forbrugerombudsmanden åbenbart har dikteret at man skal kunne se fragtprisen
Jeg har også haft fragtpriser på forsiden i lang tid, men har pt. droppet det, da jeg hørte/læste et eller andet sted én der sagde, at det måske ikke betyder så meget for kunden plus at mange kommer ind fra 'undersider' så de ser det jo hellere ikke.
Det vigtigste er jo at de bliver 'fristet' af varene og får lyst til at købe noget. For når du handler i den lokale Føtex står der jo hellere ikke en ved indgangen og fortæller dig at 'den' bærepose koster 2,00 og 'den' der koster 2,50 og du kan også vælge ... - det er jo henne ved kassen
Men så sort og hvid er det jo hellere ikke, men jeg besluttede mig for at prøve det og det har ikke haft nogen betydning for mig. Men det står jo stadig alle steder på webshoppen - under: betingelser, FAQ, betaling og fragt.
Så jeg er pt. uden fragtpriser på forsiden, men det kan sagtes være at jeg ændrer mening
Hej, jeg er nu mest til at det skal være synligt og gennemskueligt. De steder hvor jeg ender me at være nødt til at lægge noget i kurven og næsten købe det for at få af vide hvad fragten er - der er jeg smuttet og kommer ikke igen.
Jeg sælger økologisk børnetøj og er dermed på et marked hvor konkurrencen er stor - og der er det nødvendigt, efter min mening, at være åben. Kunderne ved udemærket godt at det som regel koster noget at få varerne tilsendt og vil vide hvad det koster.
I min netbutik ligger der et fast felt i højre side der viser fragtprisen, både på forside og alle undersider - og jeg har kun fået positive tilbagemeldinger på at det er så åbenlyst (det kan jo sagtens være at de negative holder det for sig selv :) )
Det første jeg kigger efter når jeg ehandler er fragtprisen. Og det er der rigtig mange andre der også gør. Der er mange der annoncerer med lave priser også bare smider prisen på fragten i stedet. Det er feks meget udbredt blandt de (svindlere) der sælger blækpatroner og SD kort etc.. Man betaler 75 kr for fragt og på den forsendelse man får er der for 12 kr frimærker på. Det er ren svindel efter min mening.
Man skal ikke forsøge at skjule fragtprisen. Den skal fremgå tydeligt.
Og det er sku glade kunder man lever af, så vi vil hellere have 10 super glade kunder, som føler de har haft en god oplevelse, end 20 som bare har handlet, og intet følt... Så vigtig er penge sku heller ik i sidste ende..