Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpris på forside i webshop / Etik og moral?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg driver siden www.dinparfume.dk

På vores side fremfor andre konkurrenter's har vi fragt prisen inkl. på forsiden, så man hele tiden kan se hvad man ender med at skulle betale. Alle vores konkurrenter "skjuler" denne information til aller sidst under tjek ud processen, så mit spørgsmål er derfor:

Skal jeg lave det samme? Så man først får fragtprisen, når man tjekker ud på sidste side?
Hvad siger jeres etik og moral - jeg synes kun det er fair at vores kunder IKKE får nogen overraskelse på fragtprisen?

Desuden har vi også en rigtig god fragtdeal i forhold til mange andre webshops.

Hvad siger eksperterne? Der må jo være en grund til fx. gebyrgriben Ryanair er blevet så stor.

Jeg glæder mig til at læse jeres kommentare.

Ha det godt og tak for hjælpen.

www.dinparfume.dk - Køb billig parfume på internettet. Nemt, enkelt og lige til døren!

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se noget negativt i at vise fragtprisen under hele processen. Når folk har "godkendt" din side, og beslutter sig for at handle, er et af de næste spørgsmål hvad fragten koster, og det er god service at vise den. I dit tilfælde, hvor din fragt er billigere end mange konkurrenters, er det da bare med at skilte så meget som muligt med det.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

 

Det er naturligvis kun prisværdigt, at du forsøger at drive en etisk korrekt forretning. Det mener jeg også bestemt man skal gøre.

Meeeeeen, der er etik og så er der etik.... Såfremt man holder sig indenfor lovens rammer og i øvrigt kan stå inde for produkter såvel som priser, så mener jeg ikke der er noget som helst uetisk i at øge konverteringsraten i sin webbutik. Så glem den der med om det er etisk korrekt, at oplyse om fragt-pris på det ene eller andet tidspunkt.

Ang. hvad der er det smarteste kan du jo spørge dig selv om ikke der er god grund til at dine konkurrenter først oplyser den samlede pris sent i købsforløbet ;)

Derudover kan du jo prøve at køre en A/B-test og se hvad der konverterer bedst.... Som sagt har dine konkurrenter nok god grund til at gøre, som de gør. Men hvem ved...der er jo ingen absolutte sandheder i marketing, så man kan aldrig få for meget research.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinparfume.dk:
Desuden har vi også en rigtig god fragtdeal i forhold til mange andre webshops.

 

Det kan godt være... Men ved jeres kunder det? Og betyder fragten overhovedet noget for jeres kunder?

 

P.S. Få lige jeres webmand til at lave et favicon til jeres site :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har også fragtprisen på forsiden af vores webshop med solbriller...

Vi har testet det lidt, og fundet ud af, at mange af vores kunder, kommer ind på siden via undersider eller produkter. Men mange søger mod forsiden inden de bestiller, og der fanger vores fragtpris.

Vi har fået en del tilkendegivelser via mail om, at folk har valgt os frem for en konkurrent, da priserne var simple, og fragten ik var skjult...

Og det er sku glade kunder man lever af, så vi vil hellere have 10 super glade kunder, som føler de har haft en god oplevelse, end 20 som bare har handlet, og intet følt... Så vigtig er penge sku heller ik i sidste ende...

PS den sidste sætning får jeg nok klør for, men penge er sku bare penge... En død, følelsesløs og kold ting...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Den ubestridt bedste løsning er at skrive fragtbeløbet i indkøbskurven, som altid er synlig, uanset om der er varer i kurven eller ej. Jeg kan se, at det allerede er muligt for dig:

Ingen varer valgt

Fragt 0,00 DKK
Samlet 0,00 DKK

... skal ideelt være:

Ingen varer valgt

Fragt 75,00 DKK
Samlet 0,00 DKK

På den måde kan du roligt vise resten af dine priser uden fragt.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kommet nye retningslinjer fra forbrugerombudsmanden, som vedrører butikkers prismarkedsføring. Retningslinjerne gælder både fysiske og ikke-fysiske butikker, dvs. internetbutikker, og træder i kraft den 1. marts 2010.

Derfor er det et krav at alle e-mærket butikker nu skal rette webbutikkerne til angående fragt og gebyr (så send en stor tak til ryanair) 

Se eksempel her www.nucleus.dk og www.bykier.dk 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener ikke at fremvisning af fragt har noget med etik at gøre. Enhver nethandlende ved at det koster noget at få en vare fremsendt.

I et konkurrencepræget marked ville jeg gøre størrelsen af fragten omsætningsafhængigt.

I et ikke så konkurrencepræget segment ville jeg inkludere fragten og så  vise FRI FRAGT

I et stigende marked og med ok indtjening ville jeg gøre det symbolsk, f.eks. 39.00 uanset mgd.

på din side ville jeg f.eks. gøre det at jeg justerede priserne så der var en fast fragtpris på 39,00

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jeg deværre ikke enig med dig. Det vil være etisk korrekt at opgive den aktuelle pris på en vare og ikke skjule omkostningerne i fragt og gebyr (som visse luftfartsselskaber gør). Alle ved vel at det koster at bestille sin flybillet over nettet, at der er gebyr for din kuffert, at der er forskellige kredit-korts gebyr, at der er gebyr for at bruge en papir billet, at der er gebyr for at vælge bestemte sæder, osv. Jeg venter kun på et gebyr for at forvise mit pas når jeg går igennem sikkerheden Cool 

Der er gjort for at lette forbrugernes mulighed for nemmere at sammenligne butikkers priser (her i bland luftfarten).

Jeg har en fast fragt pris på 35,00 DKK, ved køb under 500 DKK på min side.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal uden tvivl vise fragten så tidligt i forløbet som muligt, og det mest optimale vil være at vise det direkte på produktsiden i forbindelse med prisen.

Der kan måske argumenteres for at det andet får flere til at lægge i kurven, men dog vil der også komme et stort frafald senere, samt nogle slet ikke kommer videre på grund af fragt-tvivlen.

I din indkøbskurv til højre ville jeg skrive en fast fragt på 39,- kroner når kurven er tom, og evt skrive under med småt, at i har fri fragt ved køb over 650 kroner. Men test selv nogle forskellige ting af, da mine erfaringer siger at det ikke altid er let at få folk til at købe mere, blot fordi de sparer 39 kroner i fragt. Måske helt gratis fragt i stedet for giver dig flere salg?

Husk derudover at rigtig mange (forhåbentlig) ikke ser din forside, så det hjælper ikke meget at skrive den der Smile

// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)