Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat: Hvad nu hvis man ikke får overskud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lave en lille fritidsvirksomhed, men hvad nu hvis man ikke får et overskud - skal man så betale momsen tilbage eller hvad sker der?

Hvor lang tid kan man have til at starte virksomheden op - altså ikke have en omsætning?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Alene det at du skriver fritidsvirksomhed gør, at man blinker med øjnene. For så vil jeg som udgangspunkt sige du er ovre i en hobby virksomhed, og så vil du ikke kunne bruge dit potentielle underskud til noget. Og et overskud vil du blive beskattet af. Og det er det vigtigste parameter du skal overveje. Moms er noget sekundært i forhold til virksomhed.

Men brug en formiddag på, at overveje om det er det værd, og brug tid på at sætte dig ind i tingene.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du udelukkende starter virksomhed for at trække nogle udgifter fra i moms og ikke får nogen indtægt vil virksomheden blive betragtet som hobbyvirksomhed, og du kommer til at betale momsen tilbage.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt ikke for udelukkende at trække nogen udgifter fra, og der skal nok komme indtægter, men jeg kan jo risikere, at det kommer til at gå dårligere, end jeg regner med – og der kommer til at give underskud. I det tilfælde vil det jo være rart at vide, hvor meget jeg risikerer.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilken branche du vil starte virksomhed inden for. Hvis det foreksempel er hesteopdræt, vil skat være meget svære at overbevise om at det ikke er hobby, hvis det giver underskud. Det er godt nok mange år siden hvor jeg prøvede at starte en handel- og importvirksomhed. Der havde jeg underskud 3 år, som jeg trak fra i min lønindkomst uden bemærkninger.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)