Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisk hjælp/assistance til projekt kørende på andet år.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nordjylland
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Vi er et APS der har eksisteret i snart 2 år og vi kan ikke følge med mere rent økonomisk. Vi vokser med en pæn fart og med det bliver vores preordre også større og derfor større beløb der skal lægges i disse.

Vi har agenturet på et sportsprodukt der er ved at bide sig rigtig godt fast i DK, samtidigt har vi lige fået agenturet i Norden på et nyt jagtbrand der gerne vil ind på de nordiske lande.

Derfor søger vi kapital til at skulle kunne klare disse investeringer og da vi begge 2 selv lige har købt hus og andelsbolig står vi ikke med den store friværdi til at kunne bakke os op i dialogen med de kære banker. Vores overbevisning er at man ikke blander familie ind i sine forretninger så kaution fra deres side er vores valg at udelukke.

Vi er i fuld gang med at gøre klar til netsalg af produkterne og arbejder pt med flere landsdækkende forretninger omkring optagelse af vores produkt i disse. Men i disse tider er de heller ikke særlig opsat på noget mindre end 3 mdr kredit.

Et andet ønske er en specialforretning som kunne kombineres lager af den støt stigende mangel på plads, da vi i øjeblikke driver det fra meget små rammer. Vi har jo alligevel lageret liggende så hvorfor ikke udstille det med mulighed for mersalg.

Hvis der er nogen i dette forum der har nogle forslag ti løsning af disse problemstillinger eller den økonomiske baggrund til at kunne bakke os op er vi meget villige til at tage en seriøs dialog.

Mvh Martin

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Ja nu er spørgsmålet jo om det er mere kapital I mangler eller det er dækningbidraget pr. enhed der skal styrkes således at i kan følge jeres egen vækst til dørs og herigennem styrke det kapitalapperat I burde kunne opbygge såfremt den vækst du siger i har p.t. også foregår på et rentabelt grundlag.
Du nævner landsdækkende forretninger og her kunne man jo f.eks. lade nogle forretninger få jeres vare i kommision, hvor i bevare ejendomsretten og muligheden for at trække på disse kommisionlagre, herved for I afprøvet  hvorvidt der er mersalg ved at få varen udstillet og samtidig løst et lager problem. Det er vigtigt at I for en ordentlig kontrakt strikket sammen så kommisionsvaren forbliver jeres ejendom.
Hvad ang. at styrke jeres kapital beredskab vil jeg godt høre, hvad I har prøvet til nu i forhold til jeres nuværende pengeinstitut, da det umiddelbart og såfremt jeres produkter p.t. har vækstet som du beskriver og dette er sket med et fornuftigt dækningsbidrag, burde være muligt at opnå en fornuftig dialog med banken eller måske finde en ny. Såfremt I har behov for en ekstern deltager i disse forhandlinger kan du se mere om min virksomhed
SAG-partners ApS på www.sag-partners.dk .

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Fra Nordjylland
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

Vores dækningsbidrag er fint mellem 1,9 og 2,2 men da det er et sportsmærke har vi haft en del store udgifter så som sponsorrater og klubkontrakter.

Vi er pt den 2 største leverandør af floorballudstyr i DK og er begyndt at tage hul på håndbold også og ligger i øjeblikket i forhandlinger med en Liga klub for at kunne bruge den i forbindelse med vores kampagne i DK

Det med at få varerne ud i kommision er allerede på tale men det er jo også en stor udgift at skulle ligge ud for varerne indtil de er solgt.

Vi vil gerne have bare en lille butik/udstillingsrum da vores avance vil være meget større hvis vi selv skulle håndtere klubtrakterne og der er man nød til at have et sted hvor klubbernes medlemmer kan komme og se produkterne.

Mvh

Martin

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

At man ikke har likviditet til at følge med efterspørgslen, er der jo intet unormalt i.

Jeg vil derfor anbefale Jer at tage fat i Jeres bank, og fremlægge sagen - Hvis I ellers har en god dialog med dem, og overholder Jeres aftaler med banken, så burde de være til at tale med.

Det har jeg med succes prøvet flere gange.

Hilsen Thor

Fra Nordjylland
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor..

Vi har været i vores egen bank plus 6 andre og heroppe i det nordjyske låner de ikke penge ud uden sikkerhed. Vi har snakket med en del mennesker der alle mener at vi burde kunne få noget ud af vores egen bank men trods ALLE aftaler er overholdt ligger de lige nu helt stille  med udlån til nye virksomheder.

Vi er rimelig tætte på at opgive vores projekt da vi selv mener vi har overholdt alle forpligtigelser overfor vores nuværende bank.

Mvh

Martin

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 04:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Møffe/Martin

Hvor meget kapital drejer det sig om?

Mvh Thomas

Fra Nordjylland
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det drejer sig ca om 200000,- kr, de penge går udelukkende til betaling af preorder.

Der er ikke gammel gæld i firmaet.

Mvh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin du kan prøve med Factoring hvor du belåner fakturaerne 

tal evt. med Arbejdernes landsbank, de er ikke så tossede Du bør også tage en kontakt til Væksehus Jylland 

evt. http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk bed om at få hjælp til at kommunikere med banken -

problemet er at bankerne  nu ser på helt andre ting end tidligere og at en du som virksomhedsleder tror de er interesseret  i ,og du tror de er  imponeret over din ordrebog, muligheder etc. det er de skide ligeglade med,  de vil have sikkerhed, sikkerhed og sikkerhed.

Du skal derfor tune din fremlæggelse så du giver "sikkerhed" til en lille bankmand som helst skal kunne vise papirer, det vil sige de vil heller have pant i et sommer hus på den jyske hede, end noget det ikke kan tage og føle på ,som 2 milioner kroner i ordre fra stabile kunder.

Bankerne har aftalt at de alle skal bede om virksomheds pant - det skal du så regne med, men du skal bruge en konsulent til at skrue det sammen så bankerne ikke tager føringen - 

Du skal også regne med at smide hus og andels lejlighed ind, hvis du ikke selv tror på sagen,  det får du ikke banken med. Det er sur røv, men betingelserne nu - Konsulenten skal du bruge så aftale ikke binder dig unødigt.

Du skal betragte banken som en modstander - finde deres svage punkter - Du forhandler sandsyneligvis med en klap-hat, en bankmand som reeelt ikke har nogen beføjelser, han skal bagud i systemet med en ansøgning om at yde dig lån - og han kan ikke forklare din vision etc. der er ikke noget felt til det i de papirer han skal sende bagud 

der er felter for sikkerhede : pantebreve, bil, virksomheds pant men ikke rigtig plads til at skrive din vision.

Vi gik i banke med omsætingsforøgelse på 20% og 60% af sidste års omsætning i ordrebogen og fik en rigtig lang næse - jeg var tosset over at de ville have virksomhedspant  - så gik vi til en ny bank AL, ny fremlæggelse jeg viste godt at de ville kræve virksomhedspant, men de fik det ikke før til sidst, mod en rente nedsættelse.

Suma sumarum du er sikkert god til at sælge sports ting - du er skod til at tale med banken - tag en professionel og for guds skyld ikke din revisor - Erkend at selv om du har haft Bøvling Landbo bank i 100 år så drop dem - tal med en ny bank og flyt dine private konti når de kræver det 

drop mig en PM hvis du vil have flere indput 

Held og lykke med det 

 

PS er der nogle som ved hvorfor teksten ændre sig undervejs når man skriver ? det er ud som om jeg har indsat indklippet tekst, men det har jeg ikke.  Jeg plejer at markere det og vælge ny fond undre mig bare over hvorfor det sker.

 

 


Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg kunne godt være interesseret, kunne du evt. smide mig en mail så har jeg nogle spørgsmål til jer jeg vil have på plas inden.

Skriv på r_andreasen@tdcspace.dk

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sælge jeres produkter hvis dette kunne være interesant kan jeg kontaktes på info@tex-tryk.dk eller her på en pb hvis du ikke ønsker at vise dine produkter frem her ? 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)