Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple Mac

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Aminoer... 

Kan vist godt lige udnytte denne 'spændende' morgentime med Le Mans til et spg ;-)  

Jeg er i forretningskonceptfasen og overvejer omk. budgetlægning investeringen i computergrej: 

Jeg kender indgående til PC fra jobbet, men foretrækker Mac og har en 2,5 år gammel Macbook Pro privat som jeg  gerne ville skyde ind i firmaet: 

- Er der nogen der kan anbefale et godt regnskabsprogram/billing program som virker på Mac? Herunder gerne en onlineservice, så revisoren har direkte adgang til alt. 

- Webeditering/Blogging programmer? Jeg får lavet noget ude i byen, men skal gerne selv kunne opdatere hjemmefra?  

- Er der i øvrigt nogen der har oplevet problemer med mac som selvstændig?

På forhånd tak for hjælpen :-) 

Anna 

 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ihvertfald hjælpe dig med det første spørgsmål; tag et kig på www.e-conomic.dk. Smile

Derudover: Administration af blogs, foregår det ikke som regel også online? Hvad er det for nogle websider / blogs du skal opdatere fra din Mac? 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Tak e-conomic kigger jeg lige lidt på :-) 

Jeg har endnu ikke hverken blog eller website, men skal sikre at det kan lade sig gøre at opdatere fra en Mac platform :-) ... Jeg vil egentlig gerne bare have lidt indsigt i hvad folk med Mac arbejder på af programmer. 

/Anna

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

De bloggingsystemer jeg kender, kan alle administreres fra en webbrowser. Feks Safari (som er præinstalleret) eller Firefox til Mac.  

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey igen Mattias, 

Jeg kender også diverse blogsites som kan klares online, men gælder det også hvis jeg vil have mit eget domæne og fx. skal have sat en blog op herfra? Jeg forestiller mig umiddelbart Wordpress el lign værktøj. Ved dog ikke om der er noget der er bedre på markedet

/Anna 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress er ikke afhængig af en bestemt OS-platform, men blot en browser.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En mac er et glimrende værktøj, dog er der visse ting du skal være opmærksom på. 

1: Såfremt du benytter din mac til at lave dokumenter/præsentationer mv så KAN du risikere, at modtageren, som sidder med sin PC og microsux programmer kan have problemer med at læse dem.

    - Det kan løses med Officepakken til Mac (Men hvor er så det sjove ved at have en mac, hvis programmerne alligevel er "pc-kloner?"

2: Der er en del taster der "mangler" på en macbook (fx \ - kan kun laves med tastaturgenveje)

3: En evt. senere AD integration  (Microsoft domæne) kan give problemer - og MACdomæner er stort set dødt med mindre man er grafiker.

Mit råd vil klart være, at du benytter din mac privat (og til opdatering af blogs, surf osv.) og så køber du dig en PC med windows til hverdagsbrug. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle nye Macs kan køre både OSX (Macs styresystem) og Windows - på samme tid, så skridtet er ikke så stort.

Jeg købte min første Mac for 2,5 år siden. I den første tid kørte jeg Windows og Mac parallelt. Windows når jeg skulle køre mit gamle regnskabsprogram, og andre programmer jeg endnu ikke havde fået anskaffet mig til Mac. Nu er jeg efterhånden 95% på Mac'en.

1) Jeg bruger også e-conomic. Det mit indtryk, at det er klart det mest populære blandt Mac brugere.

2) Som Mattias også siger, administreres stort set alle blogs fra en browser (inkl. WordPress). Jeg bruger dog også MarsEdit, som er lidt hurtigere til at indsætte billeder, o.lgn.

 

Skriv endelig hvis du har flere Mac spørgsmål...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Super - tak for hjælpen.

Jeg ville nødigt ud og investere i en PC'er både grundet brugergrænseflade, økonomi, men lige så meget på grund af programmer. 

Ang. Mac: Jeg anvender som privat iWork men mangler allerede fleksibilitet mht. grafik. kender du et godt DTP værktøj til Mac? Jeg påtænker at skulle investere i Adobe pakken, men vil lige høre om der er et billigere alternativ som kan anbefales?

Pft

Anna 

Fra Farum
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo også den mulighed at installere gratis softwaren "Open Office" der er en fuld kontorpakke. DTP software til Mac, måske du skulle tjekke om "Scribus", der er gratis, er noget for dig. God fornøjelse.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)