Her i Marts måned bestilte jeg et CVR nummer til et projekt jeg stadig arbejder på.
Nu har jeg så i dag modtaget brev fra kommunen ang. Erhvervsaffaldsgebyr 2009 Eftersom jeg fik CVR nummer i 2010 forstår jeg ikke helt at jeg skal betale affaldsgebyr for 2009.
Men bortset fra det - hvordan kan de forlange et sådan gebyr, når mit CVR nummer er tilknyttet et web firma som ikke har affald ? Selvfølgelig smider jeg da noget papir ud nogle gange. Men skal det virkelig koste mig næsten 700,- kr. om året ?
Bor du i Horsens ?? Ved at Horsens kommune indfører netop det gebyr, der er forskellige satser alt efter om du er tømrer eller grafiker..... Altså udfra hvad de TROR du kører på lossepladsen.
Bor du i Horsens ?? Ved at Horsens kommune indfører netop det gebyr, der er forskellige satser alt efter om du er tømrer eller grafiker..... Altså udfra hvad de TROR du kører på lossepladsen.
Nej, det er på min privat adresse i Greve - men de kan vel ikke pålægge mig et gebyr som jeg ikke har behov for ? Jeg har intet erhvervsaffald fra det firma - men nu må jeg prøve at kontakte dem.
Fik det samme i Roskilde, havde et personligt ejet CVR nummer uden omsætning og et I/S uden omsætning alligevel skulle jeg betale 2 x næsten 600,- om året i renovationsafgift-
Vi bor i Kolding og har fået brev om at v ikke længere skal betale afgift - vi kører jævnligt på lossepladsen med pap og lign. og plejede ellers at betale efter vægt..
I brevet står at det vedr en ny paragraf pr 11/2 - så jeg har skrevet en mail til Kolding kommune, om vi så ikke skal have tilbagebetalt alle de gange vi har betalt fra 11/2-maj måned, hvor de holdt op med at tage betaling.. men de har ikke svaret endnu.
Det er de enkelte kommuner, som bestemmer det. For et par år tilbage - da jeg boede i Middelfart - fik jeg det også, da Middelfart kommune havde indført det.
Men da der var mindre end 2 ansatte i - det var mig alene - virksomheden, kunne jeg godt fritages. Og det anmodede jeg om, og fik fritagelse.
Vi bor i Kolding og har fået brev om at v ikke længere skal betale afgift - vi kører jævnligt på lossepladsen med pap og lign. og plejede ellers at betale efter vægt..
Vi har en container til pap fra en lokal renovationsvognmand. Den leje vi betaler for den plejer at gå lige op med den afregning vi får for pap. Så det kan dælme ikke betale sig at køre rundt med det skidt selv.
Klar plast henter de også, jeg mener at de giver 1300 pr t - Jaja, der skal meget plast til, men det betaler da for de dyre plastgenbrugssække, som det skal hentes i.
Jeg har også lige modtaget et brev fra Reno Syd(Skanderborg), at pga. af ny lov skal alle firmaer betale, lige som alle private betaler til den fælles ordning.Beløbet er efter hvad du arbejder med(branche kode). Og firmaer med omsætning under 50.000 kr. om året er fritaget.
Mvh. KJS
KJS Ejendomsservice Alt indenfor vedligeholdelse af bygninger, grønne områder og legepladser.