Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsaffaldsgebyr 2009

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Her i Marts måned bestilte jeg et CVR nummer til et projekt jeg stadig arbejder på.

Nu har jeg så i dag modtaget brev fra kommunen ang. Erhvervsaffaldsgebyr 2009
Eftersom jeg fik CVR nummer i 2010 forstår jeg ikke helt at jeg skal betale affaldsgebyr for 2009.

Men bortset fra det - hvordan kan de forlange et sådan gebyr, når mit CVR nummer er tilknyttet et web firma som ikke har affald ? Selvfølgelig smider jeg da noget papir ud nogle gange. Men skal det virkelig koste mig næsten 700,- kr. om året ?

Er i også pålagt sådan et gebyr ?

/Brian

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bor du i Horsens ??  Ved at Horsens kommune indfører netop det gebyr, der er forskellige satser alt efter om du er tømrer eller grafiker.....  Altså udfra hvad de TROR du kører på lossepladsen.

Fra Brøndby
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 275
Fra  WPS.DK Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

FleksLOG:

Bor du i Horsens ??  Ved at Horsens kommune indfører netop det gebyr, der er forskellige satser alt efter om du er tømrer eller grafiker.....  Altså udfra hvad de TROR du kører på lossepladsen.

Nej, det er på min privat adresse i Greve - men de kan vel ikke pålægge mig et gebyr som jeg ikke har behov for ?
Jeg har intet erhvervsaffald fra det firma - men nu må jeg prøve at kontakte dem.

Det er mig godt nok en gåde det her Tongue Tied

/Brian

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik det samme i Roskilde, havde et personligt ejet CVR nummer uden omsætning og et I/S uden omsætning alligevel skulle jeg betale 2 x næsten 600,- om året i renovationsafgift-

 

Var i 2008/2009

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når skatten ikke kan hæves, må der tænkes kreativt ;O)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Jeg er også fra Greve. Har modtaget det samme som dig.

Jeg har skrevet en mail til dem.

De behandler alle indspørgsler i alfabetisk orden.

Med Venlig Hilsen

Nikolaj Haupter

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bor i Kolding og har fået brev om at v ikke længere skal betale afgift - vi kører jævnligt på lossepladsen med pap og lign. og plejede ellers at betale efter vægt..

I brevet står at det vedr en ny paragraf pr 11/2 - så jeg har skrevet en mail til Kolding kommune, om vi så ikke skal have tilbagebetalt alle de gange vi har betalt fra 11/2-maj måned, hvor de holdt op med at tage betaling.. men de har ikke svaret endnu.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er de enkelte kommuner, som bestemmer det. For et par år tilbage - da jeg boede i Middelfart - fik jeg det også, da Middelfart kommune havde indført det.

Men da der var mindre end 2 ansatte i - det var mig alene - virksomheden, kunne jeg godt fritages. Og det anmodede jeg om, og fik fritagelse.

Held og lykke med det.

Dbh. Yngvi

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:

Vi bor i Kolding og har fået brev om at v ikke længere skal betale afgift - vi kører jævnligt på lossepladsen med pap og lign. og plejede ellers at betale efter vægt..

Vi har en container til pap fra en lokal renovationsvognmand. Den leje vi betaler for den plejer at gå lige op med den afregning vi får for pap. Så det kan dælme ikke betale sig at køre rundt med det skidt selv.

Klar plast henter de også, jeg mener at de giver 1300 pr t - Jaja, der skal meget plast til, men det betaler da for de dyre plastgenbrugssække, som det skal hentes i.

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har også lige modtaget et brev fra Reno Syd(Skanderborg), at pga. af ny lov skal alle firmaer betale, lige som alle private betaler til den fælles ordning.Beløbet er efter hvad du arbejder med(branche kode).
Og firmaer med omsætning under 50.000 kr. om året er fritaget.

Mvh. KJS

KJS Ejendomsservice
Alt indenfor vedligeholdelse af bygninger, grønne områder og legepladser.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)