Hej Aminoer
I korte træk: Ideen afstedkom af det evige irritationsmoment, ved restaurant/cafe besøg. Du ønsker enten, at bede om en regning, eller en ekstra kop kaffe, men skal vente til du kan komme i kontakt med en tjener.
Nogle af fordelene:
Det er klart at et sådant system, næppe vil finde anvendelse på Kong Hans, men steder hvor folk ”blot” skal have noget at spise og så videre, mener jeg et sådant system sagtens kan vinde indpas. |
Det er desværre lavet.. ved ikke om det er 100% så'n som du beskriver det.
Men jeg har hørte for noget tid siden, at Carlsberg havde indgået et samarbejde med Microsoft, hvor de bl.a. skulle udvikle (eller havde udviklet) sådan nogle interaktive borde.
http://blog.politiken.dk/lunde/2010/01/05/nyhed-den-digitale-tuborg/
Så idéen er faktisk ganske god. Det var den også alligevel. Men tror helt sikkert der er noget fremtid i dét.
Hvis du så samtidig kan lave skærmen, så restauranterne ikke skal til at udskifte alle deres borde, men blot kan købe X antal skærme og lægge oven på bordene, så tror jeg også der vil være et større marked for det.
Edit: Der er selvfølgelig den forskel (ifht. det der står i artiklen), at du vil laver interaktive borde som skal lette salgsprocessen, hvor de umiddelbart kun vil bruge bordene til information og leg. Men mon ikke også de har planer om salg via bordene.
- Martin