Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideen som ikke vil død. S.U.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Smile


Jeg har i længere tid gået og leget med en ide, og denne lader til at være langtidsholdbar. Jeg efterspørger derfor noget feedback på denne, positive såvel som negative.

I korte træk:

Ideen afstedkom af det evige irritationsmoment, ved restaurant/cafe besøg.

Du ønsker enten, at bede om en regning, eller en ekstra kop kaffe, men skal vente til du kan komme i kontakt med en tjener.


Jeg forestiller mig at der skulle installeres en skærm på hvert enkelt bord, hvor restaurant/cafeens menukort fremgår. Herfra skal det være muligt at bestille samt betale med betalingskort. Bestillingen bliver så sendt direkte til køkkenet, hvor man dermed også mindsker risikoen for ulæselige kragetæer, og tjenerens job er så at fragte bestillingen fra a-b.

 

Nogle af fordelene:

  • Øget mersalg. Kunden får mulighed for at købe og betale fra bordet, og undgår dermed ventetiden.
  • Fleksibelt menukort. Kan ændres for dag-til-dag i forbindelse med sæson eller tilbud.
  • Mulighed for at lave relationer. I stedet for at sælge ”Husets vin” sælg da en vin, som dels komplementerer maden bedre, og dermed forøger helhedsoplevelsen, men også en dyrere vin og øg dermed omsætningen
  • Hurtigere omsætning af gæster. Gæsterne kommer hurtigere ind/ud af Restauranten/Cafeen

Det er klart at et sådant system, næppe vil finde anvendelse på Kong Hans, men steder hvor folk ”blot” skal have noget at spise og så videre, mener jeg et sådant system sagtens kan vinde indpas.

Lad mig høre hvad I siger – er det kun undertegnet som mener, at dette er en win/win både for gæsten og restauratørerne.

På forhånd tak for input.

RJ Smile

Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre lavet.. ved ikke om det er 100% så'n som du beskriver det.

Men jeg har hørte for noget tid siden, at Carlsberg havde indgået et samarbejde med Microsoft, hvor de bl.a. skulle udvikle (eller havde udviklet) sådan nogle interaktive borde.

http://blog.politiken.dk/lunde/2010/01/05/nyhed-den-digitale-tuborg/

Så idéen er faktisk ganske god. Det var den også alligevel. Men tror helt sikkert der er noget fremtid i dét.

Hvis du så samtidig kan lave skærmen, så restauranterne ikke skal til at udskifte alle deres borde, men blot kan købe X antal skærme og lægge oven på bordene, så tror jeg også der vil være et større marked for det.

Edit: Der er selvfølgelig den forskel (ifht. det der står i artiklen), at du vil laver interaktive borde som skal lette salgsprocessen, hvor de umiddelbart kun vil bruge bordene til information og leg. Men mon ikke også de har planer om salg via bordene.

- Martin

Martin S. Heiselberg, Grafisk designer

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også restauranter, hvor man blot betaler, før man modtager maden(drikkelsen, som er ganske godt kørende. Eksempelvis Cafe Vivaldi, som ligger rundt omkring på Sjælland. 

På den måde imødekommer man flere af problemstillingerne.

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarSmile

Det var ikke tænkt som et komplet bord, men en form for tablet som er trådløs. Så vidt jeg ved så er det efterhånden ved at være lang tid tid siden vi først så Microsoft Surface, og jo, det ville være enormt smart hvis det var hele bordet der var interaktiv, men jeg tro (og håber) på, at det går lang tid før et sådan projekt er så langt nede i pris, at det bliver kommercielt.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I san francisco er der flere barer der benytter iPads som interaktive menukort...

Tilmeldt 30. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

@Monin

Skulle man kun have en enkelt, men får lyst til endnu en, så er det om bag i køen for at bestille og betale på ny. Det er blandt andet et scenarie som dette, man gerne skulle til livs.

@ Niklas

iPad ville også være et easy kill. Super lækker, men det må være ensbetydende med en relativ stor investering fra restauratørens side. Nu ved jeg ikke om de decideret er boltret fast til bordene, men umiddelbart vil jeg mene, at man frister svage sjæle. Hvis man i stedet, har en usexet tablet, som reelt kun kan bruges til dette, mindsker man med al sandsynligheden, svind på denne konto.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænker jeg så lige på minuserne.

Mere salg, tjerneren har ikke mulighed for at påvirke kunden  som til ekstra salg.

Personalet har ikke mulighed for at hygge om kunderne som jo er en del af cafe konceptet

Hurtig ind / hurtig ud det må jo være et must at holde kunderne så længe som muligt - mere salg

Hvad hvis kunden ikke har betalingskort - findes stadig nogle der ikke har.

men syntes ideen med et interaktiv menukort er meget smart...

"det var mine indkast"

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange gode idéer,

Jeg var selv inde og se mere om sådanne borde på http://www.popularmechanics.com/technology/gadgets/news/4217348 

Det er meget blæret, men jeg tror det blir svært at konkurrere med. Den slags borde er jo meget langt fremme.

Til gengæld tror jeg at man kunne lave en meget blæret restaurant med disse borde. Softwaren skulle selvfølgelig tilpasses. At kunne se menuer, evt. tilberedningsklip, præsentation af råvareleverandørene mens man venter,få foreslået vin til menuen og så videre, ville tiltrække mange mennesker, hvis man var den eneste af sin art i feks. københavn.

Prisen på bordene er dog stadig meget høje så der skal rækkes meget over disken.

 

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobfrom:

Nu tænker jeg så lige på minuserne.

Mere salg, tjerneren har ikke mulighed for at påvirke kunden  som til ekstra salg.

Personalet har ikke mulighed for at hygge om kunderne som jo er en del af cafe konceptet

Hurtig ind / hurtig ud det må jo være et must at holde kunderne så længe som muligt - mere salg

Hvad hvis kunden ikke har betalingskort - findes stadig nogle der ikke har.

men syntes ideen med et interaktiv menukort er meget smart...

"det var mine indkast"

Du har ret i en stor del af dine minusser men den jeg har sat kursiv er ikke korrekt, for på restauranter/caféer gælder det om at skifte folk ud så mange gange i løbet af et "ryk" som om aftenen vare fra 1630-2000 (der hvor jeg arbejder) og da folk der sidder længe ikke drikker eller spiser væsentlig mere er det en dårlig forretning.

 

@trådstarter: mindes at det allerede eksistere men bare udvidet hvor tjeneren helt er sparet væk om maden kommer via et slags transportbånd men kan ikke lige finde linket

 

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

For de kunder der ikke har betalingskort og/eller ønsker at snakke med en tjener ved bestilling kunne man jo blot lave systemet således at man enten "bestiller" en tjener, eller går direkte til bestilling via systemet :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)