Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opstart af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg har i længere tid gået med tanken om at starte et firma hvor mit produkt bliver support og opsætning, jeg har derfor ingen udgifter til det produkt jeg sælger. Jeg vil gerne starte en enkeltmandsvirksomhed så jeg kan begynde at reklamere for mit firma. Mht. om ideen er bæredygtig osv. er der ingen problemer, det er testet over adskillige år.

Problemet er jeg studere ved siden af og er færdig til januar, hvis jeg nu er så uheldig at jeg ikke får job lige med det samme jeg er færdig, vil jeg så ikke kunne få A-kasse fordi jeg har et enkeltmandsfirma, eller hvordan er reglerne der?

Som jeg har forstået det, starter jeg bare et enkeltmandsfirma her: Webreg.dk og så kan jeg ellers begynde at reklamere, arbejde osv. er det korrekt?

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle gange bruger vi i tryghedens hellige navn, ufattelig mange ressourcer på at gå med både livrem og seler og hofteholdere.

Skab din fremtid - lad være med at tænke sikkerhed... ;-)

Og når det så er sagt. Du behøver ikke at lade dig registrere for at starte et firma. Du kan sagtens have en lille omsætning uden at være momsregistreret. Men du skal selvfølgelig huske at opgive indtægten. Hvis du vitterligt ikke har udgifter, så har du jo heller ikke brug for at trække noget fra sådan lige med det første.

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Slagelse
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med moms er logisk nok, mht. at opgive min indtægt. Vil det sige, at jeg kan starte et firma i dag, uden at registrere nogen steder, begynde at reklamere, så længe jeg holder regnskab med hvor meget jeg tjener?

Så har jeg ikke overtrådt nogen love eller regler?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

"Det med moms er logisk nok, mht. at opgive min indtægt. Vil det sige, at jeg kan starte et firma i dag, uden at registrere nogen steder, begynde at reklamere, så længe jeg holder regnskab med hvor meget jeg tjener?

Så har jeg ikke overtrådt nogen love eller regler?"

Principielt nej.
Du skal lade dig registrere med et CVR nummer straks du har besluttet dig for at drive virksomhed. CVR-nummeret skal du påføre på dit brevpapir og på faktura.
Det vil heller ikke være nogen god ide at begynde at reklamere og potentielle kunder søger oplysninger om dit firma, jkan de hverken finde CVR nummer eller andet på det.
Få alle de grundlæggende ting på plads inden du begynder at markedsføre dit firma, ellers risikerer du at miste mulige kunder. og med hensyn til nyhedens interesse har du kun et skud i bøssen.
de bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan godt opstarte firma uden CVR/nr. momsreg. mv., sålænge din omsætning er

under 50tkr. år. løbende 12 måneder.

Dog skal du momsreg. ved overskridelse af grænsen.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)