Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af reklameplads?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - Med fare for at dette er postet i den forkerte kategori prøver jeg nu alligevel:

 

Jeg har gennem et stykke tid kørt med annoncer fra IQ-Medier på et sitet jeg driver om lokal fodbold på Øst og midtsjælland.

Jeg syntes bare ikke at jeg tjener ret meget på disse annoncer, og føler måske at jeg nærmest forærer reklamepladsen væk. Sjovt nok, så tjente jeg nogenlunde i de første to måneder, men herefter er det dalet drastisk, selvom jeg selv syntes at jeg bruger en del tid på at ajourføre kampagner mv.

Sitet vi driver er i fremgang mht. besøgende (er lidt dødt her i Juli pga. ferietid i fodboldlivet), og vi satser stort fra august igen. Især vores WebTV sektion har rigtigt stor interesse hos vores brugere.

Nu kommer jeg efterhånden til spørgsmålet: Jeg har overvejet at kombinerer IQ-Medier annoncerne med eget salg af annoncer, og gerne mere målrettet mod publikummet der besøger vores sider (eks. lokale firma'er mv.)

Men hvordan gør jeg dette bedst muligt, og er det i hele taget en god idé?

1. Hvilke priser er realistisk at tage (måske noget med rabat i starten)?

2. Ville det være en idé at tilbyde amino'er et særtilbud i forbindelse med opstart heraf?

 

Noget for noget, så konstruktive råd jeg kan bruge i denne forbindelse, er jeg naturligvis klar til at belønne med reklameplads (såfremt dette har interesse),

Håber på lidt respond herpå ....

 

Og BTW siden vi taler om er: www.lokalbold.dk og www.lokalbold.dk/webtv

 

Vi har også planer om reklamer i forbindelse med vores videoklip (som f.eks. kanalsport.dk), men det er en helt anden snak (men som jeg da også gerne hører om hvis der er hjælp/råd at hente her).

 

Venter spændt Big Smile

 

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex, jeg kan kun svare. Du skal køre ADwords - det giver dig klart den bedste indtjening !

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alex Hansen:

Jeg syntes bare ikke at jeg tjener ret meget på disse annoncer, og føler måske at jeg nærmest forærer reklamepladsen væk. Sjovt nok, så tjente jeg nogenlunde i de første to måneder, men herefter er det dalet drastisk, selvom jeg selv syntes at jeg bruger en del tid på at ajourføre kampagner mv.



Hej

Jeg har kigget på din side, og vil mene at en del af de reklamer du viser ikke er relevante nok.

Relevans er meget vigtigt for din indtjening på reklamer (derfor blev der også svaret Google Adsense, da du med det kan vise mere relevante reklamer).

Du kan fra affiliate netværk finde mere relevante reklamer end dem du viser nu (f.eks. har vi hos Partner-ads flere relevante reklamer indenfor sport og jeg ved der findes en del i andre netværk). Så gå efter dem først og fremmest.

Hvis du ikke viser relevante reklamer, så tjener du ikke noget.

Grunden til at din indtjening var højere i starten er sandsynligvis nyhedsinteresse, dvs mange der lige skulle kigge på hvad det er... Men brugere bliver hurtigt 'blinde' overfor reklamer der ikke er relevante.

Mvh. Ken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Alex Hansen:

Jeg syntes bare ikke at jeg tjener ret meget på disse annoncer, og føler måske at jeg nærmest forærer reklamepladsen væk. Sjovt nok, så tjente jeg nogenlunde i de første to måneder, men herefter er det dalet drastisk, selvom jeg selv syntes at jeg bruger en del tid på at ajourføre kampagner mv.



Hej

Jeg har kigget på din side, og vil mene at en del af de reklamer du viser ikke er relevante nok.

Relevans er meget vigtigt for din indtjening på reklamer (derfor blev der også svaret Google Adsense, da du med det kan vise mere relevante reklamer).

Du kan fra affiliate netværk finde mere relevante reklamer end dem du viser nu (f.eks. har vi hos Partner-ads flere relevante reklamer indenfor sport og jeg ved der findes en del i andre netværk). Så gå efter dem først og fremmest.

Hvis du ikke viser relevante reklamer, så tjener du ikke noget.

Grunden til at din indtjening var højere i starten er sandsynligvis nyhedsinteresse, dvs mange der lige skulle kigge på hvad det er... Men brugere bliver hurtigt 'blinde' overfor reklamer der ikke er relevante.

Mvh. Ken

 

Imponerende at du som mand fra Partner-Ads henviser til Google Adwords. Det vil jeg kalde en god rådgivning (og ved godt at der også bliver henvist til Partner-Ads, men alligevel god stil).

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Imponerende at du som mand fra Partner-Ads henviser til Google Adwords. Det vil jeg kalde en god rådgivning (og ved godt at der også bliver henvist til Partner-Ads, men alligevel god stil).



Hej

Mon ikke du mener Google Adsense? ;-)

Amino handler jo først og fremmest om at hjælpe andre, så jeg prøver at være så neutral som mulig, selvom det er nærliggende at tage udgangspunkt i ens eget setup.

Mvh. Ken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Iryna.dk:

Imponerende at du som mand fra Partner-Ads henviser til Google Adwords. Det vil jeg kalde en god rådgivning (og ved godt at der også bliver henvist til Partner-Ads, men alligevel god stil).



Hej

Mon ikke du mener Google Adsense? ;-)

Amino handler jo først og fremmest om at hjælpe andre, så jeg prøver at være så neutral som mulig, selvom det er nærliggende at tage udgangspunkt i ens eget setup.

Mvh. Ken

 

 

Hmm ja det var nok det jeg mente (er stadig amatør) :-)

Jo, men jeg tager det ikke som selvfølge at folk er neutrale, så det synes jeg er fint.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Jo, men jeg tager det ikke som selvfølge at folk er neutrale, så det synes jeg er fint.



Tak :-)

Mvh. Ken

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)