Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er lykken ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad man er lykken? Er lykken mange penge eller bare at holde styre på sine penge? Ja det er et meget godt spørgsmål efter min mening. Jeg er i gange med, Søren Ventegodts bog som hedder livskvalitet. I den bog snakker han også om hvad lykken er.

Mange tror, at det er at have så mange penge som muligt. Men faktisk er det ikke det, men om man kan have penge hele måneden. Ikke bruge alle penge på en uge som mange gør, for nu har man penge til at købe det fede stykke tøj, man har set på hele måneden. Så hvis man lære at ikke bruge pengene på en gang. så tror jeg, at mange flere i Danmark vil være mere lykkelig end de er nu, og ikke tænke på om man kan klare sig hele måneden med ens løn. Så mit råd er, at er man indfør privat økonomi på skoleskemaet måde i folkeskolen og i det almene gymnasium. Så man lære at styre sin privat økonomi igennem ens liv.

Det er vigtigt at man har penge igennem hele måneden, så man ikke behøver, at tænke på det når man sover. Det er heller ikke sundt, at ikke kunne sove. Det har ingen betydning, om man tjener 500.000kr eller 230.000 om året men hvor god man er til at spare på pengene. Det er vi ikke særlig gode til i Danmark, det burde laves om på. Folketinget skal bare snart indføre en lov om at man skal have privat økonomi på skolet skemaet. Så man ikke behøves at gå på handelsskolen for at lære noget om økonomi. Så  kan man få en bedre indsigt på økonomi i al almenhed så man ikke behøves at lære det igennem livet. For det er ikke alle som er heldig som har nogle forældre som et godt eksempel på hvordan man styre en solid og god privat økonomi. Så måske skulle folketinget tænke over denne her sag.

 

 

 

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I må gerne komme med jeres forslag:)

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

avisen:

Hvad man er lykken? Er lykken mange penge eller bare at holde styre på sine penge? Ja det er et meget godt spørgsmål efter min mening. Jeg er i gange med, Søren Ventegodts bog som hedder livskvalitet. I den bog snakker han også om hvad lykken er.

Mange tror, at det er at have så mange penge som muligt. Men faktisk er det ikke det, men om man kan have penge hele måneden. Ikke bruge alle penge på en uge som mange gør, for nu har man penge til at købe det fede stykke tøj, man har set på hele måneden. Så hvis man lære at ikke bruge pengene på en gang. så tror jeg, at mange flere i Danmark vil være mere lykkelig end de er nu, og ikke tænke på om man kan klare sig hele måneden med ens løn. Så mit råd er, at er man indfør privat økonomi på skoleskemaet måde i folkeskolen og i det almene gymnasium. Så man lære at styre sin privat økonomi igennem ens liv.

Det er vigtigt at man har penge igennem hele måneden, så man ikke behøver, at tænke på det når man sover. Det er heller ikke sundt, at ikke kunne sove. Det har ingen betydning, om man tjener 500.000kr eller 230.000 om året men hvor god man er til at spare på pengene. Det er vi ikke særlig gode til i Danmark, det burde laves om på. Folketinget skal bare snart indføre en lov om at man skal have privat økonomi på skolet skemaet. Så man ikke behøves at gå på handelsskolen for at lære noget om økonomi. Så  kan man få en bedre indsigt på økonomi i al almenhed så man ikke behøves at lære det igennem livet. For det er ikke alle som er heldig som har nogle forældre som et godt eksempel på hvordan man styre en solid og god privat økonomi. Så måske skulle folketinget tænke over denne her sag.

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

avisen:

Hvad man er lykken? Er lykken mange penge eller bare at holde styre på sine penge? Ja det er et meget godt spørgsmål efter min mening. Jeg er i gange med, Søren Ventegodts bog som hedder livskvalitet. I den bog snakker han også om hvad lykken er.

Mange tror, at det er at have så mange penge som muligt. Men faktisk er det ikke det, men om man kan have penge hele måneden. Ikke bruge alle penge på en uge som mange gør, for nu har man penge til at købe det fede stykke tøj, man har set på hele måneden. Så hvis man lære at ikke bruge pengene på en gang. så tror jeg, at mange flere i Danmark vil være mere lykkelig end de er nu, og ikke tænke på om man kan klare sig hele måneden med ens løn. Så mit råd er, at er man indfør privat økonomi på skoleskemaet måde i folkeskolen og i det almene gymnasium. Så man lære at styre sin privat økonomi igennem ens liv.

Det er vigtigt at man har penge igennem hele måneden, så man ikke behøver, at tænke på det når man sover. Det er heller ikke sundt, at ikke kunne sove. Det har ingen betydning, om man tjener 500.000kr eller 230.000 om året men hvor god man er til at spare på pengene. Det er vi ikke særlig gode til i Danmark, det burde laves om på. Folketinget skal bare snart indføre en lov om at man skal have privat økonomi på skolet skemaet. Så man ikke behøves at gå på handelsskolen for at lære noget om økonomi. Så  kan man få en bedre indsigt på økonomi i al almenhed så man ikke behøves at lære det igennem livet. For det er ikke alle som er heldig som har nogle forældre som et godt eksempel på hvordan man styre en solid og god privat økonomi. Så måske skulle folketinget tænke over denne her sag.

 

 

 

 

Er spørgsmålet udelukkende møntet på penge eller i det hele taget?

Hvis det kun er penge, så vil jeg sige, at penge kan være en forudsætning for at man er mere rolig (og dermed også mere glad), men som ordsproget så passende siger, så gør penge alene os ikke lykkelig.

Så en forudsætning ja, årsag til den store lykke nej.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Man behøver ikke have penge for at være lykkelig, eller have råd hele måneden til alt både tøj og mad om man har fast bopæl betyder ikke man er lykkelig

En mand der lever på gaden kan have et langt lykkeligere liv end en direktør der får hjertestop af stresse,

Man finder lykke i sig og laver det man vil, så simpelt er det lev livet fuldt, det er også det vi iværksættere er gode til vi finder det vi meste elsker at lave og tit tænker vi ikke på om det giver nok overskud, med er dejligt vis det giver overskud på langt sigt, med overskud er også at lave det der gør en lykkelige at leve

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde jo ikke være nødvendigt med privat økonomi på skoleskemaet, det er jo almindelig sund fornuft.... Lad være med at bruge flere penge end du tjener.

Men med de seneste årtiers fokus på forbrug som successkriterie, kan det ikke undre en at der er mennesker, der ikke kan håndtere det at leve op til omgivelsernes successmåling og opnår at opbygge en stor gæld de ikke kan komme ud af.

Tilbage til spørgsmålet "Hvad er lykken?"

- Lykken er at se at ens familie/børn har det godt og trives .

- Lykken er at man selv og ens familie har helbredet i orden og ikke er afhængig af andre.

- Lykken er at ha' overskud (mentalt) til at hjælpe andre.

Kommer snart...

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PENGE OG LYKKE ER IKKE ORD DER KAN TALES OM I SAMME EMNE.

MIN MENING.

// Daniel Poulsen

 

Fra frederiksværk
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo man kan godt tale om det i samme emne.

Penge gør ikke en lykkelig. Men kan opnå, noget som man ikke kunne, hvis man ikke havde pengene til det :)

F.eks at rejse ude i rummen. Alle kan jo ikke blive astronaut og gør det til ens job. Men hvis man har pengene til det ,så kan man rejse ude i rummet og få måske sit mål i livet opnået.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Privat økonomi på skoleskemaet!Yes i hvert fald for alle dem, som ikke vælger HHX efter folkeskolen ;)

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

At blive lykkelig, handler om at kunne gøre noget for andre, men for at blive lykkelig kræver det, at man har noget at tilbyde som andre kan bruge.

Hilsen Holger

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)