Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor besværligt vil det være? (Mand i arbejde)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Af forskellige årsager overvejer jeg lidt muligheden for at oprette en virksomhed, kun med det formål at jeg gerne vil ansætte en maler jeg kender.

Da han er førtids pensionist må han ikke drive virksomhed selv, men må gerne arbejde for en anden.

Jeg har god grund til at tro at jeg vil kunne skaffe ham en rimelig mængde arbejde, hvilket vil være attraktivt for både ham og jeg. Han vil gerne have lidt at lave, og jeg vil naturligvis gerne tjene lidt på det.

Men jeg er naturligvis fuldstændig klar over at træerne ikke vokser ind i himmelen. Dvs jeg er helt med på at der vil være en mængde arbejde forbundet med det.

Når det så er sagt, er det vigtigt at forstå at manden har drevet forretning selvstændigt i 20år, og derfor langt hen af vejen vil være selvkørende.

Men spørgsmålet er hvordan jeg griber det smartest an hvis jeg gør alvor af det, og tilbyder ham muligheden.

Jeg går ud fra at der vil være et forsikrings mæssigt aspekt?

Ligeledes kan der være noget med ferie penge, syge penge og arbejdsplads vurdering jeg skal tage højde for.

Han vil skulle ansættes på en form for akkord, så han lønnes for de udførte opgaver. Vi vil i samråd skulle skaffe opgaver, men initielt vil det sandsynligvis være mig der kan levere mest arbejde til ham.

Kom med lidt pro og cons.

Det er lidt en "you scratch my back, i scratch yours" tanke gang der ligger bag.

Det er ikke pga forventninger om en million forretning jeg gør det her, men hvis jeg kan hjælpe ham (det er noget familie) og samtidig selv lukrere lidt på det, så vil det være win win

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det lyder som en rigtig god ide.

I kan stifte et Smba sammen og han kan så arbejde for virksomheden og lade sin indtjening helt eller delvist  forblive i selskabet. Der er mange forhold man skal være obs på når man starter en forretning.

Du kunne sende mig en mail på: am@Nr1-okonomikontoret.dk

så vil jeg kontakte dig og vi kunne aftale nærmere: Dit behov for hjælp/vores pris.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)