Da AffiliateWindow overtog Buy.at, begyndte de så småt at flytte kunderne over fra Buy.at til AW. De køre så en kort periode med tracking fra begge netværk. Det tror jeg ikke kommer til at give de store problemer.
Mht Zanox og AW teknik, så er jeg ikke sikker på hvordan de takler den - AW har nogle gode værktøjer både til annoncører og affiliates, men søgning på siden i forhold til SEM tillad er ikke godt nok.
Jeg tror at de kommer til at kunne tiltrække nye annoncører, det er ikke et netværk som man er nervøs for går konkurs. DGM er lige gået i betalingsstandsning i UK og her har AW da overtaget en del kampanger som jeg kan se, DGM havde dog ikke så mange solo kampanger som de helt store. De vil helt sikkert også tabe nogle kunder, jeg kender da affiliate manager som ikke vil arbejde med AW.
I forhold til DK så er marked meget større i UK og mange kampanger ligger kun hos et netværk, kampagnerne køre så også i mange år og man skriver typisk en 12 måneders aftale. Det giver en mere stabil indtægt, hvor man dog kan komme i knibe hvis man mister en stor kunde . I DK ser man tit kampanger kommer ud på over 10 netværk, det eneste netværk kan konkurrer på er så pris og service og betalinger til tiden - Men prisen er nok den de fleste affiliates går efter. Derudover så tager de helt store netværk oprettelsesgebyr på ca £5000 og månedlig betalinger fra omkring £300 - Hvis en kampagne er stor nok skal man selvfølgelig ikke betale.