Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forexskolen.dk og Valutaguiden.dk til salg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg har valgt at sælge to af mine domæner, da jeg simpelthen ikke har tiden til at bygge dem op.

Domænerne er Forexskolen.dk og Valutaguiden.dk.

Der har aldrig været indhold på Forexskolen.dk, og på Valutaguiden.dk lå der i kort tid en WP Blog.

 

Mindsteprisen er 100 DKK pr. stk.

 

Auktionen slutter Mandag 9. August 2010.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Af hensyn til en eventuel køber vil jeg lige bemærke at forexskolen.dk er registreret i strid med gældende regler da det krænker det registrerede varemærke Forex.

En eventuel køber vil derfor kunne risikere at få juridiske problemer med Forex.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du skrive en pm denne hjemmeside til mig Valutaguiden.dk?

Om hvor mange hits den har?

hvor mange penge du tjent på den ind til videre ?

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Af hensyn til en eventuel køber vil jeg lige bemærke at forexskolen.dk er registreret i strid med gældende regler da det krænker det registrerede varemærke Forex.

En eventuel køber vil derfor kunne risikere at få juridiske problemer med Forex.

Jeg mener nu ikke at Forex er i strid med varmærket, da det jo er en almen betegnelse for valutahandel.
Hvad så med domæner som billigste-iphone-4g.dk og http://billig-xbox.dk ?

En hurtig tur på google, vil også vise dig at der er mange domæner indeholdende ordet "forex"

 

 

Siderne har endnu ikke haft nogen indtjening eller trafik, da jeg ikke har haft tid til at bygge dem op.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

dannieh:

Anders Christensen:

Af hensyn til en eventuel køber vil jeg lige bemærke at forexskolen.dk er registreret i strid med gældende regler da det krænker det registrerede varemærke Forex.

En eventuel køber vil derfor kunne risikere at få juridiske problemer med Forex.

Jeg mener nu ikke at Forex er i strid med varmærket, da det jo er en almen betegnelse for valutahandel.
Hvad så med domæner som billigste-iphone-4g.dk og http://billig-xbox.dk ?

En hurtig tur på google, vil også vise dig at der er mange domæner indeholdende ordet "forex"

Siderne har endnu ikke haft nogen indtjening eller trafik, da jeg ikke har haft tid til at bygge dem op.

En hurtig søgning på dkpto.dk vil vise dig at de har ganske mange varemærker omkring navnet forex.

At nogen misbruger et af Apples varemærker gør det ikke mindre ulovligt at misbruge andres.

Men det var også blot information til køberen, ikke et spørgsmål til diskussion.

Jeg kan henvise til forretningsbetingelserne hos DK-Hostmaster der indeholder følgende afsnit.

3.1.3 Indeståelse for ikke-krænkelse
Ved sin ansøgning indestår Registranten for, at Registrantens reservation, registrering og/eller
aktive anvendelse af det ansøgte domænenavn ikke krænker tredjeparts varemærkerettigheder,
navnerettigheder eller øvrige kendetegnsrettigheder, og at Registranten ikke er bekendt med,
at reservation, registrering og/eller aktiv anvendelse i øvrigt strider mod denne Aftale eller
dansk ret, herunder reglen om god domænenavnsskik i lov om internet-domæner § 12, stk. 1.

Hvordan du vil smyge dig udenom de regler ved jeg ikke, men hvis du sælger domænet til en køber i god tro uden at gøre denne opmærksom på ovenstående kunne du risikere at gøre dig selv erstatningsansvarlig hvis køberen opbygger et stort (og værdifuldt) website som senere må lukkes pga varemærkeproblemer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

shane:

kan du skrive en pm denne hjemmeside til mig Valutaguiden.dk?

Om hvor mange hits den har?

hvor mange penge du tjent på den ind til videre ?

 

Kan du også sende det til over PM :)

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vælger du selv at bringe mine domæner ind i sagen, og så er du selvfølgelig berettiget til en forklaring.

Både Microsoft, Apple, og i sin tid Sony er bekendt med mine domæner. De gør ikke noget ved det, sålænge jeg ikke udgiver mig for at være repræsentant for førnævnte virksomheder, og sålænge jeg bidrager positivt til at positionere førnævnte virksomheders produkter. Og i øvrigt ikke forsøger at hijacke trafikken til virksomhedernes egne sider, som det ville være tilfældet havde jeg valgt domænet iphone.dk, appel.dk, xobx.com og så videre. 

I Apples tilfælde er det værd at bemærke, at 8 / 10 af de mest anerkendte, velbesøgte og respekterede blogs og hjemmesider om Apples produkter bruger et varemærke i deres URL.

Herunder, men ikke begrænset til:

MacRumors.com

AppleInsider.com

iPhoneDownloadBlog.com

The Unofficial Apple Blog

Ingen af disse har haft problemer og tro mig - Apple er bekendt med deres eksistens. Det er nemlig her 90% af deres mest loyale, hengivne og hardcore kunder befinder sig.

Det jeg prøver at sige er, at mens lovgivningen er clear-cut, så afhænger det fuldstændig af situationen. Og i dit tilfælde om Forex synes det er sjovt du bruger deres varemærke.

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

3.1.3 Indeståelse for ikke-krænkelse
Ved sin ansøgning indestår Registranten for, at Registrantens reservation, registrering og/eller
aktive anvendelse af det ansøgte domænenavn ikke krænker tredjeparts varemærkerettigheder,
navnerettigheder eller øvrige kendetegnsrettigheder, og at Registranten ikke er bekendt med,
at reservation, registrering og/eller aktiv anvendelse i øvrigt strider mod denne Aftale eller
dansk ret, herunder reglen om god domænenavnsskik i lov om internet-domæner § 12, stk. 1.

Hvordan du vil smyge dig udenom de regler ved jeg ikke, men hvis du sælger domænet til en køber i god tro uden at gøre denne opmærksom på ovenstående kunne du risikere at gøre dig selv erstatningsansvarlig hvis køberen opbygger et stort (og værdifuldt) website som senere må lukkes pga varemærkeproblemer.

Jeg mener stadig ikke det er krænkende, og jeg synes på ingen måde at jeg "smyger" uden om nogen regler.

Det lyder desværre ikke som om du er klar over hvad ordet ForEx betyder, og det virker på ingen måde som om du har tænkt dig at finde ud af noget som helst selv, så her får du en dejlig omgang Copy/Paste fra Wikipedia:

 

The foreign exchange market (forexFX, or currency market) is a worldwide decentralized over-the-counter financial market for the trading of currencies. Financial centers around the world function as anchors of trading between a wide range of different types of buyers and sellers around the clock, with the exception of weekends. The foreign exchange market determines the relative values of different currencies.[1]

På Dansk: Foreign Exchange (Forkortet ForEx) er det engelske begreb for det vi kender som Valutahandel.

Domænet er ment som en instruktion i Valutahandel (Foreign Exchange / Forex). Domænet har intet at gøre med Forex Bank AB , som ganske rigtigt er et beskyttet varemærke.

Så om domænet er i strid med loven afhænger af indholdet.

Bruges siden til det tiltænkte formål - skoling inden for valutahandel (ForEx), så er det ikke et brud på nogen regler. Da Forex er et alment udtryk.

Bruges domænet derimod til direkte at henvise til Forex Bank AB , så er det som du selv siger i strid med reglerne.

 

Coca Cola er også et registreret varemærke, men det forbyder ikke brugen af ordet "Cola".

Apple er et registreret varemærke, men "The Big Apple" (N.Y) Er ikke ikke i strid med loven. Ligesom det heller ikke er ulovligt når den amerikanske grønthandler kalder sin biks for "apples and bananas"

SAS er et registreret varemærke, men SAS (de engelske specialtropper) bryder ikke reglerne.

 

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

dannieh:

Domænet er ment som en instruktion i Valutahandel (Foreign Exchange / Forex). Domænet har intet at gøre med Forex Bank AB , som ganske rigtigt er et beskyttet varemærke.

Så om domænet er i strid med loven afhænger af indholdet.

Bruges siden til det tiltænkte formål - skoling inden for valutahandel (ForEx), så er det ikke et brud på nogen regler. Da Forex er et alment udtryk.

Bruges domænet derimod til direkte at henvise til Forex Bank AB , så er det som du selv siger i strid med reglerne.

Er Forex ik registreret af et bryggeri?

Iøvrigt så vil du krænke Forex Bank, hvis du begynder at omtale andet end valutahandel! Du skal ik henvise til dem, for at krænke dem!

dannieh:

Coca Cola er også et registreret varemærke, men det forbyder ikke brugen af ordet "Cola".

Apple er et registreret varemærke, men "The Big Apple" (N.Y) Er ikke ikke i strid med loven. Ligesom det heller ikke er ulovligt når den amerikanske grønthandler kalder sin biks for "apples and bananas"

SAS er et registreret varemærke, men SAS (de engelske specialtropper) bryder ikke reglerne.

Det er nogle dårlige eksempler, som du kommer med! For de er slet ik branche orienteret...

Men prøv du at lave en sports sodavand og kald den coca sport. Så skal du nok se løjer!
Eller et elektronik mærke med navnet Red Apple...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)