Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UngMedFirma.dk - Kom med din bedømmelse :)

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ment hvad vil det hjælp mig og min webshop ved at lave et firma? Smile

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ment hvad vil det hjælp mig og min webshop ved at lave et firma? Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har ønsker om at kunne modtage Dankort vil det kræve at du har et CVR nummer, da PBS ikke indgår aftaler med private (såvidt jeg ved), der er det krævet at du har et firma.

Hvis du vælger at blive momsregistreret , så kan du trække momsen fra fradragsberettiget ydelser / services / varer osv.. købt i firma regi.

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yusuf!

Jeg synes det er et rigtig godt initiativ du har taget. Jeg er slet ikke i tvivl om, at mange unge iværksættere vil blive glade for dit arbejde, og med sikkerhed spare en masse tid og besvær. 

Thumbs up!

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Forneden finder du et udsnit af værgemålsloven § 43, som slår fast, at værgen til en mindreårig der er fyldt 15 år kan godkende, med statsforvaltningens tilladelse, at denne på egen hånd kan udøve næring eller anden virksomhed

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed. 

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område. 

Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

Desværre siger loven også, at værgen med statsforvaltningens godkendelse kan tilbagekalde tilladelsen, du vil derefter blive frataget din "myndighed" og vil ikke længere kunne drive en virksomhed, hvor de retshandler (aftaler) du indgår er juridisk gyldige. 

Tilbagetrækningen er kun gyldig såfremt du burde være gjort opmærksom på denne og/eller kende til den ;) 

Tror du har lavet en lille bøf, for i stk. 3 henvises der til at tilbagekaldesen kun får konsekvens for tredjemand hvis denne... mens du med fed skriver det som om det er for personen der har virksomheden at det får konsekvens for.

 

Ellers kanon godt tiltag

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg forstår ikke helt hvor det er du vil hen.

Men som der står i stk. 3.

Stk. 3. Værgen kan med statsforvaltningens godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

Det betyder vel at tilbagekaldelsen kun er gældende overfor tredjemand = den unge som har fået tilladelsen i første omgang, såfremt vedkommende burde eller kender til denne?

Hvis ikke, hvad mener de så?

Jo tak :D

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Hej min ven.

Det første link giver mig en uuups side,  fjern den :).

Siden virker meget rodet til mig. Er også meget glad for bokse, men måske skulle du oprette nogle underlinks på en måde :).

Men stil rent bare i hvidt :)

Har prøvet med table visning af artikler på forsiden, hvad syntes du om det?

Tjek det ud her!

 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)