Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk-talende wordpress tema?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med min første WordPress side og det går nooogenlunde fornuftigt... Jeg er dog rendt ind i et problem, da jeg gerne vil have installeret et dansk-talende tema, og dette kan jeg ikke få til at fungere Crying

Jeg har været inde på http://WordPress.blogos.dk/temaer og har fundet et par forskellige temaer, som jeg synes passer godt til mit formål... Efter at have installeret dem kommer der dog en fejl frem, der siger, at der mangler et stylesheet og jeg kan derfor ikke vælge temaerne... Hmm.... Sad

Nogen WordPress genier her der har et godt bud på, hvad jeg gør forkert - og især hvordan jeg retter fejlen? Smile

På forhånd mange tak for hjælpen!

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke prøvet Wordpress men er der ikke en form for language manager eller lign?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Nu har jeg ikke prøvet Wordpress men er der ikke en form for language manager eller lign?

Hej Lasse,

Nu er jeg som nævnt ret ny i WordPress verdenen, så jeg er i overhængende fare for at lyde dum, når jeg svarer på dit spørgsmål... Men jeg vil da gerne prøve med et forsigtigt "Nej, det tror jeg ikke umiddelbart" Smile

Fra Køge
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo muligt selv, at oversætte dine temaer. De forskellige filer har en "language"-kode, titan for eksempel:

 

<?php edit_comment_link(__( 'Edit', 'titan')); ?>

Altså - edit_comment_link er engelsk, hey, vi skriver Edit. Hvis du laver et dansk site, kan du derimod skrive:

<?php edit_comment_link(__( 'Rediger', 'titan')); ?>

 

Stort set alle templates har dette, hvis ikke, så er der nogle standard funktions-navne i wp-includes/ og eventuelle funktioner derinde.

 

/h Nikolaj

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Jepsen:
Det er jo muligt selv, at oversætte dine temaer.

Hej Nikolaj,

Mange tak for din forklaring....

Som ret grøn Word Press bruger tænker jeg bare, om ikke det ville være nemmere (læs: mindre sandsynlighed for at lave fejl) "bare" at finde et dansk tema?

Hvis ikke nogen kan hjælpe mig med at få det til at fungere, er jeg dog frisk på at rode mig ud i din løsning, så tak endnu engang Smile

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line.

Det var da træls at du skulle løbe ind i problemer! Hvis du er meget glad for dit nuværende tema, vil jeg gerne tilbyde dig at oversætte det for dig for en lille skilling.

Jeg vil også gerne tilbyde dig at lave et helt nyt tema.

Måtte det have interesse er du meget velkommen til at skrive til mig:

frederik@wordpress.dk

www.billigwordpress.dk

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Grønholdt Petersen:
Det var da træls at du skulle løbe ind i problemer! Hvis du er meget glad for dit nuværende tema, vil jeg gerne tilbyde dig at oversætte det for dig for en lille skilling.

Ja, jeg sidder også og føler mig lidt tøsefornærmet over at det ikke helt vil, som jeg vil Big Smile Men omvendt så er det jo set før, og det ender jo (heldigvis) som regel med at gå op i en højere enhed før eller siden....

Det er såmænd ikke fordi, jeg har fundet et engelsk tema, som jeg bare VIL have... Indtil videre har jeg mest kigget på dansk talende temaer, men det er jo så dem, jeg ikke helt kan få til at spille... Jeg prøver lidt videre og ser om jeg kan få det til at fungere, men noterer mig lige din mail, hvis jeg ender med at melde game over Smile 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Line:

Frederik Grønholdt Petersen:
Det var da træls at du skulle løbe ind i problemer! Hvis du er meget glad for dit nuværende tema, vil jeg gerne tilbyde dig at oversætte det for dig for en lille skilling.

Ja, jeg sidder også og føler mig lidt tøsefornærmet over at det ikke helt vil, som jeg vil Big Smile Men omvendt så er det jo set før, og det ender jo (heldigvis) som regel med at gå op i en højere enhed før eller siden....

Det er såmænd ikke fordi, jeg har fundet et engelsk tema, som jeg bare VIL have... Indtil videre har jeg mest kigget på dansk talende temaer, men det er jo så dem, jeg ikke helt kan få til at spille... Jeg prøver lidt videre og ser om jeg kan få det til at fungere, men noterer mig lige din mail, hvis jeg ender med at melde game over Smile 

Du skal vide at du altid er velkommen :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Oversættelse af mange nyere Wordpress temaer gør du enkelt med et plugin som hedder Codestyling Localization. Du finder det på wordpress.org. Bruger det meget og kan virkelig anbefale det.


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)