Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drive-in Supermarked

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg syntes lige jeg vil prøve at lufte en tanke jeg har gået med i lidt tid.

Forstil Jer f.eks. at Netto ved siden af den oprindelig hjemmeside oprettede en online shop. Så vil man få muligheden for at sidde hjemmefra og handle ind online, dagen efter på vej hjem fra arbejde kører man så i Deres Drive-in afdelingen.

Ville det kunne komme til at fungere?

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Har haft den samme tanke :D

MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare få det leveret? 10 gange nemere!

Hvorfor henter folk ikke selv bare ved butikken når de købe en en online tøj butik?

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo mange ting der skal gå op..

Køber man lige så meget online, som man ville putte ned i kurven? Vil vi som dansker tage det til os? osv..

Når jeg skal handle er det bare noget der skal overståes, jeg ville i hvertfald selv benytte mig af det. Ideen går bare af det hvis det kun er mig som ville benytte det :)..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan udemærket godt forstå dig Kevin.

Men er folk villig til at betale for leveringen, de fleste sidder alligevel i en bil på vej hjem fra job?

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange ting der spiller ind.

Jeg ved godt flere forretninger er begyndt og levere til døren, men lad os lige tænke udeom om dem.

1) - Forretningerne vil ved din mulighed ikke få mulighed for at sælge alle de ekstra varer (impulskøb) - Det er tit netop her en forretning som netto tjener deres penge.
2) En forretning som netto, aldi, kiwi mfl. prøver hele tiden og have så lidt ansatte så muligt, i forhold til f.eks. bilka/super best - Det vil kræve en del flere på arbejde før det kunne lykkeds.

Jeg tror der er bedre forretning i og levere det direkte hos kunderne, for de større supermarkeder. Dog tror jeg ikke de ligefrem elsker denne stigende efterspørgselv på levering, da de førhen tjente en god ekstra skilling på impulskøb.
Vi kender det jo allesammen, når vi er på vej hjem fra arbejde, eller genrelt bare ude at handle inden aftensmaden, hvor vi tit er sultene - Så ryger der tit lidt ekstra i kurven, netop fordi vi er sultene.

Blot en lille tanke herfra

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan da sagtens få folk til at impulskøbe online,det er blot et spørgsmål om at foreslå de rette varer inden vedkommende går til betalingen.

Amazon er slemt dygtige til at foreslå mig ekstra ting der matcher det jeg har i kurven når jeg f.eks. køber bøger..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tænkt det samme Rasmus. Det vil bare ikke kunne fungere for Bilka, Kvickly og de andre store, da de har alt for meget andet end "hverdagsvarer". De er jo efterhånden ikke et supermarked, men et shoppingcenter i sig selv!

Hvis vi tager Netto, Aldi og de andre små supermarkeder, så er det vel begrænset hvad folk laver af impulskøb? Du skal selvfølge som kunder have alle de samme mulighed på nettet som i butikken! - Du kan dog ikke lave en online rodebunke, men ellers har man jo alle de andre varer?

Spørgsmålet er vel også om dem der laver impulskøb ville bruge det? Jeg tror kun det er dem som målrettet går ind og henter det de skal bruge som ville blive bruger af dette system..

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Du kan da sagtens få folk til at impulskøbe online,det er blot et spørgsmål om at foreslå de rette varer inden vedkommende går til betalingen.

Amazon er slemt dygtige til at foreslå mig ekstra ting der matcher det jeg har i kurven når jeg f.eks. køber bøger..

Hej Anders.

Jeg giver dig fuldstændig ret.

Men på internettet bliver det nærmere et irritationsmoment, mener jeg.

Et andet godt forslag er vel vistaprint - Sådan håber jeg inderligt ikke super best eller de andre bliver.

Men du har da ret, at man måske godt kan få held med en række impulskøb - Men måske ikke i samme omfang?

Handel med varepartier via Trademen

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc Thodsen:

Kan udemærket godt forstå dig Kevin.

Men er folk villig til at betale for leveringen, de fleste sidder alligevel i en bil på vej hjem fra job?

Superbest har vist ingen problemer med det.

Drive-in-modellen har nogle problemer med opbevaringskravene, som kan gøre den lidt vanskellig at få til at fungere. Nogle varer skal jo opbevares ved -18, nogle ved +5 og andre ved stuetemperatur. Butikken må ikke bare pakke det til dig og sætte det hen i hjørnet, indtil du henter det. Og en pose/kasse med både frostvarer og grøntsager kan man ikke opbevare korrekt uden at noget går galt. Man kunne så undlade frostvarer fra modellen (fidusen går lidt af den, men pyt), men så skulle varene stå i et gigantisk kølerum, som medarbejderne skal ind og ud af hele tiden.

Jeg tvivler ærlig talt lidt på drive-in-modellen.

Mvh.

Jakob

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)