Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Load-balancing server hosting (webhotel)

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Det, jeg tænker, er, at hvis man kører med betaling for cpu-tid / cycles / ticks, så kan den slags godt gå hen og blive dyrt -- frem for at man får en VPS, der kører med 100-120% load på én kerne, indtil man griber ind, slår modulet fra eller tuner det.

Men det kan være, at jeg har misforstået betalingskonceptet?

 

Hej Kasper,

 

Hvis vi tager udgangspunkt i Amazon EC2 har du sådan set her også blot en instans som du kan få lov til at maxe ud, du betaler ikke for CPU tid. Dog har du et væld af muligheder for på et senere tidspunkt at sprede det udover flere maskiner vha Amazons Cloudfront som kan sidestilles med en loadbalancer i et normalt hostingcenter. Så du betaler fastpris for din instans og så trafik oveni, belastningen på CPU'en vil ikke resulterere i meromkostninger før du udvider din instans til en større eller tager flere instanser i brug.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Architect:
Dog har du et væld af muligheder for på et senere tidspunkt at sprede det udover flere maskiner vha Amazons Cloudfront som kan sidestilles med en loadbalancer i et normalt hostingcenter.

Det er ikke helt rigtigt CloudFront er nærmere en CDN, der giver hurtig global adgang til content. Det har ikke noget at gøre med at distribuerer cpu-belastning.

Jeg ved ikke hvordan det er hos Amazon, men på Azure sætter man bare en loadbalancer op foran sine instanser, og så spreder den loadet. Jeg tror faktisk ikke engang man betaler ekstra for den. Måske der er et ligende setup hos Amazon.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Architecht!

Superdejligt med respons. Hvad koster et setup per måned, der kan køre 5-10 Wordpress blogs med moderat trafik (dvs. ca. 10 samtidige brugere per blog)? Jeg har hørt nogle skud på omkring 70 dollars for én stor blog, og det fandt jeg småpebret.

 

Alt godt,

Kasper

 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg ved ikke hvordan det er hos Amazon, men på Azure sætter man bare en loadbalancer op foran sine instanser, og så spreder den loadet. Jeg tror faktisk ikke engang man betaler ekstra for den. Måske der er et ligende setup hos Amazon.

Windows NLB'en ?

Den går i hegnet på Session Stickyness hvis din browser skifter ip under sin session. Så holder NLB'en ikke styr på hvilken backend den oprindeligt sendte REQ'en til.

Det går helt galt hvis det er SSL Sessions da den er termineret på backenden.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Det er ikke helt rigtigt CloudFront er nærmere en CDN, der giver hurtig global adgang til content. Det har ikke noget at gøre med at distribuerer cpu-belastning.

Jeg ved ikke hvordan det er hos Amazon, men på Azure sætter man bare en loadbalancer op foran sine instanser, og så spreder den loadet. Jeg tror faktisk ikke engang man betaler ekstra for den. Måske der er et ligende setup hos Amazon.

Sorry min fejl, det har det mundrette navn elastic load balancing, jeg troede egentlig det også lå under cloudfront hatten da man overvåger det under cloadwatch ;)

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Hvad koster et setup per måned, der kan køre 5-10 Wordpress blogs med moderat trafik (dvs. ca. 10 samtidige brugere per blog)? Jeg har hørt nogle skud på omkring 70 dollars for én stor blog, og det fandt jeg småpebret

Hvis du blot skal køre 5-10 wordpress blogs har du ret, så er det pebret. Og de 70 dollars passer faktisk meget godt men det er ekskl trafik. Så medmindre du har planet om vækst og brug af andet end wordpress ville min anbefaling klart være en dedikeret wordpress hoster der har et load balanced setup så du uden meromkostning kan dele ressourcer med de andre wordpress blogs de hoster.

Den eneste grund jeg kan se for dig til at vælge en Infrastructure as a service (IAAS) løsning som EC2 ville være hvis du synes det kunne være sjovt :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil virkelig gerne over på noget Cloud-baseret.

Dels for at være fremtidssikret, alle tjenesterne vokser. Og selv om platformen er Wordpress, så køres der en række plugins til autoimport og processering af feeds, relaterede posts og den slags, som æder en del cpu-ressourcer i peaks. (Modebevægelsen, Madbevægelsen, Bergholts opskrifter).

Så jeg fik sparket fra pro-shared hosting af Surftown, og kører nu på en VPS-løsning. Det er ok, men jeg ville egentlig helst være fri for vedligholdelsen og tuningen. Jeg overvejer pt. WiredTree, som mange taler godt om, men vil helst have en europæisk host.

Udover prisen så bekymrer load time mig også en anelse på EC2-setupet. De Wordpress-installationer, jeg har set, har været markant over de 2-3 sekunder jeg sigter efter.

Endnu engang tak for indspark!

 

 

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)