Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jesper Buchs nye internet-projekt lanceret - Mentaline.com

Side 4 ud af 9 (84 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

BZR:
Undskyld sproget, men who the fuck cares?

Det vil det lægevidenskabelige udvalg gøre som skal redegøre for det etiske i den her slags behandlinger. De vil se på bevæggrundene for hvorfor folkene bag har startet det her projekt.

Man kan altid gå på Dating.dk og posere foran sin Porsche , hvis det er et behov. Her handler det bare om etik

Jeg forstår ikke din pointe. Hvor kommer etikken ind i billedet? Er hjælpen mindre værd, fordi Jesper tjener penge på, at forbinde psykologer og terapeuter med folk, som har brug for hjælp? Jeg vil mene det er langt mere uansvarligt at forsømme det publikum, som siden henvender sig til, med henvisning til en etisk stråmand.

Ingen taler om, at Mentaline skal erstatte offline krisehjælp, som vi kender det idag. Siden er et tilbud til dem, som af forskellige årsager foretrækker at blive hjulpet online.

Det lyder mest af alt som om, at du har ondt i røven over, at Jesper Buch tjener penge. Da jeg havde filosofi i skolen lærte vi altid, at hjælp er hjælp, uanset hvorfor og hvordan folk yder den. Tænk på dengang Amino donerede penge til Haiti. Der var også aspekter af branding og 'selvfedhed' i det, men hvad tror du det betyder for de mennesker, som så pengene blive til reel hjælp? Intet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kasper og andre med interesser i Mentaline :;-)

Jeg nævner også at det KAN bruges i visse situationer, men ikke i andre. Men det fremgår slet ikke af hjemmesiden, der bruges næsten mere tid på at forklare at Jesper Buch er med i det, og at han har et succesfuldt bagland til at bakke ham op. Det er fint til businesssider, men ikke til det her projekt.

Jeg vil absolut ikke være den sidste og eneste som vil harcelere over det projekt, så i kan spare jer selv en del allerede nu ved at skrue ned for businessdelen, og tænke " blød markedsføring " . Markedfsføringsmæssigt er i ved at skyde jer selv i foden, da i er inde på et marked som i markedsføringsmæssigt ikke har segmenteret og differentieret ordenligt endnu.

Udover at det nok skal virke for nogle mennesker , og slet ikke for andre ( kan forværre deres problem ), så er det simpelthen en kulturkamp for mig. Lad os dog mødes som mennesker, er det virkelig så fucking farligt ? Eller er det i virkeligheden smukt med alle de knubs og kram det giver ?

Over and out, nu skal der ses fodbold

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spændende tråd.

Uanset hvad så glæder jeg mig til at se, hvordan det kommer til at virke. Jeg talte kort med min kæreste om det (som er stressrådgiver) og hun mindede mig om filmen "up in the air", hvor man følger én, der arbejder med at rejse rundt og fyre folk. En dag prøver virksomheden at gøre det hele online, så man sparer penge på rejsebudgetterne, og så sker der noget, som jeg ikke skal afsløre her, men det siger i hvert fald noget om onlinemediernes begrænsninger i forhold til at erstatte face to face-kontakt.

Men som jeg skrev tidligere i tråden er Jesper Buch en klog mand (og med hjertet på rette sted), så lad os se. Der er jo som nævnt tale om innovation.

Hej med dig :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej BZR

Nu ved jeg ikke om Jesper har tjent penge på det endnu ? Der udover har jeg selv arbejdet sammen med folk der er langt mere succesfulde end Jesper, og jeg har det godt i det miljø. Jeg elsker succes, og folk der får succes. Så nej det havde ikke noget med det at gøre.

Jeg har fint med at folk brander sig selv på Haiti , så længe folk får noget at spise og et sted at sove. Det her har bare ikke noget med Haiti at gøre, det handler om psykologisk hjælp. Det er noget helt andet, men det skal lægevidenskaben nok tage sig af, så det behøver vi ikke bekymre vores små hoveder med ;-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Det her har bare ikke noget med Haiti at gøre, det handler om psykologisk hjælp. Det er noget helt andet, men det skal lægevidenskaben nok tage sig af, så det behøver vi ikke bekymre vores små hoveder med ;-)

Jimi, jeg er helt enig i at lægevidenskaben skal ind over. Som du kan læse på nogle af de links jeg smed i mit sidste indlæg er der allerede lavet en hel del undersøgelser - af "lægevidenskaben" - som viser at online og tele terapi netop kan hjælpe. Dermed ikke sagt at der ikke skal laves flere videnskabelige undersøgelser på området, men alle de artikler og undersøgelser jeg er stødt på viser altså at lægevidenskaben og patienterne i mange tilfælde ville nyde godt af et redskab som Mentaline.

I øvrigt tror jeg du har misforstået hele konceptet. Lanceringen af Mentaline handler ikke at vi forventer at redde hele verden, men derimod at gøre det lettere, nemmere og bedre for de mennesker som netop ville få noget ud af online terapi og online coaching.

Som Jesper også skriver, målinger er bedre end meninger.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Jimi Hove:

BZR:
Undskyld sproget, men who the fuck cares?

Det vil det lægevidenskabelige udvalg gøre som skal redegøre for det etiske i den her slags behandlinger. De vil se på bevæggrundene for hvorfor folkene bag har startet det her projekt.

Man kan altid gå på Dating.dk og posere foran sin Porsche , hvis det er et behov. Her handler det bare om etik

Jeg forstår ikke din pointe. Hvor kommer etikken ind i billedet? Er hjælpen mindre værd, fordi Jesper tjener penge på, at forbinde psykologer og terapeuter med folk, som har brug for hjælp? Jeg vil mene det er langt mere uansvarligt at forsømme det publikum, som siden henvender sig til, med henvisning til en etisk stråmand.

Ingen taler om, at Mentaline skal erstatte offline krisehjælp, som vi kender det idag. Siden er et tilbud til dem, som af forskellige årsager foretrækker at blive hjulpet online.

Det lyder mest af alt som om, at du har ondt i røven over, at Jesper Buch tjener penge. Da jeg havde filosofi i skolen lærte vi altid, at hjælp er hjælp, uanset hvorfor og hvordan folk yder den. Tænk på dengang Amino donerede penge til Haiti. Der var også aspekter af branding og 'selvfedhed' i det, men hvad tror du det betyder for de mennesker, som så pengene blive til reel hjælp? Intet.

For mig lyder det som om at du slet ikke forstår pointen i det Jimi Hove skriver.

Det Jimi Hove skriver giver jo så absolut god mening, at jeg ikke engang selv kan skrive det bedre eller mere forstående.

Jeg tror at Jimi er total ligeglad med hvorvidt folk tjener penge eller ej, han vil bare gerne se at det gøres etisk.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Nu ved jeg ikke om Jesper har tjent penge på det endnu ? 

Det har han :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:
For mig lyder det som om at du slet ikke forstår pointen i det Jimi Hove skriver.

Det Jimi Hove skriver giver jo så absolut god mening, at jeg ikke engang selv kan skrive det bedre eller mere forstående.

Jeg tror du undervurderer Jesper Buch. Han fortæller netop, at han har lagt sved, blod, tårer og penge i det her projekt. Og selvfølgelig har han undersøgt de etiske forhold omkring lanceringen af sådan en side. Det er da logik for burhøns, at det er det første man kigger på, når man har investorer og store beløb i spil.

Jeg kender godt det der med, at noget bliver forklaret så præcist, at jeg ikke selv kan opsummere, hvad der blev skrevet. 

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel Fuursted:
Det har han :)

Så har jeg for alvor ondt i røven ;-)

Spøg til side. Jeg har tænkt over det, og i visse psykologiske problemstillinger kan der være en rigtig god løsning, og det er nok nogle ting i vil få rettet ind undervejs, fordi det skal jo ikke stoppe jer ?

Så hvis i kan hjælpe nogle mennesker, og gøre det klart at bedste resultat i andre sammenhænge er personlig kontakt, så tjen da de millioner, og jeg vil være glad. Både fordi Jesper og crew får succes, og fordi der er nogen der får hjælp.

Jeres markedsføring skal dog strammes op.

Jeg sad lige og tænkte på en sjov sammenligning. De folk i henvender jer til, er i en følsom og sårbar periode i deres liv. Det minder mig om noget markedsføring som jeg lavede for de supersuccesfulde som jeg snakkede om tidligere, de er nemlig også super sårbare. Personlig branding er noget de absolut ikke gider, eller har behov, mere tværtimod. De vil bare gerne leve i udenfor søgelyset og skrabe til sig :-) Kommer de med èn lidt kikset bemærkning i pressen eller på nettet, kan deres aktieværdi falde med masser af millioner, og deres andre succesfulde venner vil betragte dem som værende kiksede og ude af stand til at holde tæt. En meget dårlig egenskab i de kredse.

Og sådan skal i behandle markedsføringen her. Jeres kunder er ligeså sårbare og følsomme som dem jeg lige har nævnt. Så vidt muligt så skjul hvem der står bag, hvor mange millioner de har tjent og at der er investorer der skal tjene på det her. I skræmmer simpelthen kunderne væk. De kommer for at finde omsorg, ikke for at vide at der tjenes penge på deres elendighed. De vil sikkert finde ud af det senere hen, men der jo ikke nogen grund til at tvære det ud i ansigtet på dem ?

Plus at modstanderne til det her projekt får ammunitionen forærende.

Low profil is good profile, i det her tilfælde

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes da at det fortjener ære, at disse iværksættere sætter et sådan projekt på benene, men jeg får flashback til Yuppietiden med de præsentationer, - hvad skal netop de nævnte gøre godt for? Havde det været Joan Ørting eller Carl Mar Møller og i den dur - så.........

Uden at nævne navne, kan jeg dog fortælle at man til de store amerikanske shows i årtier har haft telefonsluser der har lavet præcis det samme, - så innovationen udvandes unægteligt lidt. Faktisk er forløberen til det system vagtcentralen 112 benytter udsprunget fra disse shows, som har har omhandlet alt lige fra sjælens frelse til fjernhealing, - og jo, - der er et marked for Mentaline. Men om det er de rigtige folk på holdet, - det bliver spændene at følge. For som Jimi Hove nævner, så er det her ikke teknik, - men følelser.

Men held og lykke til på vejen, - det skal Mentaline ihvertfald have, det er sikkert.

Den sjoveste jeg har set, og den er autentisk, var en person som ved at høre din stemme kunne finde noget du havde forlagt, og skulle det mod forventning ikke lykkes fik du refunderet 50%.

Side 4 ud af 9 (84 indlæg)