Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nyhedsbrev hvordan laver jeg det perfekt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

( Så prøver jeg igen det gik lidt galt først Crying )

Hej jeg nogle spørgsmål angående Nyhedsbrev

Jeg plejer at sende nyhedsbreve ud til webshop kunder med tilbud nyheder og informationer om legetøj som vi sælger på vores webshop

www.emmasverden.dk , men der er ikke meget feedback i de nyhedsbreve syntes jeg . Vi bruger vores mail adresse til at sende dem med, da det er gratis , det vi spare kommer kunderne til gode i slutningen da vi så kan sætte priserne mere ned, vi prøver på at have de billigste priser på vores legetøj ,

og er ok med på net salget

Spørgsmål:

 

En unik samling af specielt legetøj hos Emmasverden

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tomsmn

Jeg ved ikke om jeg forstår dig ret, når du siger i bruger jeres egen mailadresse til at sende ud med. Mener du i ikke bruger et nyhedsbrevprogram?

Hvis du ikke bruger et nyhedsbrevsprogram, vil du ikke kunne måle effekten af dine nyhedsbreve. Du ved ikke hvor mange der modtager nyhedsbrevet, hvor mange der åbner, hvor mange der klikker, hvor mange der handler hos dig, hvor stor omsætningen er pr. nyhedsbrev mv. Det oplysninger du smider væk ved at sende via din private mail, hvis jeg forstår dig ret. Derfor vil jeg anbefale dig at smide lidt penge efter et nyhedsbrev system, det betalt sig ind hurtigt i form af forøget omsætning.

Der mange ting der skal testes når man skal lave et godt nyhedsbrev. Det vigtigt du tester forskellige emnetitler, forskellige udsendelsesdatoer, grafiske eller rene tekst mails, forskellige tekster, forskellige budskaber, forskellige call-to-action knapper, forskellige placeringer links osv. Det kan du med de fleste nyhedsbrev programmer, hvilket giver dig en klar information om hvordan det enkelte nyhedsbrev virker.

Jeg bruger selv Mailchimp som har de ovenstående funktioner, hvilket jeg kun kan anbefale. Der findes også en masse litteratur her på Amino, men også tons på nettet, hvor du kan lærer hvordan du laver et godt nyhedsbrev. Det er desværre en videnskab i sig selv, og værdien af det enkelte nyhedsbrev variere sindsygt meget afhængig af hvor godt man gør det. En af de allervigste parametre er, om det budskab du sender ud til kunden overhovedet er noget som han/hun syntes om. Er det virkelig et godt tilbud du sender ud? Eller er det bare almindelig opdate mails som de fleste alligevel sletter. Du kender din målgruppe allerbedst, du kan ramme dem bedst mellem øjnene.

Hvis jeg var dig, vil jeg derfor begynde at læse lidt litteratur om emnet, få kigget lidt på de forskellige nyhedsbrevssystemmer og så være 100% klar over effekten af det enkelte nyhedsbrev. Du kan blive ved med at sende 1000 nyhedsbreve ud, uden det giver en flad øre, du skal simpelthen have sporing på - så du kan se om det giver noget omsætning. Det er klart en af de vigtigste parameter i alt markedsføring, ellers kan du blive ved med at bruge tid på noget der ikke virker.

Det tager lidt tid at forstå teknikken, hvis man ikke er helt inde i det. Men afsæt en dag i weekenden til det, så vil du se hvor langt du kan flytte dig. Jeg håber det gav lidt motivation til at komme over stepperne, når du lige finder den rigtige kombination af markedsføring og produkter, så kan du så småt begynde at optimere på hvad du kan gøre for at forbedre de enkelte tal Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange tilmeldinger har du, og hvilke værktøjer benytter I til udsending og måling af response?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tomsmn

Jeg giver René helt ret. Det er meget værdifuld viden du får med rigtig nyhedsbrevløsning. Du kan f.eks. se hvor mange der klikker på et link i dit nyhedsbrev, som sender dem til din webshop. På den måde får du oplysninger om hvor effektivt dit nyhedsbrev er. Hvis du kombinerer dette med test af forskellige tekster i dit nyhedsbrev, kan du over tid få dine nyhedsbreve helt skarpe og effektive.

Tag evt. et kig på vores løsning www.eBooster.dk - Det er på dansk og meget nemt at komme i gang med.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for de perfekte svar der kommer her, jeg vil kigge på de programmer i har givet.

 

Og Rene du har helt ret i det indlæg jeg har skrevet, det gik bare lidt galt da jeg satte det ind i Amino, skrev det først på word, og coppy en af mine mail's derfor kom det helt forkert ud. men du ramte helt rigtigt på emnet. TaK.

 

En unik samling af specielt legetøj hos Emmasverden

 

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt skal man undgå at kopiere direkte fra Word til div. online systemer, du får en masse Windows/Word bavl med og derfor kommer din formattering til at "sutte røv".
Kopier det over i "notepad", ret til, og kopier ind i din online editor.

Det gælder så vidt jeg lige husker også en del online services så som mailchimp.

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger også mailchimp.com - som faktisk er gratis, indtil der er flere end 500 abonnenter. Kan kun anbefale det, fordi du kan bygge det op som et helt magasin med links til diverse. Men ét er system og form, noget andet indhold. 

Der skal også være noget indholdsmæssigt, som dine læsere bliver klogere af. Er det kun tilbud, er det ikke sjovt. Synes jeg. Jeg ville kigge meget på at pakke dine tilbud ind i historier - og måske generelt info om legetøj, produktionen af det, miljø etc. Du skal få dine kunder til at videresende det til andre - men dette kræver, at der står noget af værdi i brevet.

Jeg klikkede på din hjemmeside, men jeg ser ikke tidligere nyhedsbreve her. Det ville være nemmere at kommentere på, hvis vi så et eksempel på en tekst. Og personligt tilmelder jeg mig kun nyhedsbreve, når jeg allerede har set nogle eksempler på vedkommendes hjemmeside, som jeg synes er spændende. Jeg tilmelder mig ikke noget, som jeg ikke aner, hvad er, og hvor jeg ikke ved, om det er noget, der faktisk vil give mig merværdi og ikke bare bombe min indbakke. 

 

 

 

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er mailchimp taget i brug det er perfekt til det jeg skal bruge det til. så Tusinde tak for de gode ideer .

 

En unik samling af specielt legetøj hos Emmasverden

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)