( Så prøver jeg igen det gik lidt galt først )
Hej jeg nogle spørgsmål angående Nyhedsbrev Jeg plejer at sende nyhedsbreve ud til webshop kunder med tilbud nyheder og informationer om legetøj som vi sælger på vores webshop og er ok med på net salget
Spørgsmål:
|
Hej Tomsmn
Jeg ved ikke om jeg forstår dig ret, når du siger i bruger jeres egen mailadresse til at sende ud med. Mener du i ikke bruger et nyhedsbrevprogram?
Hvis du ikke bruger et nyhedsbrevsprogram, vil du ikke kunne måle effekten af dine nyhedsbreve. Du ved ikke hvor mange der modtager nyhedsbrevet, hvor mange der åbner, hvor mange der klikker, hvor mange der handler hos dig, hvor stor omsætningen er pr. nyhedsbrev mv. Det oplysninger du smider væk ved at sende via din private mail, hvis jeg forstår dig ret. Derfor vil jeg anbefale dig at smide lidt penge efter et nyhedsbrev system, det betalt sig ind hurtigt i form af forøget omsætning.
Der mange ting der skal testes når man skal lave et godt nyhedsbrev. Det vigtigt du tester forskellige emnetitler, forskellige udsendelsesdatoer, grafiske eller rene tekst mails, forskellige tekster, forskellige budskaber, forskellige call-to-action knapper, forskellige placeringer links osv. Det kan du med de fleste nyhedsbrev programmer, hvilket giver dig en klar information om hvordan det enkelte nyhedsbrev virker.
Jeg bruger selv Mailchimp som har de ovenstående funktioner, hvilket jeg kun kan anbefale. Der findes også en masse litteratur her på Amino, men også tons på nettet, hvor du kan lærer hvordan du laver et godt nyhedsbrev. Det er desværre en videnskab i sig selv, og værdien af det enkelte nyhedsbrev variere sindsygt meget afhængig af hvor godt man gør det. En af de allervigste parametre er, om det budskab du sender ud til kunden overhovedet er noget som han/hun syntes om. Er det virkelig et godt tilbud du sender ud? Eller er det bare almindelig opdate mails som de fleste alligevel sletter. Du kender din målgruppe allerbedst, du kan ramme dem bedst mellem øjnene.
Hvis jeg var dig, vil jeg derfor begynde at læse lidt litteratur om emnet, få kigget lidt på de forskellige nyhedsbrevssystemmer og så være 100% klar over effekten af det enkelte nyhedsbrev. Du kan blive ved med at sende 1000 nyhedsbreve ud, uden det giver en flad øre, du skal simpelthen have sporing på - så du kan se om det giver noget omsætning. Det er klart en af de vigtigste parameter i alt markedsføring, ellers kan du blive ved med at bruge tid på noget der ikke virker.
Det tager lidt tid at forstå teknikken, hvis man ikke er helt inde i det. Men afsæt en dag i weekenden til det, så vil du se hvor langt du kan flytte dig. Jeg håber det gav lidt motivation til at komme over stepperne, når du lige finder den rigtige kombination af markedsføring og produkter, så kan du så småt begynde at optimere på hvad du kan gøre for at forbedre de enkelte tal