Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til køb af VPS

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg skal til at købe en VPS til mine sites og er derfor kommet lidt i tvivl om hvilken type jeg skal vælge.

Jeg har kigget på surftown 512 VPS og kunne godt tænke mig et bud på hvor mange websites sådan en server kan køre hvis de sites der ligger på har 50 besøg om dagen?


På forhånd tak for hjælpen :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er små sider med ren HTML vil jeg gætte på at du kan trække omkring 100.000 sites, hvis det er store tunge databasekrævende sider der kører noget ondskabsfuldt server-side kode der er skrevet elendigt, måske kun et enkelt..

Så du skal nok løfte sløret lidt for hvad det egentligt er du vil køre på serveren for at kunne få et nogenlunde retvisende svar. Smile

Hvis det er Wordpress eller lignende kan du nok køre en hel del før du får problemer hvis det kun er 50 besøg pr side pr dag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hvis det er små sider med ren HTML vil jeg gætte på at du kan trække omkring 100.000 sites, hvis det er store tunge databasekrævende sider der kører noget ondskabsfuldt server-side kode der er skrevet elendigt, måske kun et enkelt..

Så du skal nok løfte sløret lidt for hvad det egentligt er du vil køre på serveren for at kunne få et nogenlunde retvisende svar. Smile

Hvis det er Wordpress eller lignende kan du nok køre en hel del før du får problemer hvis det kun er 50 besøg pr side pr dag.

Vil tro den kommer til at køre ca. 5 joomla/wordpress sites og så er resten små sammenligningssite som f.eks. www.affiliatenetvaerk.dk og webhosts.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som (den anden) Anders siger, kan du have utrolig mange websites på en VPS, hvis der kun er Wordpress-sites med 50 besøgende om dagen. Så skal du godt nok have mange, for at en VPS kan betale sig. Fra en VPS med 512Mb RAM, ville jeg ikke tøve med at drive en stor webshop eller to. Der burde du ikke løbe ind i nogen problemer. Folk overvurderer ofte, hvor mange RAM og hvor meget CPU et website behøver. Ofte er det grænsende til ingenting disse kræver.

Så med en VPS512 er du rigtig godt sikret og har masser kraft at tage af! :)

Hvis du beslutter, at Surftown ikke er noget for dig, kan du kigge på vores VPS'er, som jeg (naturligvis :) ) synes er et fantastisk alternativ.  

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

gustav1994:

Vil tro den kommer til at køre ca. 5 joomla/wordpress sites og så er resten små sammenligningssite som f.eks. www.affiliatenetvaerk.dk og webhosts.dk

Jeg kan se, at du selv har svaret, mens jeg skrev mit forrige indlæg, så jeg kommer lige med en update :-)

Med mindre du er ude efter en VPS, fordi du elsker at rode med linux og/eller gerne vil lære at administrere sådan en webserver helt fra bunden selv, så køb et webhotel! Hvis du bare skal have noget, som kan hoste de sider, uden du skal tænke på det bagvedliggende, er det stort overkill med en VPS. 

Eksempelvis kan du på de 3 største af vores webhoteller have flere domæner tilknyttet - dvs. du kan hoste alle dine websites fra ét webhotel. Så som sagt - med mindre du ønsker at lege med en VPS, så køb et webhotel :-) 

Er du ude efter en VPS fordi du ønsker at lege med den og gerne vil have noget erfaring med det, er en VPS med 256Mb ram også nok til de formål du lister her. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Eiler:

Som (den anden) Anders siger, kan du have utrolig mange websites på en VPS, hvis der kun er Wordpress-sites med 50 besøgende om dagen. Så skal du godt nok have mange, for at en VPS kan betale sig. Fra en VPS med 512Mb RAM, ville jeg ikke tøve med at drive en stor webshop eller to. Der burde du ikke løbe ind i nogen problemer. Folk overvurderer ofte, hvor mange RAM og hvor meget CPU et website behøver. Ofte er det grænsende til ingenting disse kræver.

Så med en VPS512 er du rigtig godt sikret og har masser kraft at tage af! :)

Hvis du beslutter, at Surftown ikke er noget for dig, kan du kigge på vores VPS'er, som jeg (naturligvis :) ) synes er et fantastisk alternativ.  



Super og mange tak for svar. har kigget på meebox VPS men kan ikke rigtig finde ud af hvor i har dem hostet og på hvilken slags maskiner.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

gustav1994:

Super og mange tak for svar. har kigget på meebox VPS men kan ikke rigtig finde ud af hvor i har dem hostet og på hvilken slags maskiner.

Det lyder godt! :-) De er hosted i Tyskland på servere med Core i7 CPU'er. Rammene i de individuelle fysiske maskiner varierer, men det gør antallet af VPS'er per fysisk maskine så også, så der altid er nok til alle :)

På trods af, at serverne er hosted i Tyskland, behøver du dog ikke bekymre dig om højere svartider. Jo, der er minimalt højere svartider grundet den fysiske afstand, men intet du til daglig vil bemærke overhovedet. Det er få MS vi taler om. Der er Internet-motorvej hele vejen til Danmark, nemlig (det er pisse smart :) )

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Eiler:
Eksempelvis kan du på de 3 største af vores webhoteller have flere domæner tilknyttet - dvs. du kan hoste alle dine websites fra ét webhotel. Så som sagt - med mindre du ønsker at lege med en VPS, så køb et webhotel :-) 


Hej Eiler tak for dine svar.
Grunden til jeg vil skifte til VPS, er både fordi det er spændende en også fordi jeg i nær fremtid nok kommer til at skulle hoste et større site.
Har meebox egen DNS server eller skal jeg ud og bruge gratisdns eller andet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

gustav1994:

Har meebox egen DNS server eller skal jeg ud og bruge gratisdns eller andet?

Okay. Vi har DNS servere der kan anvendes. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en vps ved surftown, og det kører rigtigt fornuftigt.

Dog skal det siges at det kan være meget kompliceret at sætte op - og surftown er meget dårlige til at give hjælp til deres vps.

Når du modtager dit login har du bare adgang til et kontrol panel. Men hvis du så opsætter et site på din server - så vil det som udgangspunkt køre frygteligt langsomt.

Derudover kræver det der er en lille nørd i dig for at du kan installere ting som APC eller lign.

Og ja... Så skal du bare vide lidt om generelt php.ini tweaking.

Men med det sagt, og hvis du får den sat ordenligt op - så kører det sku.

Den vps jeg har kører udelukkende drupal sites - og fra jeg gik igang og til nu er jeg røget fra nogengange 5sekunders waittime til få ms...

 

Hvis du skulle få problemer med din vps og mangler en til at sætte den op, så er du velkommen til at sende mig en pm.

Held og lykke med det!

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)