Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange uafsluttede opgaver på freelancer!

Side 6 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men måske er det bare lidt nemt for folk at bare oprette en opgave, de taber ikke noget på det, fordi det er jo gratis at oprette en opgave.
Samtidig skal man som freelancer betale for at kunne byde på mere end én opgave om ugen, som om det ikke er nok at man ofte må arbejde til langt under prisen, for at få nogle opaver i hus (hvis man vil det).
Jeg tror at opgaverne kunne blive bare en smule mere seriøse, hvis folk er villige til at betale et lille beløb, for at oprette en opgave.

Dvs. det burde laves om så firmaerne der søger nogle freelancere betaler for et medlemsskab og freelancerne skal gratis kunne byde på alle de opgaver de vil :)

Måske er det ikke særlig realistisk, da der jo findes mange andre sites hvor firmaerne kan oprette opgaver ganske gratis, det er bare surt for freelancere at de måske har 5 profiler forskellige steder på nettet, som de skal betale til hver måned eller hvor tit det nu er - fordi det løber jo op.

Måske kunne man gøre sådan så der kommer krav til freelancerne i forbindelse med at man opretter en profil, sådan så amino har de bedste freelancere og det dermed er værd at betale for, så de ikke behøver sortere i en stor bunke amatør løsninger.

Jeg tror også nogle opgaver bliver lidt lagt på hylden, med nogle urealistiske og useriøse bud.

Bare et par tanker herfra.. :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Freelancere med plus profil "betaler jo allerede" for at være plus medlem og have de ekstra opgave bud. Så der ligger en del af de seriøse freelancere  i plus medlemmerne (ikke ensbetydende med at man kun er seriøs hvis man er plus medlem!!! alle er velkomne og har lige meget ret til at være der).

Det med at freelancere er med på flere betalingssites betyder ikke nødvendigvis flere opgaver til dem, og det kan hurtig løbe op, som du siger. Så jeg føler lidt at det ikke er freelancerne det skal "gå ud over".

Dér hvor freelancerne har et problem er, at de byder på en masse opgaver som ligger ubesvaret hen. Og her er det opgaveudbyderne, som ikke er seriøse med deres opgaver. Et mindre beløb kunne her være med til at udvise troværdighed omkring opgaven.
Måske kunne det være et valgfrit felt om at "jeg betaler xx for at have min opgave på amino" eller "denne opgave er valgt som betalingsopgave, når vinder er kåret"... eller noget i den stil. At man som opgaveudbyder kan vise freelanceren, at dette er en seriøs ting. Måske ville det kunne give freelanceren et hint, om det kun er et "tilbud" eller en opgave der er klar til at blive løst for den rette. Og freelancerne kan derfor selv tage stilling til om de vil "tage chancen" og byde eller ej.

Men den der med at opgaveudbyder kan vælge om det kun er et tilbud eller en løsning på en opgave der er tale om, kan være en start. Et tilbud kunne meget vel udvikle sig til en reel opgave.

:-) Dorthe

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen kan evt. løses med at en opgave på freelancer kun har en løbetid på 14 dage. De seriøse der vil have en opgave udført, kan så ved handling genaktivere den 14 dage.

På den måde ryddes der jævnligt op.

Da I allerede har funktionen der afgør i hvilken periode man er Plus medlem, så kunne man godt forestille sig at det ikke er problematisk at "kopierer" den stump kode over og retter lidt i den.

Godt Nytår.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg som freelancer kun gjorde 50 eller 60 ja "hele" 70% af mine opgaver færdig, ja så holder man ikke længe som freelancer.

Det er for useriøst at der findes en "vinder" på en så forholdsmæssig lille procentdel af de udbudte opgaver.

Jeg syntes det ville være helt fint at man som opgaveudbyder også så restriktioner, sådan som I har gjort med os Freelancere. Men måske på den "omvendte" facon. Nemlig at indføre et gebyr hvis der IKKE findes en vinder.

For det er for let at smide en opgave ind, og så glemme alt om den.

Den ekstra indtægt kan I jo så bruge på at gøre stedet her endnu bedre, og det ville nok nedsætte antallet af useriøse opgaver ganske betragteligt hvis det koster en afgift IKKE at i det mindste reagere på de bud der kommer på opgaven.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi indfører et gebyr for at sætte en opgave i udbud, så vil vi gå fra 5-8 opgaver hver dag, til 1-2.
De vil så også være seriøse, men i freelancere ville gå glip af 2-3 gode opgaver hver dag.
Der er en pris for alting og den her syntes jeg er for høj.

Jeg føler vi har gjort hvad vi kan for at få afsluttet opgaver. Vi sender mange mails der løbende holder folk til ilden og vi har gjort det lettere at bruge admin interfacet.
Vi kan selvfølgelig godt auto afslutte opgaver efter 14 dage uden en vinder, men hvad hjælper det?


Jeg syntes man som freelancer skal glæde sig over at der er et gratis sted, hvor man kan byde ind på opgaver, i stedet for at fokusere på de 30% folk der ombestemmer sig. Men jeg forstår godt at krisen kradser og man derfor har nogle frustrationer man skal ud med.

Dbh Martin

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh.... jeg tror du misforstod Martin.

Mit forslag var ikke at der skulle være gebyr på for at oprette en opgave. Men at der skal være gebyr hvis opgaveudbyderen ikke reagere på de bud der kommer ind.

Godt nytår til alle. Drinks

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 26
Fra  1:Slip-for-regnskab.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tor ikke at løsningen med ubesvarede / uafsluttede opgaver er at betale for at lægge en opgave ud. Så vil der ikke komme ret mange opgaver.

Jeg har selv vundet opgaver flere gange - ikke ved at underbyde, for det er min tid og arbejdskraft for god til :) Men fordi udbyder trods alt ikke altid vælger det absolut billigste tilbud - selvom det tit ses. Men selvom jeg har vundet en opgave "glemmer" udbyder nogle gange at afslutte opgaven, så andre ikke kan se, hvem opgaven gik til. Det er problemet. Her kan vi selv hjælpe til ved at minde udbyder om at afslutte opgaven.

M.h.t. billige bud, så har jeg da også oplevet mange gange at andre byder ind med nogle helt utroligt lave bud, som tydeligt viser, at det ikke er alle på Amino Freelancer, som er freelancere, men derimod arbejder på fritidsbasis og måske blot skal bruge nogle hurtige lommepenge - mens vi andre skal leve af det.

Selv benytter jeg Amino som et lille supplement til mit normale job som selvstændig (når jeg finder interessante opgaver, som er værd at byde ind på) - og som et godt netværk.

Rigtig godt nytår til alle :)

Lotte Jespersen - www.slip-for-regnskab.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at andre sites, gør sådan så dem der opretter opgaven kan indbetale en vinderpris til sitet, som gives videre til vinderen, så der er en garanteret vinder til en fast pris.
Så disse opgaver er mærket med vindergaranti/garanti på en pris præmie, hvilket også er de opgaver der bliver taget mest seriøst og budt på.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lotte Jespersen:
M.h.t. billige bud, så har jeg da også oplevet mange gange at andre byder ind med nogle helt utroligt lave bud, som tydeligt viser, at det ikke er alle på Amino Freelancer, som er freelancere, men derimod arbejder på fritidsbasis og måske blot skal bruge nogle hurtige lommepenge - mens vi andre skal leve af det.

Det er jeg personligt helt enig i.
Som kunde via Freelancer vælger jeg heller ikke udelukkende efter prisen.
De freelancere, som udfylder deres profil med flest mulige detaljer om faglige kompetencer, giver sig selv størst mulig chance for at få opgaver for mig på Freelancer.

Jeg stoler på, at andre udbydere af opgaver på Freelancer også godt kan gennemskue detaljerede profilers kompetencer og skelne mellem faktiske freelancere og "fritidsjobbere". Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke amino plus, egentlig synes jeg det er lidt dyrt at skulle ofre 990 kroner på et års medlemsskab, da man måske ikke altid er lige aktiv derinde.
Det kunne være rart hvis der var en mulighed hvor man kunne købe amino plus i bare en måned ad gangen for eksempel, hvor prisen så bare er lidt dyrere for en måned, end de 82,50 det koster nu for en måned, hvis man køber et helt års medlemsskab.

Side 6 ud af 7 (65 indlæg)