Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop platform skal jeg bruge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er igang med at starte en webshop, primært for at lege med det, men også for at sælge nogle hjemmelavede smykker for en bekendt.

Mit problem er, at jeg ikke er så kendt på ecommerence området.

Jeg har før i tiden brugt lang tid på bl.a. e107 og Wordpress, og føles derfor ikke rigtig jeg vil betale for en webshop, når jeg er ret overbevist om at jeg selv kan bakse noget godt op, evt. ved at ændre lidt i en template m.m.

Jeg har erfaret at Magento er "godt"? Men mit problem er, at det ser ud som om mange af modulerne er betalingsmoduler. Tager jeg helt fejl, eller er det rigtigt?

Hvilke alternativer kender I, i PHP, som alternativer til Magento, som er oversat til dansk?

 

På forhånd tak

Steffen

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SteffenBorg!

Du kan evt. kigge lidt på min shopløsning. Med shopløsningen bliver du helt fri for teknikken og vedligeholdelsen.

Du skal have en aftale med PBS/Nets for at kunne modtage betalinger. Du kan evt. læse mere på 'Betalingsserviceudbyder PBS A/S'-siden. Jeg har lige opdateret siden med målgrupperne og links til priserne/ansøgnigen.

Jeg arbejder i øjeblikket på at lave en ny shopløsning, som kan håndtere abonnementer (Betalingsmetoden efterkrav/bankoverførelse kan skiftes til kortbetaling). Jeg er ved at blive færdig. Jeg mangler kun en lille del af integrationstesten (sletning af abonnementer hos PBS/Nets).

Du kan derfor i en af de nærmeste dage via min egen webshop bestille et abonnement for din webshop. Du kan nu oprette en ny webshop og afprøve den indenfor 3 måneder.

Du kan evt. kigge lidt på Butiksmanager/Butik af min demoshop, inden du kommer igang.

Chuuuuu

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen.

Jeg synes du skal se mere på magento, det har alle funktionerne og giver dig utrolig mange muligheder for at skabe den webshop som du har i tankerne.

Har du adgang til en demo så du kan prøve at lege med det? Det giver et bedre indtryk når man prøver sig frem :)

Ellers så prøv vores demo her: http://billigmagento.dk/demo/index.php/admin/

bruger er: admin og password: admin123

Du er velkommen til at skrive til mig hvis du har nogle spørgsmål til magento, eller hvis du skal bruge hjælp til dig egen shop.

 

Mvh Daniel.

 

 

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtig godt Daniel, mange tak. Men har læst mig lidt til at den er ret tung at arbejde med, og har før lige hurtigt installeret det, og synes det var lidt tungt at danse med.. Men igen, hvis man vil tjene penge må man også ligge noget arbejde i det.. Jeg tror jeg forsøger igen :-)

 

Jeg har fundet et system som hedder OpenCart,

http://php.opensourcecms.com/scripts/details.php?scriptid=93&name=OpenCart, har du eller andre nogen erfaring med det??

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil helt klart give Daniel ret i at du skal give Magento en chance mere :)

Der findes en utrolig stor mængde af betalingsmoduler, temaer osv til Magento, men der findes også mange gratis moduler.

Du har også helt ret i at den er tung at danse med, men det er alene fordi det er så skalerbart og mulighederne er så ufatteligt store. Det kræver nogle timer at vænne sig til hvordan det er bygget op og hvordan det fungerer, men der er logik bag det, så når man er inde i systemet bliver det en hel del lettere. Der findes nogle gode guides derude selvom det ind imellem kan være lidt svært at finde dem :) tjek evt AlanStorm.com , han har en del gode guides liggende.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej steffen,

Vores parfume shop er bygget med wordpress, som også er gratis.

Udemærket til mindre butikker.

 

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke at magento er tung at danse med. Men jeg har også brugt rigtig mange timer på det. Hivs du har lysten til at lære det så er det tiden værd.

Angående OpenCart så har jeg ingen erfaringer med det. Jeg så lidt nærmere på det og min umiddelbare vurdering er at det er en meget "light" udgave af magento. (uden at fornærme nogen :)

Hvis du har lyst til at bruge mere tid på magento, og du vælger at forsøge dig med magento, så vil jeg godt hjælpe dig lidt igang med det.

 

Daniel

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ihj ha'! Alle mine trælse fordomme starter som jeg husker det sluttede, har oprettet et subdomain for at lege lidt med det, men jeg kan ikke engang få det installeret:

 

http://magento.steffenborg.dk/

 

Jeg får den skærm her lige efter at jeg har indtastet mine mySQL oplysninger, og jeg ved de er rigtige, jeg har desuden tjekket Magento's installationsvejledning om hvilke foldere jeg skulle CHMODE.. :)

 

What have I done? :D

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette skriver din siden inden den bruger javascript til redirect så man ikke når at læse det:

[message:protected] => SQLSTATE[42S01]: Base table or view already exists: 1050 Table 'magento_sales_bestsellers_aggregated_daily' already exists

Det siger vist problemmet Smile

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så slettede jeg den, og prøvede igen, og nu går jeg snart amok, men nu har jeg slettet hele lortet, så nu er det nok det den brokker sig over Sad

 

Hvilken rookie mistake kan jeg lave siden den f***** sådan op??? Smile

 

Jeg prøver at installere "programmet" igen Big Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)