Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvågning af kasseterminal...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. May 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden model er at friste "synderen"..

Hyr en til at handle i butikken.. "kunden" skal tage en vare og bare smide pengene på desken uden at få kvitering.. a la "Jeg ligger lige 200 kr for den her" og skal den fiktive kunde smutte uden at få kvitering..

200 kr som ikke behøver at blive slået ind er meget fristende for svage sjæle..

Så er det bare at tjekke at salget bliver slået ind..

Simon

 

webworker på www.papirshop.dk

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Jeg synes du går over stregen. 

Frister man folk unødig, har man vel også selv en andel af skylden? Naturligvis må man ikke lade sig friste.

Derimod sætter man overvågning op i butikken og meddeler dette til personalet og der herefter konstanteres svind og den skyldige eller de skyldige personer afsløres er det ikke arbejdsgiverend er har fristet.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gudmundsson.

Jeg er partner firmaet CamVision A/S, og vi er eksperter i dit problem Smile

Mht. dit spørgsmål løses det typisk på følgende måde.

Der opsættes et dome/kuppel overvågningskamera direkte over kasssen som peger ned i pengehåndteringen. Således kan du se sedler, mønter og håndteringen af disse. 

Dette kombineres som ofte med en overblikskamera som tager kasselinien. Så får du også en komplet overblik over medarbejderen og evt. kunden.

Overvågningskameraet tilsluttes kasseterninalen (det kan lade sig gøre med næsten alle PC baserede modeller) og hvad der slåes ind i terninalen overføres til overvågningsbilledet. Således kan du gå tilbage i tiden i overvågningssystemet og så kommer teksten fra terminalen frem op optagelsessekvenserne. I fagsprog kaldes dette kassescan.

Husk at opsættes der TV-overvågning på arbejdspladsen skal dit personale oplyses herom ifølge lovgivningen.

Andrew
CamVision A/S

 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gudmundsson,

Jeg bruger selv s-pos systemet i min butik, og er virkelig glad for det. Det er nemt at betjene og det har indbygget overvågning, som fungerer rigtig godt. Det kan varmt anbefales :)

Jeg fandt en beskrivelse af det på deres hjemmeside, ellers er de rigtig flinke til at svare på spørgsmål i deres telefon-service.

Håber det hjalp lidt

 

mvh

Christa

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christa.

Jeg har selv købt S-pos-systemet og må sige at jeg ikke er vildt imponeret over det. Ja det er et fint system og ja det kan da en del, men det er nogle (for mig) helt basale ting, som S-pos endnu ikke kan. det er så min fejl at jeg ikke undersøgte om dette system rent faktisk kunne disse basale ting, inden jeg købte det, men jeg må ærlig indrømme at jeg tog det for givet, at det var tilfældet. For eksempel kan jeg ikke manuelt trække 100 kr. fra et køb, uden at jeg skal slå hele varen ind manuelt. Jeg kan godt nok trække f.eks 10, 20 eller 30% fra en vare, men ikke 50, 100 eller 200 kr. En anden ting er at systemet ikke kan regne ud en tilbudspris hvis jeg f.eks har en vare for 10,- tag 3 for 25,-. Dette skal så slås manuelt ind og dermed kan "lagerstyringen" ikke bruges. jeg har snakket med S-pos om dette problem og de siger at de er ved at arbejde på en opdatering af systemet, så systemet vil kunne disse ting, men de kan på ingen måde svare på om det tager 2 måneder eller et år. Jeg må sige at jeg faktisk er lidt skuffet over systemet og at jeg føler mig lidt "snydt" for meningen var at vi skulle køre med lagerstyring med dette system og det sagde de jo så også at systemet kunne, men det har så vist sig at være forkert - Desværre.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg havde samme problem i min butik for et stykke tid siden -  Jeg løste det ved at indskærpe overfro medarbejderne at de skulle have større fokus på deres penge transaktioner, idet der var svind i kassen.

Samtidlig fremlagde jeg svind tallene som altid var småbeløb under 40 - 50 kr. ( men som altså løb op i over en tusse om måneden eller tolv af lange om året "skattefrit") og fremlagde et regnestykke der viste hvad det var blevet til på en måned - i samme åndedrag sagde jeg også at jeg under ingen omstændigheder mistænkte nogen for at stjæle men jeg blot ville bede dem om at være noget mere opmærksomme på deres håndtering af pengene.

Der blev selvfølgelig nogen debat i frokoststuen - hvor alle havde et forsvar til at deres håndtering var korrekt - og at der da ikke var nogen der ville gøre sig til tyv for så lidt osv. i den dur.

Resultat: mit svind i kassen er nu i snit under 1 kr. om dagen ud af ca. 220 daglige ekspeditioner.

Du kan jo have en der lige skal mindes om hvad der er rigtigt og forkert, oplæring af nye kan være dyrt og du ved aldrig hvad du får.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

du skal bare huske at fortælle dit personale at der er overvågning i butikken, for ellers kan du komme i klemme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig skal man gøre personalet opmærksom på dette. Jeg har haft en difference på ca. 200 kr. per dag og dette har irriteret mig gevaldigt. Nu har jeg så skiftet kassesystem og dette har indtil videre gjort differencen gevaldigt mindre, så må man jo bare håbe på at det holder ved. Men som en anden skriver, tror jeg at information og at snakke med personalet om problemet på en sober måde, er den bedste vej frem.

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Glasmager:
Samtidlig fremlagde jeg svind tallene
En god dialog med medarbejderne kan ofte løse det (helt eller delvist). Svind behøver jo ikke være tyveri, men kan ofte lige så meget være sløseri.

Hvis du opsætter overvågning skal du, som det også er skrevet, orientere dine medarbejdere. Den bedste løsning er simpelthen at skrive det i deres ansættelseskontrakt eller hvis der i ansættelseskontrakten er henvist til en personalehåndbog, så skrive det der. Er det på skrift er der ingen tvivl, og du vil efterfølgende ikke kunne blive hængt op af en medarbejder, der lige pludselig ikke kan huske, at han/hun har fået at vide, at der er overvågning.

mvh
Michael

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)