Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvågning af kasseterminal...

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gudmundsson

Vi er mindre butikskæde der gennem et stykke tid forsøgsmæssigt vekslede mellem flere systemer for at finde det rette produkt. Vi havde prøvet flere forskellige systemer og forsøgte os ligeledes med S-POS Polaris systemet. Vi syntes det var en rigtig god service de gav os og specielt det med at vi kvit og frit fik systemet på prøve. Idag er vi rigtigt glade for at valget faldt på S-Pos. Deres smarte kasseovervågning har øget vores omsætning ganske markant i forhold til vores tidligere systemer. Vi tilvalgte også nogle andre ting til systemet. Således fik vi en komplet løsning til en rigtig god pris. Gudmundsson det der med prisen og tilbud og de ting du nævner - Har du prøvet trække på Posknappen eller få lavet en programering som gør funktionen for dig. Vi fik Deres support afdeling til at lave dennne funktion over en eller anden slags fjernkontrol. :-)

Vi er alle samme rigtigt galde for den brugervenlige måde systemet arbejder på.....

Bedste hilsner Ena

Fra Jyllinge
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gudmundsson

Nu er det jo nogen tid siden, du skrev dit indlæg, så du har forhåbentlig for længst fået løst problemet.

Men den enkle løsning er simpelthen at sætte et skjult kamera op over kasseterminalen, således at du kan se, hvad der foregår i forbindelse med åbning af pengeskuffen. Vi har selv i vores firma flere gange fanget tyveknægte (medarbejdere) på denne måde.

Men du skal se nøje efter, for det tager kun ganske få sekunder lige at fjerne en "tudse", og så til den ligger i en bukselomme.

PS: Og nej det er ikke ulovligt at sætte et kamera op i den slags situationer.

Held og lykke

Finn

VIP Security Service ApS

Fra Jyllinge
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg synes helt klart, at Simon har ret. Det er det, der i fagsproget kaldes "prøvekøb".

Og kan man lade sig friste i en sådan situation, hvad kan man så i øvrigt ikke lade sig friste af, som der findes af spændende tig i butikken.

Og sætter man overvågning op og meddeler det til personalet, tror du så, der er nogen, der er så dumme, at de stjæler - nej vel. Vil man fange en medarbejder i tyveri, så er der ikke andet at gøre end at sætte et skjult kamera op det relevante sted. Det virker, og det er lovligt. Her i vores firma har vi benyttet denne fremgangsmåde ved flere lejligheder - og med succes.

Jeg husker bl.a. ne deltidsmedarbejder, der i løbet af 4 timer kunne nå at stjæle en "tudse" 2 gange om dagen. Det er vel heller ikke "rimeligt"....

Mange hilsner

Finn

Fra Gedved
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Byrholt:

Og sætter man overvågning op og meddeler det til personalet, tror du så, der er nogen, der er så dumme, at de stjæler - nej vel. Vil man fange en medarbejder i tyveri, så er der ikke andet at gøre end at sætte et skjult kamera op det relevante sted. Det virker, og det er lovligt. Her i vores firma har vi benyttet denne fremgangsmåde ved flere lejligheder - og med succes.

Så må man konstatere at I ved flere lejligheder har overtrådt reglerne om tv-overvågning. Man skal altså sætte sig ind i reglerne inden man begiver sig i kast med overvågning. En god og simpel vejledning kan findes her:

http://www.hkhandel.dk/web/webdesign.nsf/vFILES/anbefaling.pdf/$File/anbefaling.pdf?OpenElement

Den med at medarbejderne (og kunderne hvis de kan ses på kameraet) skal informeres er altså et krav. Alternativt skal man på forhånd have lavet en aftale med politiet som kan godkende en overvågning uden at informere medarbejderne når det er på baggrund af mistanke om tyveri. De kan så også fortælle om kravene i den sammenhæng.

-Henning

 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tror du, at du får politiet til at rykke ud i den slags sager - næppe. De har andre og vigtigere ting at tage sig for. Og så kan man måske også tolke lidt på ordene "inddragelse af politiet". Er det nok med at man ringer og forklarer dem situationen, og de siger ok. Og hvad skal virksomheden / butikken gøre, hvis politiet siger, at de ikke har ressourcer.

Jeg ved godt, at det er et ømtåleligt emne, og det er måske også at balancere på en knivsæg, når vi gør som beskrevet.

Jeg kan dog fortælle, at vi har haft flere retssager af den slags, hvor vi også har vidnet i retten, og der har været forsvarer, dommer, anklager osv. til stede. Der er ingen - jeg gentager - ingen - ej heller en forsvarer, der har anfægtet vores fremgangsmåde.

Og når alt kommer til alt, så er der vel heller ingen ærlige, der er interesseret i at holde hånden over en (tidligere) medarbejder, der ved sine gerninger kaster en kollektiv mistanke på alle.

Men selvfølgelig skal al lovgivning overholdes, og det gør vi også efter bedste evne. Ellers kunne vi nok ikke have været 20 år i branchen.

Finn

Fra Gedved
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger skam ikke at beviserne ikke vil blive accepteret i en retssag. Problemet er at en utilfreds medarbejder - der finder ud af at der forgår skjult overvågning - har mulighed for at anlægge sag imod virksomheden med krav om erstatning for ulovlig overvågning.

Min tolkning af hvordan politiet involveres ligger helt på linie med din. Jeg ville ikke forvente at de rykkede ud og gjorde noget som helst, men alene sagde ok, evt. sendte en bekræftelse så man har dokumentationen i orden og - hvis man er heldig og træffe en der ved noget om det - gav lidt vejledning i håndtering. Ellers kan man få noget vejledning fra datatilsynet.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Henning

Ja, men så er vi jo stort set enige - tak for input.

Finn

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)