Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag jer i agt! En svindler i blandt os!

Side 17 ud af 17 (162 indlæg)
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 15:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

Efter etableringen af sociale netværk blev det muligt for os alle "at komme af med vores vrede/fustration" når vi føler os uretfærdigt eller dårligt behandlet, og dårlig behandlet er man jo blevet såfremt man er blevet snydt i en handel. Det kunne være så meget andet, skoleelever der føler sig trådt på af læreren, socialrådgiveren der giver afslag etc. Derfor opstod "hadegrupperne", men det er en rigtig dårlig ide.

Jeg kan godt forstå at M.T. ikke vil have anvendt Amino som forum for nogen form for "hadegrupper" og det er vel egentlig det, der er tale om når vi begynder at "hænge nogen ud" alternativt til retsvæsenet.

Jeg ville da være skuffet såfremt mine venner ikke advarede mig mod at komme i forbindelse med en svindler, men advarslen må komme i form af en privat besked. Først den dag retten har talt kan det publiseres. Det er det princip vores system er opbygget på, og heldigvis. Selv hos domstolene opererer man jo med begrebet "navneforbud" .

Hænges nogen ud og det senere viser sig at være uberettiget, så findes der jo feks. et ordsprog som følger: "der går aldrig røg af en brand uden der er ild" og det vil blive brugt.

Jeg så at Martin andetsteds har skrevet en "spiseseddel" omkring forsigtighed ved handel. Brug den og skulle det alligevel gå galt, så håber jeg at vi afventer det "officielle retsvæsens" dom inden vi "offentliggør" vore mistanker også selv om de er velbegrundede.

tak for en interessant debat

mvh

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 12:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at nogen er vågen og råber det ud til alle os andre.

Side 17 ud af 17 (162 indlæg)