Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulgihed for opstart af firma 17 og 18 år

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg og en ven går med meget kraftige tanker om at starte et firma. Ikke fordi vi regner med en særlig voldsom omsætning, men mest for at prøve det af. Og fordi vi har fået en ide vi ikke kan holde for os selv Smile

Men. Jeg er 17, og min ven er 18. Han vil ikke stå som ene-ejer af firmaet, men jeg har fået ham overtalt til at stå som medejer. Vi kan ikke stille de 125.000 kroner til rådighed der kræves for et ApS firma.

Hvilken firmatype skal vi vælge, og kan jeg overhovedet stå som (med)ejer af firmaet? Vi vil gerne have et CVR nummer, men vi vil ikke momsregistreres (mener ikke det er nødvendigt?)

 

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En enkeltmands virksomhed, med en ansat, ville jeg foreslå. Det koster ikke noget.

Moms registreringen vil jeg anbefale, fordi det godt kan blive noget bøvl, hvis man pludselig har tjent mere end det man må uden registrering. Og man må have den i 3 år uden at nå max indtjeningen for at være moms registreret, før skat beder en om at trække moms registreringen tilbage.

Aps er ikke altid ønskeligt. Mener man skal have offentlig gjort regnskaber. Så kan alle pludselig følge med i hvordan det går med virksomheden. Det kommer ikke alle ved, hvor godt det går. Sådan har jeg det i hvert fald

:)

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi regner med at hvis det går rigtig godt når vi op på 10.000.

Koster det ikke noget at blive momsregistreret?

Hvad med et S.M.B.A? Nogle der ved noget om det? 

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er gratis. Jeg har i hvert fald ikke selv fået en regning endnu ;) Min virksomhed er også en enkeltmands. Ved ikke om registreringen koster noget, hvis man er aps eller as, men det mener jeg ikke.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Mange tak :)

Men jeg har læst lidt om S.M.B.A, men har lidt svært ved at vurdere om det passer til os. Er der ikke nogen der har forstand på den slags? :)

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

kentora:
Vi kan ikke stille de 125.000 kroner til rådighed der kræves for et ApS firma.

Det er "kun" 80.000 - men hvis i ikke regner med at omsætte for mere end 10.000 så er det nok et overkill.

Der er også mulighed for et I/S (altså et "personligt ejet firma" med flere ejere)- men her hæfter i solidarisk.

En personligt ejet virksomhed med een ansat giver for meget arbejde set i relation til en omsætning på 10.000.

Når det ligger så lavt i omsætning, så kunne i jo lave to hobbyfirmaer og sende hinanden nogle fakturaer - det vil nok være det nemmeste. Her hæfter i så personligt for hvert jeres firma.

Hvis ikke kommer over 10.000 i jeres vildeste fantasi, er der ingen grund til at blive momsregisteret (grænsen ligger ved 50.000) - men i kan godt hvis i ønsker det.

Endeligt har i jo muligheden for bare at skrive en regning uden moms med et CPR-nummer på (i stedet for et CVR-nummer)  så sparer i hele MOMS-administrationen (men får jo så selvfølgeligt heller ikke noget moms-fradrag)

Jeg kender ikke noget til S.M.B.A., men ligefrem at stifte et selskab (uanset type) for en omsætning på 10.000 kroner virker voldsomt, med mindre der er en overvejende risiko for en kæmpe hæftelse.

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt blogindlæg - tak for det Smile

Vores produkt er en  informations service via sms.

Vi skal af med 75 kr om måneden + 30 øre pr. sms ved IQsms, der er cvr registrerede (og dermed også momsregistreret går jeg ud fra?).  Men vores kunder er privatpersoner, og derfor ikke momsregistrerede. Vil det kunne betale sig for os at være momsregistrerede?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Kenneth.

I Jeres tilfælde er det en oplagt mulighed at anvende et Smba (selskab med begrænset ansvar).

det kræver ingen indskudskapital. Det kræver minimum 2 stiftere og det er i jo.

Der er ingen krav om offentliggørelse af regnskab.

jeg hjælper Jer gerne med yderligere information og evt. stiftelse af selskabet. Det er meget vigtigt at i får udformet vedtægterne korrekt. Der er heller ingen krav om revision og dermed udgifter til revisor

Der er ingen krav om monsregistrering. Men der er en række andre love som skal overholdes ved opstart af virksomhed, dem hjælper jeg jer gerne med at få overblik over.

Du må gerne kontakte mig på tlf. 20848486 eller sende en mail til; am@Nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen!

Lad nu vær med at sælge et par unge herrer et unødvendigt produkt, som i omkostninger til stiftelse vil æde hele deres overskud

 

Nej de fakturaer i laver skriver i blot jeres CPR nummer på som tidligere nævnt og ingen moms. 

Der findes her på amino en skabelon til hvordan en faktura kan se ud. 

 

I skal jo kun sende meget begrænset antal fakturaer til hinanden, idet IQsms afregner med jeres kunde går jeg udfra?

Side 1 ud af 6 (53 indlæg)