Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulgihed for opstart af firma 17 og 18 år

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig med dig Jonas.

Det er absolut overkill...og ikke god rådgivning, at prøve at prakke disse unge mennesker et SMBA på.

Jeg kan overhovedet ikke se, hvad der skulle berettige et SMBA.

Anders...desuden er den ene af de unge herrer under 18 år.

Og et SMBA kræver som bekendt 2 stiftere...DER ER AKTIVE I SELSKABET!

Du kan således ikke gå ind som midlertidig passiv stifter(Anders), hvilket jeg er bekendt med, at du prøver

at sælge SMBA`er på. Men det er ikke lovligt!

 

MvH

Peter

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Melina Jørgensen:

Og man må have den i 3 år uden at nå max indtjeningen for at være moms registreret, før skat beder en om at trække moms registreringen tilbage.

Har du en kilde på det? Er du sikker på det ikke er hvis man gennem flere år har underskud som enkeltmandsvirksomhed? Fordi så opstår problemstillingen jo med at folk bare trækker ting fra selvom de ikke har en reel virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig...det er begrebet "hobbyvirksomhed" vil skal have fat på her.

Frespa..som du skriver, kan SKAT statuere hobbyvirksomhed, når der har været underskud 2-3

år i træk.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil det i praksis fungere, hvis vi opretter hver sin hobbyvirksomhed, med at sende fakturaer til hinanden?

Skal man ikke være 18 for overhovedet at starte en virksomhed?

Fra Viborg
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Da jeg var 16 oprettede jeg en enkeltmandsvirksomhed og fik den momsregistreret. Det koster ingenting og kræver bare at dine værger skriver under på nogle papirer fra statsforvaltningen, der myndiggør dig ifm lige præcis det at drive en enkeltmandsvirksomhed.
(det var ihvertfald sådan det var, da jeg var 16, men meget kan være ændret på 9 år selvfølgelig...)

Anyways, så synes jeg helt sikkert, ligesom andre herinde, at det er overkill at oprette et selskab hvis ikke i regner med en specielt stor omsætning...
Aps'et er kun interessant hvis i kommer til at arbejde med lidt større penge og også løber lidt risiko (hvilket aps'et sikrer imod)

Mht. momsregistrering, så er det meget relevant hvis du skal handle med virksomheder - det var netop årsagen til at jeg blev registreret i sin tid; virksomhederne ville ikke handle med mig ellers ;)

Nu ved jeg ikke hvorfra i DK du kommer, men her i Viborg kan man få et rådgiver-klippekort, som gør at man kan komme gratis til møde hos revisor, advokat osv...
Dette vil jeg klart anbefale - det sikrer dig, at du får klare svar på spørgsmål i lige præcis jeres situation
Alternativt skal du bare finde en revisor og en advokat som vil tage et gratis rådgivningsmøde med dig - hvis de ikke vil det, er de ikke noget værd hvis du spørger mig ;) 

Som jeg læser det skal du IKKE have hverken aps, a/s, i/s,  s.m.b.a eller alle de der andre fine forkortelser... Få dig en enkeltmandsbiks og kom igang - det tager ikke særlig mange dage, og så er du kørende! :)

Hvis du får brug for hjælp til SMS-servicen o.lign. er det i øvrigt det jeg arbejder med, og du er velkommen til at kontakte mig på tn@mysupport.dk eller 87 25 00 85 :) 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Til Ålborg biludlejning.

Jeg ved ikke lige hvad du tænker på?

Der er jo ingen omkostninger overhovedet ved at stifte et Smba.

Så fortæl mige hvilke omkostninger du mener der skulle være herved?

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Der må være et eller andet du har misforstået, jeg sælger ikke Smba eller andre former for selskaber.

Bare lige for at få det slået fast.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Torsten jeg bor i Thisted området, men har desværre ikke kunne finde en sådan løsning i området.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders..det koster at stifte et SMBA..og det er vel her du tilbyder din "rådgivning".

Jo...du sælger SMBA`er.....skal da gerne komme med navn via en PM.

Desuden skriver du netop i dit indlæg, at du gerne hjælper med stiftelse af et SMBA, og det gør du vel

næppe gratis eller uden bagtanke!! 

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er, er trådstarter næppe kan få CVR.nr. uden at blive momsregistreret i en enkeltmandsbiks.

Så momsregistrering er nok en nødvendighed.

 

MvH

Peter

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)