Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp enkeltmandsejet virksomhed i dyb likviditetskrise konkurstruet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Som overskriften siger er det jo desværre ikke noget særlig positivt indlæg med et firma i vækst, men det stik modsatte.  Jeg har et enkeltmandsfirma arbejder primært med arbejde indenfor anlægsgartnerfaget. Firmaet startede jeg op i sommeren 2007 i et geografisk nyt område for mig. Har arbejdet hårdt for at få opbygget en kundekreds i området. Det er lykkedes at slå firmaets troværdig og udførelse af effektiv kvalitetsarbejde fast og få flere faste kunder. Kunder jeg har udført arbejde hos ringer gerne igen og der er en god mund til øre anbefaling kunder imellem. Har haft overskud hvert år. Virksomhedens resultat  2007 ( opstartsår ) 1/2 år 30.000, 2008 65.000, 2009 145.000. Vinteren var rigtig dårlig og har bragt økonomien ud af kurs.

Jeg er klar over at det er nogen lave årlige resultater, såfremt der skulle være nogen der ville påpege det. Jeg ved fra udført arbejde og dialog med kunderne at jeg har opbygget et firma der er kendt for effektivitet

Summa summarum har jeg satset alt hvad jeg/vi har ( hustru ), tænker her på ejerboligen. Har lagt meget arbejde i forsøg på øget likviditet.

Det jeg rigtig godt kunne tænke mig et konkret svar på er følgende : Hvordan kan jeg evt. sikre mig mod at vores fælles hus ( ejerandel 50 % hver ), undgår at ryge med ved en evt. konkurs og hvis der ellers er andre gode råd til situationen.

Med venlig hilsen en ( presset amino ).

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Har du mulighed for at oprette et selskab?

Særeje af huset til hustruen!

MvH

Peter

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Djursgut.

Jeg føler med dig og håber, at tingene må udvikle sig bedst muligt.

Det første jeg ville gøre er at kontakte dine kreditorer og forelægge problemet.

Når I har fast ejendom kunne I vel omlægge til 10 års afdragsfrihed for på den måde at få mere luft i økonomien?

Betaler I for meget i renterlån?

Men som jeg ser det er det alt overskyggende problem, at du slet ikke tjener nok.

Det er vigtigt at forstå, at når du driver en virksomhed, så driver du i virkeligheden 2 virksomheder:

1 virksomhed, som du kender den - og en virksomhed, der skaffer kunder til din første virksomhed.

Hvis du ignorerer den sidstnævnte, så står du tilbage med en virksomhed uden kunder.

Sagt med andre ord: Skal du drive en velfungerende virksomhed i fremtiden, så skal du se at få lært hvordan du får kunder.

Prøv at læse så meget du kan her på Amino, det koster "kun" tid - prøv at søge på "kunder" i søgefeltet.

Det vigtige er, at du bør forstå hvor vigtigt det er at fokusere på at få kunder.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er meget du mangler at fortælle for at nogen vil kunne give dig et kvalificeret svar på det du spørger om.
Følgende er nogle eksempler:
Hvor stor har din omsætning været de pågældende år?
Har din hustru fået løn i de pågældende år?
Hvorledes er dine kreditorer sammensat?
Har du gæld til det offentlige (moms m.m.)
Har du gæld til banken og hvilken sikkerhed har de?
Hvordan er din konkurrencesituation, hvor i landet opperer du?
Hvilke opgaver indenfor anlægsgartnerfaget varetager du?
o.m.f.
Det er særdeles vigtig at du handler i den rigtige rækkefølge for at undgå at du bringer dig selv i en dårlig situation, men det korrekte svar kræver mere indsigt en du har givet og måske ej heller er villig til at ligge offentligt frem. Er du interesseret kan du kontakte mig på 98311022 / 29924519 for en snak om dine muligheder   

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Anette.

Du skriver, at du er i dyb krise.

Det kan betyde mange ting. Måske er det så heldigt, at du blot har et sortere syn på sagerne end nødvendigt - men for at få det afgjort, er du nødt til at tale med nogen, der kan hjælpe dig med at se tingene sagligt.
Jeg husker, at en ven engang (før finanskrisen) spurgte mig: "Hvordan gør man egentlig, hvis man har brug for et stort lån, fordi man har brugt for mange penge?" Da jeg spurgte ind til problematikken, viste det sig, at hun havde brug for 10.000 kr. - et beløb som det dengang var vanskeligt at slippe for at låne, hvis blot man forvildede sig ind i en bankfilial.
Pointen i den historie er, at man ikke altid selv kan se tingene sagligt - særligt ikke, hvis man føler sig presset.

Jeg har selv haft den tvivlsomme fornøjelse at føle mig i dyb krise. Min revisor gjorde mig opmærksom på, at ingen af mine kreditorer ville have interesse i at indlede konkurssag, samt at der fandtes muligheder for at arbejde mig op igen.

Det er blot svært at bruge krudtet konstruktivt, hvis man føler sig under konstant pres.

God vind.
Der bliver ved med at være nogen, der skal have lagt deres indkørsel om.

mvh Hans

 

Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian. Tak for dit indlæg jeg summerer lige op på de indlæg der har været og laver en konstruktiv handleplan herefter.

Mvh. Kurt

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak fordi det netop et mit svar du har godkendt.

Jeg har fået et par neative tilkendegivelser for at gøre hvad jeg kunne for at hjælpe; men det lader til at jeg åbentbart har ramt rigtigt alligevel.

Forøvrigt kan jeg kun bakke op omkring Anettes forslag om at kontakte Early Warning.

Venlig hilsen,

Christian

 

 

Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter tak for dit indlæg.

Med hensyn til muligheden for at oprette et selskab, har jeg overvejet mulighederne for det.

Jeg har tænkt en hel del på muligheden for at oprette et Smba selskab ( selskab med begrænset anvar ), hvor der ikke skal indskydes kapital/aktiver ved oprettelse, som der f.eks skal i et aps.

Nogen gode råd til det ? Ved godt der skal stå min. 2 ejere i et sådant selskab, hvordan kan den løses ?

Hvad sker der med de kreditorer/gæld jeg har i nuværende enkeltmandsejet firma ?

 

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)