Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføring af min webshop

Side 7 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

Hej André

Tilykke med projektet!

Jeg har ikke nær læst hele tråden så ved ikke om de her ting har været nævnt før.

Det er altid svært at pille ved folks Brand, men jeg ville arbejde lidt på et navn der har mere med gaming, e-sports eller net-underholdning at gøre. Synes det andet er lidt tamt?

Hvis du ikke vil det af Branding hensyn, ville jeg måske udnytte din linie "Professionel e-handel" til noget mere relevant om dine produkter og service.

Ellers kan jeg rigtig godt lide siden for at være simpel og overskuelig.

//

Hej.

Det med navnet på webshoppen er blevet nævnt, men efterhånden er navnet alligevel så kendt, at det ikke er noget, jeg ønsker at ændre.

Arh, du tænker på teksten "Professionel e-handel" som står i banneret under "webonnet"?

Det er en mulighed, ja. Tak for det.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg har ikke tid til at læse hele tråden, men jeg har nogle hurtige forslag og tanker, der falder mig ind, når jeg læser lidt om dine problemstillinger på første side samt i ovenstående indlæg.

1. Hvor er de folk, du vil have fat i?
Umiddelbart er de vel på de forskellige HTX-skoler? Prøv at smid nogle flyers ud - disse er meget billige at få trykt og så skal du bare finde en designer. Easy piece!

2. Er de andre steder?
Ja, det er vel diverse World of Warcraft-spillere, du gerne vil have fat i, fx? Så prøv at gå derind og markedsfør dig, hvis det er lovligt.

3. Er der andre segmenter?
3.1 Call-centre osv.?
Kunne det være muligt at få fat i nogle af disse? Altså fx at du solgte til et call-center lidt billigt - gav dem et rigtig godt tilbud og fik fat i dem. Det handler jo bare om at kunne tjene penge til at udvide i starten.

3.2 Og hvad så med forældrene?
Er det muligt at markedsføre sig overfor denne målgruppe? Det er nok en smule sværere og omkostningerne er nok lidt større, så dem skal du nok vente lidt med. Den ældre målgruppe er trods alt (uden jeg vil træde nogen over tæerne) lidt sværere at få ledt ind på din side.

4. Gaming-events
Hvad med at tage ud til nogle forskellige gaming events? Jeg tænker, at når du har valgt at åbne denne side, må det være fordi du selv er en del af "scenen", og dermed må du kunne nogle spil. Vær til stede og sig du vil tage en 3-4 kampe mod nogle spillere og hvis de kan slå dig får de et headset. Så er du nået ud til 2-300 mennesker for 500-1000 kr. Og  

Dernæst kan du jo også sponsorere nogle af disse events.

5. Turneringer?
Du kan lave/få lavet/sponsorere nogle turneringer i fx Counter Strike eller World of Warcraft whatever (jeg er ikke så meget inde i den verden). På den måde kommer dit navn frem i det segment, du ønsker at nå ud til.

Der skal nok komme flere idéer!

God vind! 

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

denlau:

Hejsa!

Jeg har ikke tid til at læse hele tråden, men jeg har nogle hurtige forslag og tanker, der falder mig ind, når jeg læser lidt om dine problemstillinger på første side samt i ovenstående indlæg.

1. Hvor er de folk, du vil have fat i?
Umiddelbart er de vel på de forskellige HTX-skoler? Prøv at smid nogle flyers ud - disse er meget billige at få trykt og så skal du bare finde en designer. Easy piece!

2. Er de andre steder?
Ja, det er vel diverse World of Warcraft-spillere, du gerne vil have fat i, fx? Så prøv at gå derind og markedsfør dig, hvis det er lovligt.

3. Er der andre segmenter?
3.1 Call-centre osv.?
Kunne det være muligt at få fat i nogle af disse? Altså fx at du solgte til et call-center lidt billigt - gav dem et rigtig godt tilbud og fik fat i dem. Det handler jo bare om at kunne tjene penge til at udvide i starten.

3.2 Og hvad så med forældrene?
Er det muligt at markedsføre sig overfor denne målgruppe? Det er nok en smule sværere og omkostningerne er nok lidt større, så dem skal du nok vente lidt med. Den ældre målgruppe er trods alt (uden jeg vil træde nogen over tæerne) lidt sværere at få ledt ind på din side.

4. Gaming-events
Hvad med at tage ud til nogle forskellige gaming events? Jeg tænker, at når du har valgt at åbne denne side, må det være fordi du selv er en del af "scenen", og dermed må du kunne nogle spil. Vær til stede og sig du vil tage en 3-4 kampe mod nogle spillere og hvis de kan slå dig får de et headset. Så er du nået ud til 2-300 mennesker for 500-1000 kr. Og  

Dernæst kan du jo også sponsorere nogle af disse events.

5. Turneringer?
Du kan lave/få lavet/sponsorere nogle turneringer i fx Counter Strike eller World of Warcraft whatever (jeg er ikke så meget inde i den verden). På den måde kommer dit navn frem i det segment, du ønsker at nå ud til.

Der skal nok komme flere idéer!

God vind! 

Først og fremmest; mange tak for din besvarelse.

Der er helt sikkert en masse problemstillinger og forslag, jeg kan overveje at tage til mig.

Mange tak for hjælpen endnu engang - det var en perfekt hjælp til mig!

Side 7 ud af 7 (63 indlæg)