Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på webshop?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-01-2007 16:39:50 Forfatter: Den innovative Kunne godt tænke mig at sparke en fodnote ind her...

Jeg synes det er grotesk at smide over 40% avance på sine produkter man har på webshoppen. Selve grundideen med en webshop er i hele træk at være billigere, da man typisk springer et led over, eller sparer virksomheden for tid. At gange med 2.5 oven på sin indkøbspris, det er uacceptabelt synes jeg. Det er næsten lige så grotesk som når netbankerne lægger de sammme gebyrer på, selvom vi selv laver alt arbejdet. Så, ifølge min overbevisning, har man misforstået og misbruger hele grundfilosofien med webshoppen, hvis man gange med 2.5 eller lægger over 40 % på prisen. I behøver ikke være enige med mig, men noget forståelse burde i da have. Personligt ligger jeg på max 20 %, typisk på 10 %, men mit marked er også konkurrencepræget, hvorfor min prissætning er lav. Ellers er det da naturligvis fordi jeg følger filosofien bag en internetbutik, netop at være billigere...


Sig mig er du på svampe?
Hvem bestemmer at grundideen med en webshop er at være billig?
Man skal da tage det der giver mest kasse og hvis det er 40 %, 80 % eller mere, så er det da bare om at komme igang. Jeg kunne da godt have solgt min e-bog for et lavere beløb end 1500 kr. + moms, men så havde jeg bare tjent færre penge og hvorfor skulle jeg det?

Din filosofi er så at du i din forretning vil være billig, men andre kan f.eks. være dem der leverer hurtigst, har det største udvalg eller hvad de nu kan gøre for at være anderledes.

Så om igen min ven :-)

Dbh Martin
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hørt Martin!

Jeg har dog endnu ikke købt din bog, da jeg finder den en anelse dyr. Havde den kostet 500,- havde jeg købt den uden at blinke - men du har vel undersøgt markedet og været overbevist om, at alle rigtige e-købmænd ikke vil gå glip af en omgang gode råd. Køber den nok også en af dagene ;)

/Eskil

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

Vi behøver slet ikke være enige i hvordan prissætningen skal være. Da du havde din gulddage i sluthalvfemserne med Jubii og vi på gymnasiet blev belært omkring internettet og ordet Informations Teknologi (IT), var der ingen tvivl om, at grundlektien ved internettet var at vi ville spare både penge og tid i fremtiden, da man med webshops, som amazon.com, stortset det eneste dengang, sprang "et fordyrrende led" over. Der er skoleeksemplet med Dell eksempelvis. Af andre eksempler kan nævnes CBB, Telmore eller når Telia tilbyder at betale/købe noget over nettet, for derved at kunne "spare ressurser" og gøre det billigere. Eks: "betal over nettet og spar penge".

Måske er jeg bare en naiv iværksætter, men jeg mener absolut man skal sætte sin pris, så man kan se sig i spejlet dagen efter...
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-01-2007 22:43:01 Forfatter: Eskil Busck - No Such Company Hørt Martin!

Jeg har dog endnu ikke købt din bog, da jeg finder den en anelse dyr. Havde den kostet 500,- havde jeg købt den uden at blinke - men du har vel undersøgt markedet og været overbevist om, at alle rigtige e-købmænd ikke vil gå glip af en omgang gode råd. Køber den nok også en af dagene ;)

/Eskil



Pris er altid til diskussion. Hvis du kan bruge de råd der er i bogen og hvis de kan forøge din omsætning betragteligt, så er bogen billig. Men hvis du ikke kan bruge de råd der står i bogen og du derfor ikke kan forøge din omsætning, så vil en pris på 500 kr. være dyr.
Indtil videre har små 300 mennesker fundet den værd at købe til den pris og jeg har ikke fået en eneste klage endnu. Det betyder så også at jeg har lavet små 400.000 kr. efter forhandler rabatter m.m. er trukket fra og det er da meget godt for en debuterende forfatter. Skulle jeg have solgt den gennem et forlag til 299 kr. og fået den slags penge, så skulle jeg have solgt mere end 10.000 eksemplarer og det havde jeg nok ikke.

Dbh Martin

Dbh Martin
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tillykke med det!

Det er pæne tal, men at dømme på Light udgaven, så har du også gjort et godt stykke arbejde - så mon ikke pengene er fuldt fortjent.

/Eskil

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-01-2007 22:58:09 Forfatter: Den innovative Hej Martin,

Vi behøver slet ikke være enige i hvordan prissætningen skal være. Da du havde din gulddage i sluthalvfemserne med Jubii og vi på gymnasiet blev belært omkring internettet og ordet Informations Teknologi (IT), var der ingen tvivl om, at grundlektien ved internettet var at vi ville spare både penge og tid i fremtiden, da man med webshops, som amazon.com, stortset det eneste dengang, sprang ''et fordyrrende led'' over. Der er skoleeksemplet med Dell eksempelvis. Af andre eksempler kan nævnes CBB, Telmore eller når Telia tilbyder at betale/købe noget over nettet, for derved at kunne ''spare ressurser'' og gøre det billigere. Eks: ''betal over nettet og spar penge''.
Måske er jeg bare en naiv iværksætter, men jeg mener absolut man skal sætte sin pris, så man kan se sig i spejlet dagen efter...


Jeg er ked af at give dig ret mht. det at være naiv. Hvis du mener at man SKAL være billig på nettet, så har du ikke forstået så meget. Man skal ikke snyde folk, men det gør man heller ikke, hvis man sælger sin vare på en gennemskuelig og ærlig måde og det uanset pris.
Du nævner nogle eksempler på forretninger der bygger deres brand på at være billige, men du kan også købe BMW på nettet og det er ikke billigere og bliver det nok heller aldrig og skal heller ikke være det. Der vil fordelen være at du kan skræddersy den som du vil have den og jeg kunne komme med 1.000 andre eksempler på forretninger der ikke kunne drømme om at sælge billigt på nettet og stadigvæk har etikken i orden.

At du vil bygge et brand op omkring at være billig, det er helt fine med mig og kan sikkert bliver en succes, men døm ikke andre på hvordan de laver deres prissætninger.

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-01-2007 23:12:23 Forfatter: Eskil Busck - No Such Company Tillykke med det!

Det er pæne tal, men at dømme på Light udgaven, så har du også gjort et godt stykke arbejde - så mon ikke pengene er fuldt fortjent.

/Eskil



Det syntes jeg da bestemt. Jeg har brugt masser af timer på det og delt ud af mine erfaringer og mine kunder er glade, så jeg er godt tilfreds. Mht. light versionen, så er den nu hentet små 5.000 gange, så der er også mange gratister der er blevet klogere.

Dbh Martin
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske er jeg bare en naiv iværksætter, men jeg mener absolut man skal sætte sin pris, så man kan se sig i spejlet dagen efter... QUOTE

Hvad mener du med det? Mener du at man hvis sælger billigt så kan man bedre se sig selv i øjene?

Så det er bedre at "knokle" sig selv halvt ihejl for at det skal være så billigt som muligt?

Hvad mener du med det?

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
...lige et par indspark;

 

..at en avance skal være lavere fordi varen sælges på nettet - og at det skulle være "umoralsk" at sælge dyrere end i en fysisk butik, er da en gang vrøvl!....pris er selvfølgelig et parameter uanset om man handler på nettet eller fysiskt...men ligeså tungtvejende parametre er; convinience (dovenskab;-), tilgængelighed, mangfoldighed etc. etc....Desuden findes der et utal af price comparison sites, som det ståe en frit for at bruge....

 

Og hvad en eller anden gymnasielærer har forudset om ecommerce for 10 år siden, skal man nok ikke tage med i sine overvejelser hvis man påtænker at starte en virksomhed - tværtimod:-))

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige inden i tømmer jeres magasiner i hovedet med kritik, så skal jeg fortælle at ens prissætning er individuel. Jeg har været iværksætter siden 2003 og har 2 ganske glimrende virksomheder - er 27 år gammel. Så hel dum mht. prissætning er jeg ikke trods alt - så vær lige lidt forsigtige når i skyder med jeres løse krudt!
Når jeg sætter en pris, så prøver jeg at gøre den så gennemskuelig som mulig og vurderer hvad jeg selv vil betale førend jeg sætter den endelig fast.



Side 3 ud af 4 (36 indlæg)