Sig mig er du på svampe? Hvem bestemmer at grundideen med en webshop er at være billig? Man skal da tage det der giver mest kasse og hvis det er 40 %, 80 % eller mere, så er det da bare om at komme igang. Jeg kunne da godt have solgt min e-bog for et lavere beløb end 1500 kr. + moms, men så havde jeg bare tjent færre penge og hvorfor skulle jeg det? Din filosofi er så at du i din forretning vil være billig, men andre kan f.eks. være dem der leverer hurtigst, har det største udvalg eller hvad de nu kan gøre for at være anderledes. Så om igen min ven :-) Dbh Martin |
Avance på webshop?
Jeg har dog endnu ikke købt din bog, da jeg finder den en anelse dyr. Havde den kostet 500,- havde jeg købt den uden at blinke - men du har vel undersøgt markedet og været overbevist om, at alle rigtige e-købmænd ikke vil gå glip af en omgang gode råd. Køber den nok også en af dagene ;) /Eskil |
Vi behøver slet ikke være enige i hvordan prissætningen skal være. Da du havde din gulddage i sluthalvfemserne med Jubii og vi på gymnasiet blev belært omkring internettet og ordet Informations Teknologi (IT), var der ingen tvivl om, at grundlektien ved internettet var at vi ville spare både penge og tid i fremtiden, da man med webshops, som amazon.com, stortset det eneste dengang, sprang "et fordyrrende led" over. Der er skoleeksemplet med Dell eksempelvis. Af andre eksempler kan nævnes CBB, Telmore eller når Telia tilbyder at betale/købe noget over nettet, for derved at kunne "spare ressurser" og gøre det billigere. Eks: "betal over nettet og spar penge". Måske er jeg bare en naiv iværksætter, men jeg mener absolut man skal sætte sin pris, så man kan se sig i spejlet dagen efter... |
Pris er altid til diskussion. Hvis du kan bruge de råd der er i bogen og hvis de kan forøge din omsætning betragteligt, så er bogen billig. Men hvis du ikke kan bruge de råd der står i bogen og du derfor ikke kan forøge din omsætning, så vil en pris på 500 kr. være dyr. Indtil videre har små 300 mennesker fundet den værd at købe til den pris og jeg har ikke fået en eneste klage endnu. Det betyder så også at jeg har lavet små 400.000 kr. efter forhandler rabatter m.m. er trukket fra og det er da meget godt for en debuterende forfatter. Skulle jeg have solgt den gennem et forlag til 299 kr. og fået den slags penge, så skulle jeg have solgt mere end 10.000 eksemplarer og det havde jeg nok ikke. Dbh Martin Dbh Martin |
Det er pæne tal, men at dømme på Light udgaven, så har du også gjort et godt stykke arbejde - så mon ikke pengene er fuldt fortjent. /Eskil |
Jeg er ked af at give dig ret mht. det at være naiv. Hvis du mener at man SKAL være billig på nettet, så har du ikke forstået så meget. Man skal ikke snyde folk, men det gør man heller ikke, hvis man sælger sin vare på en gennemskuelig og ærlig måde og det uanset pris. Du nævner nogle eksempler på forretninger der bygger deres brand på at være billige, men du kan også købe BMW på nettet og det er ikke billigere og bliver det nok heller aldrig og skal heller ikke være det. Der vil fordelen være at du kan skræddersy den som du vil have den og jeg kunne komme med 1.000 andre eksempler på forretninger der ikke kunne drømme om at sælge billigt på nettet og stadigvæk har etikken i orden. At du vil bygge et brand op omkring at være billig, det er helt fine med mig og kan sikkert bliver en succes, men døm ikke andre på hvordan de laver deres prissætninger. Dbh Martin |
Det syntes jeg da bestemt. Jeg har brugt masser af timer på det og delt ud af mine erfaringer og mine kunder er glade, så jeg er godt tilfreds. Mht. light versionen, så er den nu hentet små 5.000 gange, så der er også mange gratister der er blevet klogere. Dbh Martin |
Måske er jeg bare en naiv iværksætter, men jeg mener absolut man skal sætte sin pris, så man kan se sig i spejlet dagen efter... QUOTE Hvad mener du med det? Mener du at man hvis sælger billigt så kan man bedre se sig selv i øjene? Så det er bedre at "knokle" sig selv halvt ihejl for at det skal være så billigt som muligt? Hvad mener du med det? |
Anne Fogel - smykker med mod
...lige et par indspark; ..at en avance skal være lavere fordi varen sælges på nettet - og at det skulle være "umoralsk" at sælge dyrere end i en fysisk butik, er da en gang vrøvl!....pris er selvfølgelig et parameter uanset om man handler på nettet eller fysiskt...men ligeså tungtvejende parametre er; convinience (dovenskab;-), tilgængelighed, mangfoldighed etc. etc....Desuden findes der et utal af price comparison sites, som det ståe en frit for at bruge.... Og hvad en eller anden gymnasielærer har forudset om ecommerce for 10 år siden, skal man nok ikke tage med i sine overvejelser hvis man påtænker at starte en virksomhed - tværtimod:-)) |
Når jeg sætter en pris, så prøver jeg at gøre den så gennemskuelig som mulig og vurderer hvad jeg selv vil betale førend jeg sætter den endelig fast. |