Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sørg for at dit firma registreres som APS ved start.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man er i den uheldige og tit fuldstændig uforskyldte situation at gå konkurs, så sørg for at dit firma fra start er registreret som et APS , ellers hæfter du 100 % for din gæld , samtidig kan alt hvad du ejer tages fra dig og bliver det , hvis ikke du har en god kontakt til en rigtig flink bankmand.

Som personlig ejer af en virksomhed kan du ikke lave det om til et APS senere uden at skulle betale en formue i skat, så få det gjort med det samme du starter virksomhed.

Du kan ikke få noget fra de selvstændiges fagforening før din virksomhed er fuldt afviklet og det kan tage lang tid før det går i orden.

Så et godt råd til alle som vil starte - start som APS - det koster lidt i starten men kan komme til at koste alt ved en afslutning, med eller uden din skyld i en konkurs.

 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrr.. Det passer ikke 100% det du skriver..

1. Man behøver ikke hæfte personligt, hvis man omdanne til et ApS - men kræver banken det, ja så kan man komme til at hæfte personligt - men det er ikke et krav.

2. Man kan sagtens lave en skattefriomdannelse - du skal dog have fat i en revisor for at kunne lave det - men det koster ikke skat!

Mvh

Kristian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bengt

Det er jeg nu ikke helt enig med dig i. Der er både fordele og ulemper ved både enkeltmandsvirksomhed, ApS og A/S. Der skal noget individuel rådgivning til for at kunne foretage det bedste valg.

Jeg har haft enkeltmandsvirksomhed i 16 år, og selv om jeg ind imellem har haft udfordringer, har jeg aldrig fortrudt det.

Med venlig hilsen
Mikael Hoffmann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ApS er ikke altid hensigtmæssigt.

Kommer meget an på risici mv.....så nej..generalisere, som du gør, kan man ikke.

Det kræver rådgivning.

 

MvH

Peter 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at nævn en uforskyldt situation udover bedrageri eller andet ulovligt der kan være årsag til konkurs? Man kan nu også hæfte personligt i er ApS hvis lån optaget er selvskyldner kautioneret og det er de fleste vel i disse tider. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:
Prøv at nævn en uforskyldt situation udover bedrageri eller andet ulovligt der kan være årsag til konkurs? Man kan nu også hæfte personligt i er ApS hvis lån optaget er selvskyldner kautioneret og det er de fleste vel i disse tider. Mvh Jesper

Joker du ?

Der er satme mange situationer hvor du ikke selv er skyld i konkurs, hvor der hverken er bedrag eller ulovligt !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man...Hvilke situationer?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du revisor, lige som mig. Du brude da have set langt flere tilfælde end mig, da du umiddelbart har mange flere års erfaring.

1. Tømmer som kører et selskab..
Han er igang med at bygge et hus, og laver i den sammenhæng en aftale med leverandøren om 3 mdr. længere kredit.
Kunden han bygger huset for, betaler i aconto rater når opgaven er færdig.

Da Tømmermesteren har bygget op til rate 1, modtager han penge for denne del.
Op til rate 2, er kunden ikke tilfreds og nægter at betale raten. De bliver uvenner og det ender med at sagen skal tages som et forlig. Inden der afslutning på alt det her, har leverandøren ikke fået sine penge og ender med at erklærer ham konkurs.
Set flere gange...

2. Alle selskaber som har en kassekredit, kan oftes opsiges med mindre end 3 mdr.'s varsel. Dermed hvis virksomheden kommer i en dårlige periode og banken ikke tror på selskabet, kan de indkræve gælden på kassekreditten.
Har selskabet ikke penge eller kan låne af andre gå de konkurs.

Ingen af ovenstående eksemplar har bevigelser indblandet !

Så der mange tilfælde :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Jeg taler slet ikke om besvigelser...men jeg vil påstå, at man altid selv er skyld i,

når noget går galt.

Ja..har set og ser mange tilfælde, og det er ikke et tilfælde, hvor den "uheldige" kan sige.

Det er ikke min skyld/Det er de andres skyld.

 

MvH

Peter

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
Begge eksempler er da selvforskyldte. Hvis en kunde er så utilfreds at han nægter at betale anden rate på et byggeri så er det altså også fordi det er noget makværk der er bygget. Og hvis økonomien er så skrøbelig at en rate kan vælte læsset. Ja så siger det vist rigeligt om virksomheden. Dermed selvforskyldt. Lukker en bank kassekreditten pga. Mistillid til firmaet velvidende at de dermed erklærer firmaet konkurs med risiko for ikke at få hele deres fordring hjem ja så er altså også noget galt med det firma. Noget selvforskyldt. Den situation burde man have forudset og ageret på! Beklager men jeg er ikke overbevist. Nævn gerne en situation der ikke er selvforskyldt. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)