Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aps hvis man skylder penge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle.

hvis man skylder penge til bank og skat. hvis jeg så skriver mig ind i et aps firma. kommer de så og tager udlæg i det? og hvad vil det have af konsekvenser`?

 

mvh Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Tarding:

hvis man skylder penge til bank og skat. hvis jeg så skriver mig ind i et aps firma. kommer de så og tager udlæg i det? og hvad vil det have af konsekvenser`?

Det er en risiko. Din andel af anpartsselskabet repræsenterer en værdi, som de kan gøre udlæg i. Det vil f.eks. kunne betyde at du ikke kan sælge dine kapitalandele uden videre.

I værste fald kan det medføre at anparterne tvangsælges, hvis du ikke overholder evt. aftaler med eksempelvis bank eller SKAT

/Henrik

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Emil Tarding:

hvis man skylder penge til bank og skat. hvis jeg så skriver mig ind i et aps firma. kommer de så og tager udlæg i det? og hvad vil det have af konsekvenser`?

 

Det er en risiko. Din andel af anpartsselskabet repræsenterer en værdi, som de kan gøre udlæg i. Det vil f.eks. kunne betyde at du ikke kan sælge dine kapitalandele uden videre.

I værste fald kan det medføre at anparterne tvangsælges, hvis du ikke overholder evt. aftaler med eksempelvis bank eller SKAT

/Henrik

tak for svaret :)

okay .. så det vil sige at en rki registrering ihvertfald ikke skal være aktuel? jeg betaler af til kreditorerne.. men ved ikke om de selvom jeg betaler af kan gå ind og sige haps til det der er at hente i APSen.

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Det afhænger lidt af situationen.

Er gælden sendt til inkasso/udpantning og du ikke kan betale, så er der risiko for at de tager udlæg i det du ejer, herunder evt. ejerandele i et ApS.

Kan du holde en inkasso/udpantning væk ved løbende at afdrage på din gæld, kan det godt tænkes at du holder dine ejendele fri for en udpantning.

Det afhænger meget af den konkrete situation.

vh
E.Mortensen

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:

Hej Emil

Det afhænger lidt af situationen.

Er gælden sendt til inkasso/udpantning og du ikke kan betale, så er der risiko for at de tager udlæg i det du ejer, herunder evt. ejerandele i et ApS.

Kan du holde en inkasso/udpantning væk ved løbende at afdrage på din gæld, kan det godt tænkes at du holder dine ejendele fri for en udpantning.

Det afhænger meget af den konkrete situation.

vh
E.Mortensen

 

altså jeg betaler af som jeg skal.. så jeg har ikke pantefogeden rendende :) ..

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Tarding:

E. Mortensen:

Hej Emil

Det afhænger lidt af situationen.

Er gælden sendt til inkasso/udpantning og du ikke kan betale, så er der risiko for at de tager udlæg i det du ejer, herunder evt. ejerandele i et ApS.

Kan du holde en inkasso/udpantning væk ved løbende at afdrage på din gæld, kan det godt tænkes at du holder dine ejendele fri for en udpantning.

Det afhænger meget af den konkrete situation.

vh
E.Mortensen

 

 

altså jeg betaler af som jeg skal.. så jeg har ikke pantefogeden rendende :) ..

så måske det kan lade sig gøre alligevel.. men spørgsmålet er om det ikke er skats indrivelses afdeling jeg egentlig skal høre... de er jo sidste led før fogeden kommer forbi. ikke sandt?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere nævnt så afhænger et råd af den konkrete situation.

Med de betalinger du p.t. afdrager gælden med, hvornår er gælden til Skat og bank så indfriet.

Fra Søborg
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:

Som tidligere nævnt så afhænger et råd af den konkrete situation.

Med de betalinger du p.t. afdrager gælden med, hvornår er gælden til Skat og bank så indfriet.

det er svært at sige fordi de tager lønindhold. på xx antal %. men da jeg snakkede med dem er det det samme som en afdragsaftale. bare en de selv har bestemt kan man sige :) men så længe den betales ryger den ikke videre.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Med de nuværende %-satser, taler vi så om måneder til 1-2 år, eller taler vi om en længere tidshorisont.

Hvad med banken, bliver den afdraget?

Nu begynder det at blive lidt konkret - du kan også sende en PM.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Tarding:
lønindhold. på xx antal %. men da jeg snakkede med dem er det det samme som en afdragsaftale. bare en de selv har bestemt kan man sige :) men så længe den betales ryger den ikke videre.

Nej, det er muligt den ikke sendes videre i systemet, men den måde du skriver på give lige et par spørgsmål?
1,   Hvorfra stammer gælden til Skat
2,   Gør du dig ikke nogen overvejelser om hvorvidt din hovedstol til Skat falder.

For mig at læse bevæger du dig direkte mod en uholdbar situation, men uden at kende samtlige dine fopligtigelser og din situation generelt (indtjening, omkostninger o.m.m. er der ingen der kvalificeret kan svare på det du spørger om.
Men og gå til Skat for at få at vide hvad der sker i en given situation er vel det samme som at udlevere sine intentioner det forkerte sted, det er jo ikke fordi Skats personale ikke kan tænke.

Mit råd til dig er, få en samlet overblik og løsning på samtlige de problemer du står i og søg om nødvendigt professionel hjælp dertil

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)