Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søndag... jo jo. Slut med mit firma

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj aminoer.

Her det sidste halve års tid har jeg prøvet at rette op på det firma jeg i sin tid startede med det jeg troede var en rigtig god kammerat. Min "kammerat" valgte desværre at misbruge firmaets økonomi da det begyndte at gå rigtig, RIGTIGT godt. Svindlen løb op i en sum af omkring 700.000 og det har så været det jeg har prøvet at hente hjem det sidste halve års tid, udover min normale omsætning vel og mærke.

½ år er sku lang tid, og tegnene er meget tydelige på kroppen og sindet, og her til morgenen faldt min beslutning. Firmaet indsender mandag morgen en konkurs-erklæring. 

Banken, advokat og revisor har været inde over dette problem, men efter ca 1 uges ventetid uden noget konkret svar traf jeg selv den beslutning jeg mente var rigtig. Det er i restaurationsbranchen, så jeg har brugt hele dagen idag på at ringe rundt til de selskaber der har været bestilt til næste år for at fortælle dem den triste nyhed. Mange vil nok mene at det ikke er mit problem mere, men føler selv at det er det der er mest moralskt rigtig at gøre.

Beslutningen falder hårdest på, at min krop simpelthen ikke kan mere. Stresset melder sig hårdt i form af hjertebanken, brystsmerter, distræt o.lign. Har ingen planer om at sætte helbredet til.

 

Nu må vi se hvad fremtiden bringer, men jeg er endelig færdig med restaurationsverden :) 

Fortsat god søndag til jer alle !

 

Bjørn

Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

 

Uanset hvad du gør då ps godt på din krop og dit sind.

 

 

Jeg var igennem det samme for snart 2 år siden og har ikke fået rettet op på skuden.

 

 

Du skal hvis det er nødvenligt søge psykologhjeælp.

 

 

Det er en dybt alvolrig krise at gå iegnneme konkurs og du skal tale dig og handle dig ud af det.

 

 

Men tænke om det ppå følgende måde.

 

 

Du skal sygemeldes i nogle måneder.

 

 

Det er en af de værsting der kan ske for en forretningsmand at gå konkurs når man er en lille selvstædig og hvis andre så har vlæret med til at skubbe på er der mange følelser involve

 

 

Søg professionel hjælp og lad være med at spille sej gut. Det er håderer en de fleste umiddelabert tror. Min veninde gik også sygemeldt i lang tid inden hune startede op med noget helt andet.

 

 

Hun blev fubbet af Rospilke Bank.

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

b.j.pedersen:

Halløj aminoer.

Her det sidste halve års tid har jeg prøvet at rette op på det firma jeg i sin tid startede med det jeg troede var en rigtig god kammerat. Min "kammerat" valgte desværre at misbruge firmaets økonomi da det begyndte at gå rigtig, RIGTIGT godt. Svindlen løb op i en sum af omkring 700.000 og det har så været det jeg har prøvet at hente hjem det sidste halve års tid, udover min normale omsætning vel og mærke.

½ år er sku lang tid, og tegnene er meget tydelige på kroppen og sindet, og her til morgenen faldt min beslutning. Firmaet indsender mandag morgen en konkurs-erklæring. 

Banken, advokat og revisor har været inde over dette problem, men efter ca 1 uges ventetid uden noget konkret svar traf jeg selv den beslutning jeg mente var rigtig. Det er i restaurationsbranchen, så jeg har brugt hele dagen idag på at ringe rundt til de selskaber der har været bestilt til næste år for at fortælle dem den triste nyhed. Mange vil nok mene at det ikke er mit problem mere, men føler selv at det er det der er mest moralskt rigtig at gøre.

Beslutningen falder hårdest på, at min krop simpelthen ikke kan mere. Stresset melder sig hårdt i form af hjertebanken, brystsmerter, distræt o.lign. Har ingen planer om at sætte helbredet til.

 

Nu må vi se hvad fremtiden bringer, men jeg er endelig færdig med restaurationsverden :) 

Fortsat god søndag til jer alle !

 

Bjørn

Det er jeg sgu ked af at høre. Det er ikke sjovt at gå konkurs og slet ikke, når det ikke er selvforskyldt :(

Jeg håber du har mulighed at sætte dig ned, et stykke tid, og bare slappe af. Det har du nok ikke, men det lyder som om du godt kunne bruge lidt rekreation.

Held og lykke fremover.

/Flemming

 

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, håber på at du kommer ovenpå igen inden for en overskuelig fremtid, for det tærer jo godt på helbredet, og der går også et stykke tid for man får givet slip på det hele.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjørn

Det er en rigtig trist beslutning, men syntes samtidig at det er en stor og flot beslutning af dig, det er meget vigtigt at man lytter til sin krop i den situation du har været i, så meget itivt at du selv tager beslutningen i stedet for at andre gør det for dig...det er sgu sejt af dig.

Håber du kommer ovenpå igen og igen får lysten at komme igang med noget nyt, men tag det nu roligt en tid og find dig selv igen, så kommer lysten tilbage, bare vent og se.

Held og lykke

Best regards

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

AV av av - sikke en træls en! - ØV  det gør mnig rigtig ondt at høre, hvor surt når det ellers har været en succesfuld virksomhed!

Men udfra din historie, så har du truffet den helt rigtige beslutning både i forhold til dit helbred og de mennesker du har tæt på dig.. Og jeg synes det er STORT - og MEGET MEGET ansvarsbevist af dig, det du har gjort idag, ved at ringe rundt til de bestilte selskaber.. Det har ikke været sjovt! - Men det giver dig helt sikkert det bedste eftermæle hos dine kunder - selvom - som du selv skriver - så kunne du være ligeglad.. Men det er du ikke - du er en ansvarsbevist virksomhedsejer! - Det er sejt!

Jeg ved godt, at det er ufattelligt nemt, som jeg gør, at sidde på sidelinien og sige dette - "Fra lige præcist lige nu - der kan det KUN gå fremad for dig" - du har gjort hva du kunne - og da det var for sent gjorde du det rigtige - og du har selv truffet beslutningen.  - Der er ikke nogen der gjorde det for dig..

Alt til trods - så ønsker jeg dig og din familie,

En rigtig Glædelig Jul og et godt og lykkebringende Nytår

Ulrik

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls historie Bjørn...

Fint at kæmpe og prøve, men også vigtigt at sige stop når det ikke går mere.

Fint at være seriøs overfor dine leverandører.

Men du har jo haft fat i noget af det rigtige bare med forkert partner, prøv at vende det til noget positivt, også selv om du ikke gider restaurationsbranchen mere.

Håber du måske du kan få fat i din makker når der kommer lidt jura ind over.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ExportInnovation

 

Jeg har haft utallige møder med min advokat om jeg kan retsforfølge min gamle kompagnon, men han gjort det på den smarte måde at ikke bogføre hans svindel.

Vi gik ind i et projekt sammen til omkring 12 mill. sammen. Han havde prøvet at drive en lille virksomhed før, så det stod kun naturligt til at han sad på pinden mht. bogføring o.lign da jeg er en spade til det. Set i bakspejlet nok ikke en den smarteste uddeligering af arbejdsopgaver, men det er nemt at være bagklog :) 

Så bundlinien er at hvis det skulle have endt i retten så endte det med påstand mod påstand mht. antal besøgende gæster i restaurationen, og da han alligevel er smidt ud af firmaet får jeg ikke meget ud af at plukke en høne uden fjer :S

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

b.j.pedersen:
Mange vil nok mene at det ikke er mit problem mere, men føler selv at det er det der er mest moralskt rigtig at gøre.

Meget positivt skridt som du vil blive husket for når du forhåbentligt kommer ovenpå igen med dig selv som eneste ejer.

Tænk evt i den retning, at du (hvis stedet kommer på auktion) selv (eller en fra din familie) kan købe tingene langt billigere og derved komme i gang igen uden udfordringerne. Vend den med din advokat.

Og selvom det er en kold tid og det er hårdt det du oplever, så husk penge er kun penge og som du selv konkulderer, så er de intet værd med et dårligt helbred, til trods for nødvendigheden af dem.

Er din biks i Kbh., så skriv en PB med navn og beliggenhed, kan være nogen i netværket er interesseret.

 

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom lige til at tænke på om en betalingsstandsning ikke er mulig, for hvis du har en god forretning, så kan det jo give et pusterum til at få styr på tingene.

Har du vendt den mulighed med din advokat?

 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)