Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søndag... jo jo. Slut med mit firma

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Ja vi har vendt den mulighed, men det er for mange penge der skal hentes ind til at det i praksis kan lade sig gøre. 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

b.j.pedersen:

Jeg har haft utallige møder med min advokat om jeg kan retsforfølge min gamle kompagnon, men han gjort det på den smarte måde at ikke bogføre hans svindel.

Så bundlinien er at hvis det skulle have endt i retten så endte det med påstand mod påstand mht. antal besøgende gæster i restaurationen, og da han alligevel er smidt ud af firmaet får jeg ikke meget ud af at plukke en høne uden fjer :S

Hej b.j.pedersen

Har du prøvet og tale mod politiet og de kan tale med ham om det han har gjort.

Jeg har selv prøvet det med en medarbejder i telebranchen hvor jeg fandt ud af at han havde lavet fusk hos mig for 180.000 kr. Gik med min dokumentation til politiet og det ende med at han fik 180 timer samfunds tjeneste (efter dommerens udsagn var det en hård dom da det tager ham væk fra sin familie i hans fritid. Men ikke efter min mening men sådan er retssystemet)
Jeg fik faktisk pengene hjem igen da han var startet op selvstændig og var i gang med at lave mere fusk men det fik jeg stoppet via mit hoved kontor.

Jeg fik efterfølgende oplyst at det job han havde haft før han startede hos mig havde han også lavet fusk og havde betalt 50.000 til tidligere arbejdsgiver som ikke havde fået en dom på ham.

Så da han startede hos mig havde han en ren straffeattest.

Det har han ikke i dag og jeg ved at han var forgangs mand og kunne have blevet en Stein Bagger nummer 2 fordi på 2 mdr i egen virksomhed havde han nået og lave fusk for minimum 300.000 kr. Jeg ved også fra hans eks. kone at hun har 18 inkasso sager hvor han har laver dokumentfalsk i hindes navn for xxx.xxx kr.

Men pga. at jeg gik til politiet og han fik en dom har han nu mere eller mindre fast adresse i et fængsle end hos de udlejer som han snyder i dag.

Disse personer bliver ved og ved. Men man kan gøre sit til at andre personer ikke snydt hvis de tjekker personerne.

Det du personligt vil få ud af det er at du ikke får det dårligt når du lige pludseligt hører om at en af dine venners kammerat er blevet snydt af samme person.

Penge er ikke alt men ens stolthed får det godt når man evt. fra hans eks. hører at det er lidt nemmer når han nu er dømt en gang.

Håber også du kan få din stolthed igen når du kan dokumenteret at du ikke var grunden til at det gik galt.

 

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig!

Big SmileLæste lige dit indlæg og vil lige udtrykke min medfølelse! Godt at du lytter til din krop - sundhed og kærlighed er trods alt det vigtigste her i livet! Selv om man skal stile højt i livet er de værdier nogle man ikke må ignorere efter min personlige mening!

Held og lykke fremover med dit nye firma eller hvad du nu finder på!

Mvh

Catherine Winkler from-your-heart.dk

Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu er det jo lidt over en uge siden du skrevet dette indlæg.

Hvordan står det nu til.

Er du kommet videre og hvordan er humøret?

Med venlig hilsen

Rumpigen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

b.j.pedersen:

Halløj aminoer.

Her det sidste halve års tid har jeg prøvet at rette op på det firma jeg i sin tid startede med det jeg troede var en rigtig god kammerat. Min "kammerat" valgte desværre at misbruge firmaets økonomi da det begyndte at gå rigtig, RIGTIGT godt. Svindlen løb op i en sum af omkring 700.000 og det har så været det jeg har prøvet at hente hjem det sidste halve års tid, udover min normale omsætning vel og mærke.

½ år er sku lang tid, og tegnene er meget tydelige på kroppen og sindet, og her til morgenen faldt min beslutning. Firmaet indsender mandag morgen en konkurs-erklæring. 

Banken, advokat og revisor har været inde over dette problem, men efter ca 1 uges ventetid uden noget konkret svar traf jeg selv den beslutning jeg mente var rigtig. Det er i restaurationsbranchen, så jeg har brugt hele dagen idag på at ringe rundt til de selskaber der har været bestilt til næste år for at fortælle dem den triste nyhed. Mange vil nok mene at det ikke er mit problem mere, men føler selv at det er det der er mest moralskt rigtig at gøre.

Beslutningen falder hårdest på, at min krop simpelthen ikke kan mere. Stresset melder sig hårdt i form af hjertebanken, brystsmerter, distræt o.lign. Har ingen planer om at sætte helbredet til. 

Nu må vi se hvad fremtiden bringer, men jeg er endelig færdig med restaurationsverden :) 

Fortsat god søndag til jer alle !

 

Bjørn

Det er sku trist. Håber du får en god Jul aligevel.

Vores bedste ønsker til dig i det ny år.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha, er det positivt eller negativt at du skal stoppe?

Men det er godt nok mange penge i den svindel. Sikke noget! Hvis du har en gæld gælder det vel om at få den på et 0 i en drømmeverden, med alverdens småjobs og salg, som f.eks at sælge dit gamle guld f.eks her http://www.postalgold.dk/saelg-guld

Men det med pengene er jo egentligt ikke så relevant nu, da det jo er det du nævner stressen melder sig. Det er farligt! Tag du dig en lang ferie og nyd livet og tænk over hvad du virkelig brænder for! For så er det jo bare det du skal. Men tag nu en god slapper indtil videre ik'? Held og lykke!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)