Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside som "selskabskapital" i ApS

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man bruge sin hjemmeside som aktiv i et ApS? Altså skyde hjemmesiden ind i selskabet, så man er fri for, at have 125.000kr kontant på en konto, på samme måde som man kan med biler?
Hvis man kan dette, hvem vurder om ens hjemmeside er 125.000kr værd?

Vi har selv stået for at lave koden, men designet har vi købt. Vi har efterhånden brugt mange timer på det og hvis vi sagde, at vores egen time løn var på niveau med det mange hjemmeside firmaer tager (350-700kr) i timen, så er vi snart oppe på de 125.000kr.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
nu er jeg ikke ligefrem ekspert på området, men det burde man vel sagtens..

Tag evt. at få vurderet værdien af jeres sides værdi et sted.


Hvilken side er der forresten tale om ?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
En hjemmeside som sådan er en meget flygtig ting, og nok svær at prissætte, så jeg tvivler på at det vil kunne lade sig gøre medmindre det er en shop med god omsætning.

Det er en revisor der skal lave vurderingen af hjemmesiden, som et såkaldt apportindskud i virksomheden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hjemmesiden er ikke færdig endnu, men det er noget i stil med mobilpriser.dk - bare mere avanceret (hvis vi selv skal sige det)

Der er vel ikke ret mange revisorer, der har forstand på hjemmesider, så hvor finder jeg lige sådan en?

Jeg har været ved, at kigge lidt på nettet/regnskaber og kan se, at fx mybanker.dk har deres "eget udviklet software" til at stå til 300.000kr i deres regnskab, og hvad jeg lige har set, så virker det ikke til at være speciel avnaceret - men det er kun udfra det jeg kan se på hjemmesiden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det bliver meget svært at sandsynliggøre, at jeres website er 125.000 kr. værd, hvis ikke websitet har bevist sin værdi gennem salg eller andre indtægter. Men du kommer nok ikke udenom at gribe fat i din revisor og snakke med ham om det.
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt det er svært at lave en fast pris på en hjemmeside, da indtægterne i starten svinger meget..

Men hvis man omregner hans værdien af de timer han har brugt, så kan prisen da meget let komme højt op ?.

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Det burde godt kunne lade sig gøre.. Men det er ikke sikkert at det antal timer i har brugt, afspejler sidens aktuelle værdi. Skal i sælge noget på siden? Tror det er vigtigt at i kan vise en reel værdi. Ved der er mange som bruger salgsbar software som de har udviklet, som indskudskapital, uden problemer. Feks hvis de har udviklet et CMS..

Men som de andre siger, tag fat i en revisor..

Held og lykke

/Charly

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er så godt som 100% sikker på du ikke kan regne værdien af et website ud baseret på et antal timer og en timeløn. Det er ikke en værdi - men en omkostning. At du bruger 1 million på at lave et website gør det ikke 1 milion værd.

Anpartskapitalen på de 125.000 skal stå som en sikkerhed for, at der altid er værdier i selskabet svarende til 125.000. Hvis ikke selskabets aktiver til enhver tid kan omsættes til det beløb, er værdien der ikke. Og det tvivler jeg meget på, kan bevises.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-02-2007 08:35:20
Forfatter: Brian Frænde
Men hvis man omregner hans værdien af de timer han har brugt, så kan prisen da meget let komme højt op ?.



Men hvis han har brugt 2000 timer på at lave en hjemmeside der har 7 hits om ugen, så er det svært at få en revisor til at sige god for at sidens værdi er 2000 x 500 kroner = 1.000.000 kroner værd.

Der skal som Mikkel nævner, også være en sammenhæng mellem indtjening p.g.a. siden, og så de udgifter der har været forbundet med at lave den.

EDIT: 7 sekunder senere end Mikkel skriver 1 mio.... Man skulle tro vi var tankelæsere herinde!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil give de øvrige ret, det er i princippet muligt at indskude en hjemmeside som apportindskud i stedet for kontanter. Men som det er nævnt så kræves der en revisorerklæring, som erklærer at hjemmesiden har den værdi som man har værdiansat den til, og det er nok her at problemet ligger.

 

Normalt ville man nok vurdere det ud fra hvor stor en omsætning siden generer, og så vurdere hvor lang tid man ville kunne oppeholde denne omsætning. Man skal faktisk vurdere hjemmesiden til den værdi som en uafhængig 3. mand ville give for det.

 

For at komme videre i denne sag skal man have fat i sin revisor og høre hans holdning til dette, og om han har nogen ideer til vurdering af et sådant immaterielt aktiv.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)