Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsportal - hvad kræver det?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og leger med tanken om at starte en hjemmeside der skal have 5 forskellige hovedområder: Ski, windsurf, kitesurf, snowboard - i første omgang. Jeg har tidligere været skribent hos en stor side hvor jeg dækkede windsurf sektionen, og nu har jeg lyst til selv at prøve kræfter.

Jeg tror ikke bliver et stort problem at lave siden, jeg har dog bemærket følgende ting. Hver sektion (windsurf, ski etc.) ligger i hvert sit subdomæne. For at holde informationen adskilt, og for at mindske databasen?

www.riders.dk som er en af de store spillere i DK, har man samlet alle nyheder på forsiden, samt nyheder for de respektive sektioner under hvert sit punkt. Er det måden at gøre det på, eller kan Joomla godt klare, bare at have forskellige sektioner? Jeg er nemlig bange for, hvis det bliver for langsomt med tiden, da siden typisk vil rumme 4-5 nyheder pr. dag!

Andre der har erfaring med at lave store nyhedssider? Min plan var at hoste den hos gigahost - er det nok, eller skal man investere i større og mere professionelle hosts?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla kan godt klare at have forskellige sektioner, det er op til hvad man gerne vil.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla vil sagtens kunne klare det, men Wordpress vil så sandelig også være godt til det tilfælde :) 

Jeg kan på det kraftigste IKKE anbefale Gigahost, men UnoEuro har jeg rigtig god erfaring med - kvalitetshosting til billige penge. Skriv en PB hvis du vil have 3 mdr. gratis ;)

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danni,

Du kan sagtens starte med gigahost, og evt. med en wordpress install.

Held og lykke med projektet.

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis du ikke er så IT kyndig vil jeg helt klart anbefale dig Wordpress. Det er langt mere logisk og nemt at gå til end Joomla. Det er rigtigt at Joomla kan lidt mere men jeg tror ikke det er nødvendigt i dit tilfælde... 

Jeg bruger Gigahost til næsten alle mine sider og det er ganske godt :) 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joomla kan meget mere end wordpress og er langt mere struktureret og organiseret i forhold til udvidelser og muligheder samt på det det tekniske kodebase niveau (framework) - derudover er det ekseptionelt nemt og arbejde med og derfor har det jo også overhalet f.eks. wordpress markant de sidste par år fordi det er meget tilgængeligt og nemt.

Så hvis du vil lave en nyhedsportal så brug et rigtigt CMS der kan håndtere det på lang sigt også :)

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen! Jeg tror konklusionen er, at jeg begiver mig ud i det med en Joomla installation på et gigahost hotel. Og kører det hele i én og samme CMS, så må tiden vise om det kan kører.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc# Fik du ikke lige snakke lige lovlig godt om Joomla ;) Jeg brugte Joomla før Wordpress og jeg synes bestemt ikke det var lige godt at arbejde i. Dog er jeg enig i at der er flere muligheder.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Ronnikc# Fik du ikke lige snakke lige lovlig godt om Joomla ;) Jeg brugte Joomla før Wordpress og jeg synes bestemt ikke det var lige godt at arbejde i. Dog er jeg enig i at der er flere muligheder.

Er helt enig med dig i, at wordpress giver mange flere muligheder for ham.

Kan ikke anbefale Joomla iforhold til Wordpress når det har med en sådanne side at gøre.

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er i jo så heller ikke så gamle og vel dermed heller ikke så erfarne - men hvis i nu ser på det strukturelle niveau under koden, modenheds niveauet på de udvidelser som findes til netop en nyhedsportal, template enginen osv. så vil i utroligt hurtigt kunne se hvorfor der er forskel på et blogging software og et content mangement system.

WP er fint nok - men det har altså nogle begræsninger som man relativt hurtigt løber ind i :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)