Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS hosting af ASP.NET application

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

For resten -- kunne det være en løsning at give hver kunde sit eget db-præfix i stedet for en dedikeret mysql-db? Det ville også gøre backup en del nemmere.

 

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Den løsning du har fundet hos EuroVPS ser ud til lige at være det jeg har brug for, godt nok er prisen lidt højere end de 200,- / måned men det går nok :-). 

Jeg går ud fra at man så inde i gratis DNS ændrer sit stjerne alias til at pege over på den IP adresse man får hos euroVPS ?
Har du en god idé til, hvordan man finder ud af, hvad svartiderne er - inden man bestiller?

Mht. database prefix så lyder det som en god idé men som tingene er nu har vi 11 kunder, hvor hver database indeholder 15 tabeller. Hvis man forestiller sig at vi kommer op på 30 kunder, ved jeg ikke om der bliver nogle performance issues ved at have det hele i samme database.

Men tusind tak for hjælpen, jeg er ret sikker på at jeg bestiller hos EuroVPS :-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

whocarez52:

Hej Kasper

Den løsning du har fundet hos EuroVPS ser ud til lige at være det jeg har brug for, godt nok er prisen lidt højere end de 200,- / måned men det går nok :-). 

Jeg går ud fra at man så inde i gratis DNS ændrer sit stjerne alias til at pege over på den IP adresse man får hos euroVPS ?
Har du en god idé til, hvordan man finder ud af, hvad svartiderne er - inden man bestiller?

Mht. database prefix så lyder det som en god idé men som tingene er nu har vi 11 kunder, hvor hver database indeholder 15 tabeller. Hvis man forestiller sig at vi kommer op på 30 kunder, ved jeg ikke om der bliver nogle performance issues ved at have det hele i samme database.

Men tusind tak for hjælpen, jeg er ret sikker på at jeg bestiller hos EuroVPS :-)

 

Ja -- det er i hvert fald en ret solid pakke. Ok rammængde, så mange mysql-databaser, du har brug for, managed løsning, daglig inkremental backup og restore-informationer 30 dage tilbage.

Når du bestiller VPS'en, vil den be' dig indtaste et domæne. Her skal du vælge, at du selv redelegerer ip-adressen. Opsætningsguiden vil så sørge for at oprette domænet som virtual host (så det er klar til at modtage trafik).

Og ja -- når det er på plads, så peger du bare ind på den nye ip-adresse via gratisdns.

Hvad angår svartider, så ser det rigtigt pænt ud. Det ser ud til, at serverne står hos Leaseweb (i Holland), hvor ét af Europas største knudepunkter ligger (i Amsterdam). Du kan teste ved at lave en "tracert eurovps.com" fra en DOS-prompt.

Så ruten er pæn -- den endelige svartid afhænger selvfølgelig af, hvor mange der er på den server, du lander på, og hvor tung den software, du skal eksekvere er.

Meld meget gerne tilbage hér, hvordan eksperimentet spænder af.

I modsætning til de fleste danske hostningudbydere, så binder du dig jo kun for én måned ad gangen, så risikoen er forholdsvist begrænset.

11 x 15 tabeller burde slet ikke være noget problem i én MySQL-db. Det, der kan være problemet ville være flere kunder/bruger, der tilgik den samme tabel, så den blev låst, men det er jo ikke sagen hér, så jeg ville nok vælge at samle i én.

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg skal nok give en tilbagemelding når jeg har bestilt VPS'en - og tak for hjælpen :-).

Mht. database præfix så vil jeg tænke over om det er den løsning jeg skal bruge...

Mvh

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Her en lille update.

Jeg bestilte en VPS server hos EuroVPS. Fik rimeligt hurtigt tilsendt forskellige links og brugernavn / password men jeg undrede mig over at jeg ikke kunne få adgang til serveren.

Derfor kontaktede jeg EuroVPS som fortalte mig at jeg skulle sende en kopi af mit kørekort/pas som verifikation på, hvem jeg var. Det gjorde jeg så, hvorefter jeg i kontrolpanelet kunne få adgang til at se status på server. Jeg kunne dog stadigvæk ikke få adgang til Plesk (som ikke var/er installeret) og kontaktede dem så igen.

Nu skal jeg afvente at de undersøger at det ikke er kreditkortsvindel, hvorefter de vil installere resten af de ting der skal til for at jeg kan benytte serveren. Jeg håber det sker snart da det er lidt træls at vente på.

Jeg lidt forundret over at det er så besværligt men det er måske proceduren når man bestiller den slags?

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

whocarez52:

Her en lille update.

Jeg bestilte en VPS server hos EuroVPS. Fik rimeligt hurtigt tilsendt forskellige links og brugernavn / password men jeg undrede mig over at jeg ikke kunne få adgang til serveren.

Derfor kontaktede jeg EuroVPS som fortalte mig at jeg skulle sende en kopi af mit kørekort/pas som verifikation på, hvem jeg var. Det gjorde jeg så, hvorefter jeg i kontrolpanelet kunne få adgang til at se status på server. Jeg kunne dog stadigvæk ikke få adgang til Plesk (som ikke var/er installeret) og kontaktede dem så igen.

Nu skal jeg afvente at de undersøger at det ikke er kreditkortsvindel, hvorefter de vil installere resten af de ting der skal til for at jeg kan benytte serveren. Jeg håber det sker snart da det er lidt træls at vente på.

Jeg lidt forundret over at det er så besværligt men det er måske proceduren når man bestiller den slags?

Mvh

Det forekommer -- og der er mange svindlere til i verden, desværre. Fraud checks plejer dog kun at blive trigget, hvis man fx sidder på en ip, der ligger langt fra ens kreditkort-adresse.

Men det er da irriterende med ventetiden.

Jeg krydser fingre for, at din server er hurtigt online!

 

 

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Så fik jeg min server med hele skidtet installeret :-). Desværre er der dog kun omkring 215mb ram ledigt (uden at nogen web sites kører).

Jeg har aldrig arbejdet med parallel plesk før så det er lidt af en mundfuld at komme igang med. 

Nogen der ved, hvordan man opretter et demo web site på sådan en fætter? (uden at skulle redirecte sit eksisterende domæne osv.)

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

whocarez52:

Hej Kasper

Så fik jeg min server med hele skidtet installeret :-). Desværre er der dog kun omkring 215mb ram ledigt (uden at nogen web sites kører).

Jeg har aldrig arbejdet med parallel plesk før så det er lidt af en mundfuld at komme igang med. 

Nogen der ved, hvordan man opretter et demo web site på sådan en fætter? (uden at skulle redirecte sit eksisterende domæne osv.)

Mvh

 

Ja, de fleste bli'r lidt overraskede over, hvor meget man skal (og kan) tage stilling til.

Jeg bli'r dig desværre svar skyldig på grundopsætnign af IIS' (Jeg er Linux-mand), men det må kunne lade sig gøre, at køre sitet fra ip-adressen isf. et domænenavn.

Der må finde nogle guides derude, forestiller jeg mig?

Hvad angår ram, så kan du jo tilkøbe 512mb for 10 euro per måned, hvis det viser sig at de 215 ikke er nok til at afvikle sitet på en fornuftig facon. Jeg ved ikke, hvor meget IIS og MySQL sluger på en Windows 2008-box.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor en VPS? Jeg har klaret mange forskellige websites fra mit unoeuro webhote, prefiks hver sæt tabeller med noget forskelligt, og vupti.

Det lyder også til at det for dit vedkommende ville være billigere at kigge på en cloud løsning, med små løsninger ville der nok gå måneder inden du skulle betale.´Plus du kun betaler for det du bruger, dvs hvis du har brug for 512 mb ram, så betaler du kun for den tid du har brugt så meget...

 

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

brian0905:

Hvorfor en VPS? Jeg har klaret mange forskellige websites fra mit unoeuro webhote, prefiks hver sæt tabeller med noget forskelligt, og vupti.

Det lyder også til at det for dit vedkommende ville være billigere at kigge på en cloud løsning, med små løsninger ville der nok gå måneder inden du skulle betale.´Plus du kun betaler for det du bruger, dvs hvis du har brug for 512 mb ram, så betaler du kun for den tid du har brugt så meget...



EuroVPS tilbyder et temmeligt solidt windows webhotel, hvis der er ønske om at skifte fra VPS til shared hosting. UnoEuro er også et godt bud.

Idéen om en cloudløsning er jeg mere lunken ved, for rigtigt nok betales der kun for de ressourcer en instans bruger, mens den er online, men hvis et site skal være tilgængeligt 24/7, så lander man hurtigt på 50 dollars per måned for den mindste EC2-stans hos Amazon.

Eller hvilket setup havde du i tankerne? Databasen ét sted og webhotel et andet?

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)